lu
door lucie stroeven Aug 24, 2014 om 16:38
Computers & telefonie

Virusscan en bankzaken

Ik kan geen bankzaken doen op de ABN-AMRO site na ingelogd te zijn. Volgens de medewerker aan de helpdesk ligt het aan mij virusscan(BITDEFENDER). Ik moet contact opnemen met Bitdefender om dit probleem op te lossen, maar Bitdefender heeft geen helpdesk in Nederland. De helpdesk van de bank verklaarde dat er meerdere klanten hier problemen mee hebben. Mijn vraag is dus: Moet de bank dit niet zelf regelen aangezien meerdere klanten hier last van hebben? Een goede virusscan is geen overbodige luxe en de bank kan dit doen als service naar hun klanten.

3404 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 24, 2014 om 16:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Banken die aan service doen, dat is een broodje Zalm.

Heb je wat meer technische details over wat er misgaat?

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2014 om 17:16
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=lucie stroeven schreef op zondag 24 aug 2014, 16:38].

Mijn vraag is dus: Moet de bank dit niet zelf regelen aangezien meerdere klanten hier last van hebben? Een goede virusscan is geen overbodige luxe en de bank kan dit doen als service naar hun klanten.

Nee, je word als gebruiker geacht een veilige virusscan te gebruiken (dus flinke muur bouwen).

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2014 om 17:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Natuurlijk heeft/geeft Bitdefender ondersteuning, KLIK

Gebruik al jaren Bitdefender nooit problemen. Is je p.c. toevallig niet geïnfecteerd met bagger?

valerius-2
door valerius-2 - Aug 24, 2014 om 17:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Gewoon een andere virusscanner nemen, het is u verantwoording om goede software te gebruiken en kan inderdaad niet verlangen dat de zich aanpast aan uw software,

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2014 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lucie stroeven,

Je schrijft: Ik kan geen bankzaken doen op de ABN-AMRO site na ingelogd te zijn.
Je kunt dus wél inloggen?
En dan?
Welke melding krijg je?
Welke browser gebruik je?
Scan voor de zekerheid even met AdwCleaner en MBAM. (klik onder Free))
.....De helpdesk van de bank verklaarde dat er meerdere klanten hier problemen mee hebben......
Vreemd; als dat zo zou zijn dan zou er toch wel een mededeling op de site staan naar ik mag aannemen.

Suc6

czar
door czar - Aug 24, 2014 om 18:31
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

Kennelijk is uw virusscanner perfect.
Deze blokkeert zelfs de ABN.
En sinds de kredietcrisis is dat helemaal niet zo onverstandig :-)

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2014 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=czar schreef op zondag 24 aug 2014, 18:31]Kennelijk is uw virusscanner perfect.
Deze blokkeert zelfs de ABN.
En sinds de kredietcrisis is dat helemaal niet zo onverstandig :-)


OT
LOL

abnamro
door abnamro - Sep 5, 2014 om 19:40
142 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte mevrouw Stroeven,

Ik begrijp dat het vervelend is dat u op dit moment geen bankzaken kunt doen. Ik ben het met u eens dat een goed antivirusprogramma geen overbodige luxe is. Helaas is het zo dat juist Bitdefender ervoor zorgt dat onze website niet goed functioneert. Wij kunnen hier geen technische ondersteuning op bieden, hiervoor zou u echt contact met Bitdefender op moeten nemen.

ABN AMRO biedt zelf geen antivirusprogramma's aan, u mag zelf kiezen van welk programma u gebruik wil maken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Verbruggen

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2014 om 20:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 24 aug 2014, 17:17]Natuurlijk heeft/geeft Bitdefender ondersteuning, KLIK

Gebruik al jaren Bitdefender nooit problemen. Is je p.c. toevallig niet geïnfecteerd met bagger?

Gezien het antwoord van de abnamro bank: is jouw bank desalniettemin deze bank? Want dan zou het antwoord van de bank niet goed zijn.

ge
door gerboe - Sep 6, 2014 om 08:01
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vermoedelijk zit hier het probleem: een onderdeel van Bitdefender is Safepay. Een extra beveiligde softwareomgeving die automatisch opstart als u een URL van een bank of andere financiële instelling intikt. Safepay kent bugs weet ik uit ervaring. De oplossing is contact opnemen met Bitdefender. De helpdesk is zeer toegankelijk en reageert snel en accuraat (bdsupport@bitdefender.com). Men stuurt u een link naar de nieuwste versie van Bitdefender. Vraag wel even om de Nederlandstalige versie. Hiermee zijn de problemen opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer