ru
door rumie_4872650 Mar 6, 2014 om 12:41
Computers & telefonie

Wat te doen met ontevredenheid over mijn nieuwe telefoon?

Hoi Allemaal,

Ik heb een nieuwe toestel met een abonnement besteld bij HollandsNieuwe. 20 Januari kreeg ik dit thuis bezorgd. Ik had een nummerbehoud aangevraagd die pas rond 4 februari overgezet zou worden.

Ik mocht geen gebruik maken van de simkaart, voordat het nummerbehoud niet rond was. Om deze reden heb ik ok geen gebruik kunnen maken van mijn nieuwe toestel (Nokia Lumia 520). In dit toestel gaat een micro simkaart en ik heb een gewone. 20 februari was het nummer overgezet voor die tijd heeft het toestel in de verpakking gelegen. Binnen een week had ik al door dat deze toetel niet deugde voor mij en nam contact op met HollandsNieuwe. Zij vertelde mij dat de zichttermijn van een maand al verstreken is en ik deze toestel niet retour kan doen. Ik had een maand de tijd om dit toestel te bezichtigen en zij deden een maand over om mijn nummer over te zetten. Ik vind dit geen manier van zaken doen, want nu is het mijn schuld. Hoe had ik het toestel kunnen bezichtigen als ik zelf geen micro simkaart tot beschikking heb?

Ik heb ze uitgelegd wat de reden waarom ik het toestel niet heb kunnen bezichtigen. Toch blijven ze voet bij stuk houden dat de zichttermijn voorbij is. Nu zit ik 2 jaar vast aan dit toestel dat niet voor mij is weggelegd. Een suggestie van HollandsNieuwe was om het op marktplaats te zetten, maar dat krijg ik het aankoopbedrag niet terug! Opzicht ben ik wel tevreden met het abonnement, alleen het toestel wil ik niet. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!!

1933 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 12:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je had de SIM gewoon in de Nokia kunnen doen. Je had alleen niet kunnen bellen en internetten als het nog niet geactiveerd was. Je had dus op de eerste dag het toestel al kunnen bekijken en proberen.

Wat hebben ze precies gezegd over het gebruik van de nieuwe SIM?

ru
door rumie_4872650 - Mar 6, 2014 om 13:04
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een normale sim en in de nokia past alleen een micro sim. Ik had niks gevraagd over het grbuik van mijn nieuwe simkaart. Het ging mij meer om de procedure waar ik het niet mee eens ben.

Zij vertelde mij dat de zichttermijn van een maand al verstreken is en ik deze toestel niet retour kan doen. Ik had een maand de tijd om dit toestel te bezichtigen en zij deden een maand over om mijn nummer over te zetten. Ik vind dit geen manier van zaken doen, want nu is het mijn schuld. Hoe had ik het toestel kunnen bezichtigen als ik zelf geen micro simkaart tot beschikking heb

crewmember
door crewmember - Mar 6, 2014 om 15:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kan je telefoon ook zonder simkaart gebruiken. Uiteraard kan je dan niet bellen of sms en. Maar wel de telefoon bekijken enzo. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om onderzoek te doen naar wat je koopt. Ik neem aan dat je wist dat er windows phone op zou zitten?

fl
door flessebon - Mar 6, 2014 om 15:45
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Wat is nu het probleem. Kreeg U geen nieuwe simkaart?
Is het toestel te duur (niet voor mij weggelegd zegt U) of valt die tegen?

pino123
door pino123 - Mar 6, 2014 om 16:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

@flessebon,

Lezen is ook een vak:

Binnen een week had ik al door dat deze toetel niet deugde voor mij en nam contact op met HollandsNieuwe

Het toetsel is niet geschikt voor TS

TS:
Wat ik niet begrijp is waarom u 'zomaar' even iets aanschaft. Het besturingssysteem is redelijk specifiek. Nu heeft u een zicht termijn van 1 maand, waarin u het toetsel kon gebruiken. U heeft de kennis niet om dit voor elkaar te krijgen, dat kan u HN niet kwalijk nemen. U had u eerst goed moeten inlezen op deze telefoon, alvoor u besloot om deze te bestellen.

Ik mis hier een beetje het zelf verantwoordelijk zijn.

fl
door flessebon - Mar 6, 2014 om 16:33
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Kan het mij wel voorstellen. Las er een enthoustiaste review over maar toen ik `m in de winkel zag vond ik het ook een *** toestel.

crewmember
door crewmember - Mar 6, 2014 om 16:39
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=flessebon schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:33]Kan het mij wel voorstellen. Las er een enthoustiaste review over maar toen ik `m in de winkel zag vond ik het ook een *** toestel.

Meningen verschillen, ik vind het zeker voor de prijs een top toestel.

Volgens mij is bij vrijwel alle Windows telefoons wel het geval dat veel mensen afgeschrikt worden door het feit dat het menu niet op IOS of Android lijkt.

Windows mobile vind ik persoonlijk zelfs na altijd Android gebruikt te hebben, zeer goed werken.

fl
door flessebon - Mar 6, 2014 om 16:45
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Inderdaad, meningen verschillen. Maar als je op de mening van een ander (ook al is die review van een bekende site) afgaat dan kan je toch nog bedrogen uitkomen. Het wil niet zeggen dat die telefoon bij jou past. Eerst even zelf kijken is beter. Verkopen maar dat ding en je verlies nemen.

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2014 om 17:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Je had het toestel, zoals eerder al opgemerkt, ook zonder sim of met de sim van HN kunnen gebruiken. Alleen had je dan moeten opletten niet te bellen en geen internet te gebruiken.

Afijn, dat is allemaal te laat.

In deze prijsklasse is dit toestel m.i. superieur aan Android toestellen, maar smaken en meningen verschillen. Je zou het nog een tijdje kunnen proberen, misschien bevalt het toestel alsnog.

De andere optie is verkopen. Natuurlijk krijg je er nooit meer de nieuwprijs.

Voor de juiste prijs wil ik 'm nog wel van je over nemen als reserve toestel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer