ri
door richardsmal Mar 22, 2012 om 11:15
Garantie & verzekeringen

Chantage verzekeraar

Ik betaal alle verzekeringen per acceptgiro, omdat het me een indicatie geeft wanneer de verzekering verlengt moet worden. Dan ik ik zelf kiezen ofdat ik de huidige verzekeraar opzeg, of niet.

Nu krijg ik bij Hema verzekeringen het commendaar:

Geachte meneer ***,

Wij zien dat u inmiddels uw account geactiveerd heeft. U heeft HEMA Verzekeringen nog geen machtiging afgegeven voor automatische incasso.
U kunt via uw online polismap een machtiging afgeven zodat wij maandelijks de premiekosten kunnen incasseren. Zodra wij gaan incasseren kunt u uw factuur zien in uw online polismap.

Met vriendelijke groet,

Het team HEMA Verzekeringen

Dus geen machtiging, geen factuur en je kan je polismap niet inzien. Is dat een normale gang van zaken?

1441 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 11:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Volgens mij krijg je die factuur te zien voor ze gaan incasseren als het automatisch gaat,
geef je daar geen toestemming dan krijg je daar ook niet de factuur maar gewoon thuis gestuurd ipv digitaal.........
Dat is wat ik ervan maak in elk geval.
En staat toch nergens dat je je polismap niet mag inzien ?
Maar daar zal factuur dan niet verschijnen ( want die ontvang je al elders) maar staan er enkel je contractgegevens neem ik aan.

ri
door richardsmal - Mar 22, 2012 om 11:40
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ze willen alleen automatische incasso, en geen factuur meer uitsturen? Maar als je een factuur wil is de reactie: dat doen we niet meer, we werken alleen nog maar met automatische incasso?

eva369
door eva369 - Mar 22, 2012 om 11:54
308 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=richardsmal schreef op donderdag 22 mrt 2012, 11:40]Ze willen alleen automatische incasso, en geen factuur meer uitsturen? Maar als je een factuur wil is de reactie: dat doen we niet meer, we werken alleen nog maar met automatische incasso?

als dat in de voorwaarden staat, mag dat gewoon.

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 11:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Oke, op zich niet onlogisch, Hema heeft zoals ze aangeven Internetverzekeringen en omdat ze alles online regelen kunnen ze de kosten ook laag houden.

Staat overigens ook in de voorwaarden waar je door afsluiten mee accoord bent gegaan;
--U gaat ermee akkoord dat wij via internet contact houden
U geeft HEMA Verzekeringen toestemming om de premie iedere maand van uw eigen rekening af te halen.--Voorwaarden

Maar ook niet zo veel met chantage te maken, je kiest zelf voor deze verzekering en als de voorwaarden je niet aanstaan had je ander moeten kiezen, verzekering die alles opstuurt zal ook meer kosten want dat soort onkosten moeten wel betaald.
Dus door voor goedkoop te kiezen kies je voor de goedkoopste manier van oa incasseren dan ook, anders kan het niet goedkoop zijn...........

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 11:59
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het is tegenwoordig gewoon geworden dat je de factuur een week voor afschrijfdatum in je email krijgt. Daar staat ook de afschrijfdatum voor de incasso op. Dus het scheelt onze postbode werk en het is positie voor het milieu moet je maar denken. Daarnaast, je kan storneren tot 59 dagen. En de administratiekosten blijven lager als in verhouding met een papieren factuur met postzegel. En waarschijnlijk is het elke maand exact dezelfde factuur met als enige verschil de datum. Als je goedkoop wil zijn/blijven, zult je zelf ook water bij de wijn moeten doen. Of je moet € 2,50 (als voorbeeld) per verzonden factuur willen betalen ...............

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2012 om 12:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

mahadma, dat laatste is weer afgeschaft, die € 2,50 extra voor accept-girokaart. Veel bedrijven deden dat maar mag niet meer daar er nog te veel ouderen zijn die niet internet bankieren. Als TS echter een Hema internet contract heeft afgesloten dan zullen de voorwaarden ook geaccepteert moeten worden.

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@tenormin,

.....dat laatste is weer afgeschaft, die € 2,50 extra voor accept-girokaart. Veel bedrijven deden dat maar mag niet meer daar er nog te veel ouderen zijn die niet internet bankieren.....

Waar haal je dat nu weer vandaan? Onzin.
Heeft niets met internetbankieren te maken maar met administratiekosten als je geen gebruik wilt maken van automatische incasso!

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo richardsmal,

Waarom nu meteen 'chantage' roepen.
Als je de voorwaarden nu eens eerst gelezen had .....

9.2 Zo betaalt u de premie:
? U betaalt de premie elke maand via automatische incasso.
? U geeft ons toestemming om het maandbedrag van uw rekening af te schrijven.
Daarvoor vult u een machtiging in.
? Op uw rekening staat voldoende geld om de premie te betalen.
? De eerste keer dat u klant wordt, halen wij de eerste premie direct van uw
rekening af.
? Daarna halen we rond de eerste dag van iedere maand de premie voor de
volgende maand van uw rekening.
? Als wij u een vergoeding betalen, trekken wij daar alle premies van af die u ons nog moest betalen.

Dus voortaan eerst lezen.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2012 om 14:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 13:56]@tenormin,

.....dat laatste is weer afgeschaft, die € 2,50 extra voor accept-girokaart. Veel bedrijven deden dat maar mag niet meer daar er nog te veel ouderen zijn die niet internet bankieren.....

Waar haal je dat nu weer vandaan? Onzin.
Heeft niets met internetbankieren te maken maar met administratiekosten als je geen gebruik wilt maken van automatische incasso!



"Ik haal het nergens vandaan", het is zo. Tot voor kort (2 maanden) b.v. Wehkamp, betaalde altijd met accept giro, dus extra € 2,50. Mag niet meer worden berekend, weet niet meer welke instantie dat heeft stopgezet, maar is nu weer verdwenen. Natuurlijk had het te maken met administratiekosten maar ouderen die niet internet bankieren werden hierdoor extra benadeeld.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2012 om 14:56
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Even toevoeging met dat voorbeeld: automatische incasso met bovengenoemd bedrijf is natuurlijk onmogelijk; met alle bedrijven trouwens waar men zo nu en dan iets koopt (en niet internet bankiert).

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@tenormin,

Je moet geen appels met peren vergelijken.
Het topic gaat over het betalen van een verzekeringspremie.
En dan per automatische incasso óf per acceptgiro (waaraan kosten verbonden zijn)
Dat is iets anders dan een betaling van een internetaankoop in een webwinkel.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2012 om 15:14
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Haakte alleen in op mahadma. 11:59.

he
door hema verzekeren - Mar 29, 2012 om 18:05
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

HEMA Verzekeringen is een internetverzekeraar; Alle verzekeringen worden via internet afgesloten en klanten kunnen zelf wijzigingen doen in de online polismap. De premie wordt betaald door middel van automatische incasso. Daardoor kan HEMA de kosten laag houden en profiteren onze klanten van lage premies. Nieuwe klanten gaan akkoord met de automatische incasso bij het afsluiten van een verzekering en voor bestaande klanten geldt dat hun verzekering alleen verlengd kan worden als zij ook akkoord geven op automatische incasso. Alle verzekeringen van HEMA zijn dagelijks opzegbaar via de online polismap. We kennen geen jaarcontracten meer en ook geen opzegtermijn. Klanten van HEMA Verzekeringen kunnen dus zelf hun verzekering per dag opzeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer