ba
door bartverbeet93 Feb 22, 2011 om 21:18
Geldzaken & recht

DHL laptop kwijtgeraakt

Geachte Heer/Mevrouw,

23 November 2010 heb ik mijn Acer laptop ter reparatie opgestuurd naar het Acer Repair Centre in Duitsland. De laptop is, na ontvangst van een e-label en na het maken van een afspraak voor het afhalen, hierheen gestuurd met UPS.

Na er een tijd lang niks meer van te hebben gehoord, ben ik gaan bellen naar het Acer Contact Centre. Deze vertelde mij dat de laptop was gerepareerd en naar mij was verstuurd.

Toen ik na een week nog niks had ontvangen, ben ik weer gaan bellen. Ik heb wekenlang hierheen gebeld, tot ik na vele verschillende medewerkers met vele valse beloftes (bijv. niet terugbellen zoals ze hadden beloofd) eindelijk iemand aan de lijn kreeg die ging opzoeken waar mijn laptop was gebleven. Toen ik, nadat er weer een week verstreken was zonder iets te horen, de hoop bijna had opgegeven, kreeg ik op 27 januari 2011 een mailtje waarin hetvolgende stond:

"Ik hoorde van mijn collega dat het onderzoek naar uw mobiele telefoon ongeveer twee weken in beslag neemt.Daarna moet er duidelikjkheid zijn zodat in geval van verlies overgegaan kan worden tot vervanging of restitutie van uw systeem. "

Een kleine twee weken later kreeg ik inderdaad een brief thuisgestuurd van DHL, waarin mij werd gevraagd aan te geven of ik het pakketje, mijn laptop, had ontvangen. Deze brief heb ik vorige week donderdag, 15 februari, teruggestuurd in de retourenvelop met de mededeling dat ik de laptop niet heb ontvangen. SIndsdien heb ik niks meer gehoord.

Ik zou graag willen weten wie er nu aansprakelijk is en waar ik recht op heb.


Alvast bedankt,

Bart Verbeet.

3408 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Feb 23, 2011 om 01:14
3799 Antwoorden / 0 Vragen
0

Acer is verantwoordelijk voor de correcte verzending van uw laptop naar het door u opgegeven adres. Komt de laptop niet aan en raakt deze zoek bij UPS dan zal Acer aan u uw schade moeten vergoeden. Acer zal vervolgens de schade die zij aan u vergoed hebben moeten claimen bij UPS.

Ik vermoed derhalve dat UPS aan de hand van uw antwoord een vergoeding betaald aan Acer en dat u een vergoeding zal gaan ontvangen van ACer.

kn
door knotskabouter - Feb 23, 2011 om 13:41
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op woensdag 23 feb 2011, 01:14]Acer is verantwoordelijk voor de correcte verzending van uw laptop naar het door u opgegeven adres. Komt de laptop niet aan en raakt deze zoek bij UPS dan zal Acer aan u uw schade moeten vergoeden. Acer zal vervolgens de schade die zij aan u vergoed hebben moeten claimen bij UPS.

Ik vermoed derhalve dat UPS aan de hand van uw antwoord een vergoeding betaald aan Acer en dat u een vergoeding zal gaan ontvangen van ACer.

Inderdaad. De verzending c.q. het transport van Acer naar uw adres is geheel de verantwoordelijkheid van Acer en die moet u schadeloos stellen en hun eigen claim indienen bij UPS of DHL. Het komt anders te liggen als u Acer expliciet aangeeft dat zij de zending met een door u aangewezen vervoerder moet versturen maar ik neem aan dat in dit geval hiervan geen sprake is. Maar Acer zal zich wel in allerlei bochten wringen om hier onderuit te komen maar laat u zich niet met allerlei smoesjes afpoeieren en eis schadevergoeding, dan wel eenzelfde laptop.

audb
door audb - Feb 23, 2011 om 14:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Hier is er sprake van vermissing bij de transporteur en die dienen aan te tonen dat het parket is afgeleverd en niet Acer.

Maar het zou wel weer eens bij Acer mis zijn gegaan en schuiven dat weer af op UPS.

ja
door jans2 - Feb 23, 2011 om 16:53
311 Antwoorden / 4 Vragen
0

Wat vreemd dat er in die mail van 27-1 gesproken wordt over een mobiele telefoon. Een slip of the pen van Acer?

dannyzwolle
door dannyzwolle - Feb 27, 2011 om 13:44
21 Antwoorden / 1 Vragen
0

DHL soms goed vaak slecht, ze nemen veel van TNT over, DHL ook wel Dooie Honde Lul genoemd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

To
Ton2000 - May 24, 2024 om 00:29
Geldzaken & recht

Wat kan ik doen wanneer de Hogeschool voor de Kunsten Den Haag haar eigen geschillenregeling niet uitvoert?

De Hdk heeft een geschilenregeling.https://www.hogeschoolderkunsten.nl/storage/documents/Geschillenregeling-HdK.pdf

Ik heb via het adres klachtenloket@hdk.denhaag.nl een klacht ingediend maar deze is nooit in behandeling genomen door deze hogeschool. Ik heb mijn klacht gerappelleerd maar de klacht is na maanden nog steeds niet in behandeling genomen? Mijn klacht voldoen aan de vormeisen ... Lees meer

Dr
Dreetjes - May 25, 2024 om 19:51
Winkels & webshops

Hoelang moet het duren voordat seats and sofas z'n beloftes nakomt.

Wij hebben  ook een verkeerd bankstel  gekregen. Nu alweer een maand bezig om het op te lossen.  We komen geen stap vooruit . Lees meer

Rontv
Rontv - May 24, 2024 om 13:22
Geldzaken & recht

Eenzijdig bepaalde nieuwe einddatum aflossingsvrije hypotheek

wij hebben een oude aflossingsvrije hypotheek zonder einddatum. staat zo in de hypotheekakte
we krijgen nu een brief van de bank met volgende tekst:

'''
Voor leningsdeel xxx hebben we geen einddatum met u afgesproken in de hypotheekakte. Daarna hebben we in onze brieven wel een einddatum aan u dooorgegeven. Deze einddatum blijvne we gebruiken omdat we stoppen met aflossongsvri ... Lees meer