Ziekenfonds verplichte eigenrisicoverrekening
Beste heer,mevrouw
Ik heb een vraag omrent mijn ziekenfonds verzekering. Ik heb nu voor de 2 keer een rekening gehad met het verreken van mijn verplichte eigenrisico. Dit zijn behoorlijke bedragen, dit zijn verrekeningen van het jaar 2008,2009 etc. Staat de verzekering in zijn recht, om nog rekeningen te versturen van jaar 2008. Omdat de verzekeringsmaarschappij hun administratie niet op order hebt, wordt ik elke keer verrast met hoge rekeningen. Op hun site staat dat ik mijn verplicht eigen risico voldaan hebt, maar toch krijg ik een rekening.
Wilt u mij informeren of de verzekeringmaatschappij in zijn recht staat. Turien & Co.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet Rob Werkhoven
Ja tot 5 jaar terug indien er tussentijds geen bericht hier over naar u verzonden is.
.....word ik elke keer verrast met hoge rekeningen.......
Dat begrijp ik niet. Je weet toch zelf wel of je het eigen risico wel/niet betaald hebt?
Ja, de verzekeraar staat in zijn recht.
Het mag, maar het is wel slordig dat een zorgverzekeraar zo lang wacht met het verrekenen van het eigen risico. U zegt dat op hun site staat dat u uw eigen risico heeft betaald. Ik zie op de site van Turien en co, dat ze met 2 zorgverzekeraars werken, VGZ en Avero Achmea. U zit dus bij een van beide zorgverzekeraars. Het beste kunt u eerst met de klantenservice van de zorgverzekeraar bellen (dus niet met Turien, maar met VGZ of Achmea) en de vragen die u heeft voorleggen. Als die u niet verder kan helpen, dan kunt u een aangetekende brief sturen, waarin u met behulp van bewijzen (bijvoorbeeld een printuitdraai van het bewijs dat u uw eigen risico heeft voldaan) aangeeft dat het eigen risico al is voldaan.
Komt u er dan nog niet uit en weet u zeker dat u gelijk heeft, dan kunt u uw klacht voorleggen bij de geschillencommissie SKGZ, maar die behandelt uw klachten pas nadat u in contact bent geweest met uw zorgverzeraar.
Klik hier als u met uw klacht naar de geschillencommisise wilt.
Kijk ook eens op de site van Tros Radar. Daar staan meerdere klachten over Turien en/of neem contact op met Kassa, misschien kunnen ze er een item van maken.
Als ik een vraag of item heb voor 'KASSA' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten?
U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl.
Vordering kan tot 5 jaar terug worden gevorderd.
Ziekenfonds=Zorgverzekering !!
Zelf reserveer ik al het eigen wettelijk verplichte bijdrage vooraf. Chronische medicatie!
De termijn van 5 jaar geldt alleen tussen zakelijke klanten. Van een bedrijf naar een partikulier (zoals in dit geval) geldt slechts 2 jaar.
Verjaringstermijn bij producten is 2 jaar. Verjaringstermijn diensten, zoals in dit geval, is 5 jaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer