gkelderman
door gkelderman Jul 9, 2015 om 17:03
Elektronica & tv

Receiver 3x in reparatie geweest, nog niet opgelost

Ik heb een receiver pioneer VSX-828-7KANAALS gekocht en vanaf het begin afaan haperde het toestel bij het afspelen van een film, ik heb toen redcoon opgebeld met deze mededeling, en zij zeggen, stuur de receiver maar op, dan gaat die in de reparatie. nadat hij voilgens hun gerepareerd was werdt hij terug gestuurd, maar het euvel was niet opgelost, hij beef weer haperen. de tweede keer opgestuurd en na weer retour te hebben gekregen was het weer niet opgelost. toen weer opgestuurd en weer in de reparatie geweest maar het probleem was nog niet opgelost. En nu krijg ik een mail van redcoon, met de mededeling dat zij niks meer voor mij kunnen betekenen. einde verhaal, terwijl de garantie nog loopt t/m 16-07-2015 Kan dat zo maar om de klant op deze wijze terwijl het toestel nog niet naar behoren werkt zeggen zij dan, wij kunnen niks meer voor u betekenen. De vraag is , wat kan ik nu nog doen?

1192 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door ron530 - Jul 9, 2015 om 18:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als u twee jaar Nederlandse fabrieksgarantie heeft dan kunt u contact opnemen met Pioneer Nederland. Redcoon staat er wel om bekend apparatuur middels parallel import op de Nederlandse markt te brengen en dan is Redcoon volledig verantwoordelijk voor de garantietermijn. Ik vrees dat het laatste het geval is want anders had Redcoon de handen niet teruggetrokken met in korte lijnen "zoek het maar uit" want wij doen niets meer. Pioneer Nederland contacteren wordt ook niets want zij staan niet te trappelen om een apparaat dat ze niet verkocht hebben te gaan herstellen. U heeft recht op twee jaar volledige garantie maar om die van Redcoon ook te krijgen zeker nu die op 16-07-15 afloopt wordt een gebed zonder eind.
Wat betreft het defect, de receivers van Pioneer zijn niet zo snel in het verwerken van videosignalen met haperen tot gevolg. Het meest handige is om de dvd speler rechtstreeks op de tv aan te sluiten.

gkelderman
door gkelderman - Jul 9, 2015 om 18:40
49 Antwoorden / 20 Vragen
0

Bedankt Edrick3, Ik heb de brief al ingetypt en alle gegevens die nodig waren.

Morgenvroeg doe ik die brief per aangetekend versturen naar redcoon.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo gkelderman,

Schrijf ze een brief dat je de koop ontbindt: klik hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jul 9, 2015 om 19:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zet uw klacht ook nog op de klachtenkompas.nl en klacht.nl

Verder kunt u ook nog denken aan een klacht via thuiswinkel, daar zijn ze bij aangesloten.
klik HIER

U kunt ook de brief per mail versturen, als u een ontvangstbevestiging krijgt hoeft u geen aangetekende brief te sturen.

Doe alles, dus officieel overeenkomst ontbinden en klachten rondstrooien.

Optimale druk is optimaal resultaat.

ho
door hopetobehelping - Jul 9, 2015 om 20:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gkelderman,

zoals u al gelezen heeft in de antwoorden, koop ontbinden en klacht indienen.
Hier vind u nog wat meer informatie van consuwijzer, klik hier en hier.
Alle communicatie zwart op wit en goed bewaren.

Hoop voor u dat redcoon snel tot inkeer komt en inziet dat ze verkeerd bezig zijn en het alsnog netjes met u afhandelen.

19
door 1953 - Jul 9, 2015 om 22:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Bij de vierde garantieaanspraak is er sprake van de ontbinding van de koopovereenkomst.

ro
door ron530 - Jul 10, 2015 om 18:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Ik kan de link niet werkend maken maar toch.
http://www.redcoon.nl/warranty daaruit blijkt dat Redcoon met twee maten meet. De eerste is de wettelijke garantie waarbij je na 6 maanden zelf moet bewijzen dat het product defect is en het is dan aan Redcoon om te bepalen of ze het er mee eens zijn. De tweede is fabrieksgarantie als die van toepassing is zit je gedurende de totale fabrieksgarantie gebeiteld. De koop op basis van 3x defect ontbinden gaat in het eerste geval zeer moeilijk worden want bewijs maar eens dat het apparaat werkelijk defect is.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

De link van ron530: klik hier.

ro
door ron530 - Jul 10, 2015 om 20:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als er Redcoon "garantie" van toepassing is dan wil ik wel naar oplossingen zoeken om de set weer te kunnen gebruiken want er zijn oplossingen genoeg.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer