Nespresso Delonghi koffieautomaat
Geachte heer/mevrouw,
Maart dit jaar een Nespresso Delonghi koffieautomaat gekocht. Binnen een aantal weken automaat kapot, geen druk meer. (de melk tbv cappuchino komt er niet meer met druk uit, loopt er traag uit) Kreeg de automaat na 3 weken terug, niet gemaakt. Men gaf aan dat ze niks konden vinden en dat de automaat ontkalkt was. Raar dat er uberhaupt kalk aanweizg geweest daar de automaat amper gebruikt was. Moest automaat nogmaals terug sturen en dan gingen ze weer kijken. Automaat is toen gerepareerd. Helaas binnen minimaal gebruik weer dezelfde defect. Contact met koffie discounter gehad en moet automaat weer terug sturen en dan gana ze weer kijken. Al met al hebben wij de automaat meer niet dan wel gehad en ik wil eigenlijk mijn geld terug. Dit laatste heb ik voorgesteld, maar daar willen ze niks van weten. Wat kan ik nu het beste doen en wat zijn mijn rechten als koper? Ik hoor graag. Bij voorbaat dank. Mvg, Sanne
Klik HIER:
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.
Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan die kras wel weer heel storend zijn.
Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.
Als u tot ontbinding wilt overgaan, dan moet u schriftelijk aansturen op de termijn waarin het product niet te gebruiken is wegens defecten. Dat lijkt mij in dit geval te lang, vanaf maart/april bent u al aan het aanmodderen met dit product. Nu is het inmiddels eind september en de oplossing wil maar niet vlotten.
Ik zou nu direct een vervanger eisen. Een vervanger is hetzelfde product en nieuw. Bedenk wel dat u daarvoor bij de verkoper moet zijn, dus niet bij de fabrikant! Willen ze daar niet mee akkoord gaan,
maak dan gebruik van het volgende wetsartikel 7:21 lid 3 BW
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
Maak dan gebruik van de volgende voorbeeldbrief klik HIER
En voeg daar het volgende aan toe
Omdat [het defect/de defecten] niet verholpen [is/zijn] en ook vervanging van het [product] niet binnen redeliljke termijn en zonder ernstige overlast (ik heb immers sinds [datum} nauwelijks gebruik kunnen maken van het apparaat) mogelijk bleek te zijn, heb ik het recht enz.
Succes!
[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 23 sep 2014, 13:53]Ga sowieso nooit bellen, 80 cent per minuut.. Dacht dat hier nieuwe regels voor zijn, max € 1,- per gesprek of vergis ik mij
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer