we
door wendyy_brink Nov 21, 2014 om 14:56
Computers & telefonie

Waterschade Chromebook

Enkele weken geleden is mijn laptop kapot gegaan. Nu is de naar de reparateur gestuurd, die kwam met de conclusie waterschade. Nu ben ik altijd heel voorzichtig met elektronische apparten en ik heb geen idee hoe de waterschade kan zijn gebeurd. Dit valt wel buiten de garantie van het product. Ik vroeg me af wat ik het beste nu kan doen.

3825 12 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Nov 21, 2014 om 15:11
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is denk ik relevant:
https://www.youtube.com/watch?v=hLoCUVOGtDg

(Waterschade onderzoek door Kassa)

Hoe oud is de laptop? Jonger of ouder dan 6 maanden.

we
door wendyy_brink - Nov 21, 2014 om 15:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ouder dan 6 maanden. Ik heb hem vorig jaar november gekocht.

crewmember
door crewmember - Nov 21, 2014 om 15:32
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ok dan moet je dus zelf bewijzen dat er geen waterschade is. Eventueel kunnen wij je daarmee helpen.

Eerst wat vragen:

Wat is precies het euvel?
Heb je de laptop al terug?
Waar heb je hem gekocht?
Door welk bedrijf is hij gerepareerd?

we
door wendyy_brink - Nov 21, 2014 om 15:40
5 Antwoorden / 1 Vragen

- Er is waterschade geconstateerd en het moederbord moet blijkbaar vervangen worden. Toch weet ik dat er geen water oid overheen is gevallen en niet in een vochtige ruimte heeft gestaan.
- ik heb de laptop nog niet terug
- Heb hem gekocht bij de mediamarkt
- hij is in reparatie bij Zes Goes BV

crewmember
door crewmember - Nov 21, 2014 om 15:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde, wat was het euvel waarmee jij hem opstuurde.

we
door wendyy_brink - Nov 21, 2014 om 15:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

oh excuses, hij deed helemaal niets meer, hij ging niet aan, hij laadde niet op.

crewmember
door crewmember - Nov 21, 2014 om 15:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ok dat is een redelijk lastige omdat het zo algemeen probleem is. En door vanalles kan komen.

Doet hij echt helemaal niks meer of branden er nog wel lampjes/gaat de ventilator aan enzo?
En was dit allemaal tegelijk opeens of laadde hij bijvoorbeeld eerst niet op en ging daarna pas de andere kuren vertonen?

we
door wendyy_brink - Nov 21, 2014 om 15:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er branden ook geen lampjes meer en geen ventilator.

Dit was tegelijk opeens.

crewmember
door crewmember - Nov 21, 2014 om 16:03
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ok dat is lastig, het kan dan vanalles zijn. Ook waterschade.

Let op dat de laptop gebruiken in de zelfde ruimte als een aanstaande douche al voldoende is voor waterschade.

Mocht je nog steeds zeker weten dat het geen waterschade kan zijn, dan kan je 3 dingen doen:

1: Vragen om een foto van de "waterschade". Echter moet je hiermee oppassen omdat ze nog wel eens waterschade willen creeeren of fotos van andere laptops met waterschade op willen sturen.
Echter willen ze soms ook nog wel eens meteen overstag gaan, je laptop onder garantie repareren en terugsturen bij het horen van het woordje bewijs.

2: De laptop terug laten sturen en zelf of door een handige kennis open laten maken (garantie is er toch al af) en kijken of je inderdaad waterschade ziet. (Aanslag/Schimmel/Verkleurde vocht indicatoren/minerale afzettingen)
Zo niet dan kan je hier foto's van maken en reparatie eisen.

3: De laptop terug laten sturen en afleveren bij de locale laptop reparatie dienst om de hoek die er voor een klein prijsje een nieuw moederbord in schroeft. Als hij inderdaad geen waterschade heeft en je het voor elkaar krijgt om er wat foto's van te maken terwijl hij hem open heeft. Kan je eventueel proberen de kosten op de leverancier declareren.

we
door wendyy_brink - Nov 21, 2014 om 16:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor je hulp!

Ik ga eens even goed kijken wat het beste is om te doen!

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2014 om 16:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe aannemelijk is het dat het waterschade is. Bij een telefoon kun je je daar nog iets bij voorstellen, maar bij een laptop?
Hij is nog maar iets ouder dan 1 jaar, begrijp ik uit uw bericht. Ook al heeft u de bewijslast dat het aan de laptop ligt, toch lijkt mij dit een ondeugdelijk product.

Wat ik zou doen als ik u was, is deze klacht op de klachtenkompas.nl zetten.

klik HIER

Zet erbij hoe oud uw chromebook precies is, bijv. 1 jaar en 20 dagen en waar u hem heeft gekocht. Welke MM.

Vermeld dat u uiterst voorzichtig met uw chromebook bent omgegaan en dat waterschade onmogelijk is.

Van welk merk is uw chromebook en hoeveel heeft hij u gekost indertijd?

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2014 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij wordt het tijd voor een nieuw Deltaplan. Al die waterschade overal.

Maar ik denk dat die reparatie bedrijven nog wel waterschade vinden als je dat ding alleen in de woestijn gebruikt.