hackmann
door hackmann Aug 27, 2013 om 21:27
Geldzaken & recht

Bol.com cadeaukaart

Geachte forum leden,

Onlangs kocht ik 2 artikelen bij Bol.com. Een deel betaalde ik met een cadeaukaart en een deel contant. 25 euro kaart en 21.99 contant
Helaas was 1 artikel defect en heb ik moeten terug sturen.( 28,99)
Bol.com stort nu het bedrag terug op een nieuwe cadeaukaart( 25)en 3,99 op mijn rekening.
Ik verwacht dat ik 7,01 op een kaart krijg en 21,98 terug op mijn rekening.Ik heb immers al een artikel wat wel goed is met de kaart betaald. Nu verplicht Bol mij om nogmaals iets van 25 euro te kopen. Uiteraard wat heen en weer gemaild met Bol maar geen resultaat. Dit geeft Bol aan;

"U geeft aan dat u het bedrag dat weer opgewaardeerd is op de cadeaubon, teruggestort wilt krijgen op uw rekening. Dit is helaas niet mogelijk.

Als een bestelling gedeeltelijk is voldaan met een cadeaubon, wordt deze ten alle tijden als eerste opgewaardeerd bij een retournering of annulering. Blijft er dan nog een bedrag over, dan wordt dit teruggestort. Het is niet mogelijk om eerst het betaalde bedrag terug te storten en het overige bedrag op te waarderen op de cadeaubon.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Handelt Bol zo juist?

2934 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2013 om 21:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Dat zal vermoedelijk in de voorwaarden staan waar u mee akkoord bent gegaan?

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2013 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bol kan natuurlijk net zo goed stellen dat het artikel wat u terugstuurt betasld is met de kaart.

alfatrion
door alfatrion - Aug 28, 2013 om 02:13
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Om objectief te betalen wat u terug zou moeten krijgen kan de situatie waarin de koper twee producten koopt en vervolgens de gedeeltelijke ontbonden wordt in beginsel gelijk gesteld worden met de situatie waarin de koper één product had gekocht. In dat geval had u slechts het ene product kocht en daar had u dan de bon voor gebruikt. U had dan geen wisselgeld teruggekregen. (En u zou verzendkosten moeten betalen.)

Nu staat deze werkwijze in de algemene voorwaarden maar deze zijn vermoedelijk onredelijk bezwarend, omdat Bol.com hiermee wezenlijk afwijkt van wat de koper zou mogen verwachten zonder deze voorwaarden. Misschien dat Bol.com in dit geval het vermoeden zou kunnen weerleggen door aan te geven dat in uw geval dit ook een voordeel oplevert van bijna vijf euro.

In situaties waarin u de volledige cadeaukaart gebruikt zou hebben gaat die uiteraard redenering niet op.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2013 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@alfatrion

Verzendkosten? Voordeel vijf euro? Waar heeft u het nu over?


alfatrion
door alfatrion - Aug 28, 2013 om 11:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het gehouden product kost 18 euro. Hier was verzendkosten bij gekomen van 2 euro. Het totaal is 20 euro. De bon was 25 euro waard en er was geen wisselgeld teruggeven. Het verschil is 5 euro.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2013 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die € 5,00 is niet verloren maar blijft op de bon staan. Dus geen voordeel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer