jo
door joslut Sep 5, 2015 om 11:03
Geldzaken & recht

G-Star broek met gat erin wordt niet teruggenomen

Mijn dochter heeft 2 spijkerbroeken bij G-Star Raw onlineshop gekocht. Bij 1 broek komt ze na 1 uur dragen er achter dat aan de achter/binnenzijde van de broekspijp bij het bovenbeen een gat in de spijkerstof zit ter grootte van ongeveer een 20 Eurocent munt. Daar is de spijkerstof weg, maar de elastandraadjes zitten er nog wel.
Defect is volgens procedure gemeld bij G-Star via telefoon (0800-0200454) en vervolgens per mail (support@g-star.com) met de nodige foto's en gegevens. Het is daar beoordeeld door de kwaliteitsdienst met de conclusie dat het geen fabricagefout of slijtage is en dat ze de broek niet terugnemen en vergoeden of een nieuwe leveren.
Wij waren het niet met de conlusie eens. Een ervaren coupeuze heeft ons aangegeven dat het niet anders kan zijn dan een fabricagefout. Opnieuw G-Star benadert en opnieuw beoordeeld met dezelfde conclusie.
Op ons verzoek de medewerker van de kwaliteitsdienst te spreken om ons uit te leggen hoe je zo'n schade aan de broek kunt krijgen tijdens het dragen is niet mogelijk. Een andere afdeling spreken dan de service/helpdesk is ook niet mogelijk.
We begrijpen niet waarom G-Star zich zo opstelt en zich niet aan de wet en eigen voorwaarden houdt. Kortom, we voelen ons opgelicht.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Wat zijn de tips dit tot een goed einde krijgen?

Al met al is onze ervaring met G-Star beroerd. De medewerkers zijn vriendelijk en begrijpen hoe we ons voelen (goede training gehad!), maar intussen doen ze niet wat ze zouden moeten doen en laten ze je in de kou staan.

4280 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Sep 5, 2015 om 11:29
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste joslut,

wat een bijzondere reactie van G-star.
Het klinkt bijna alsof men wil zeggen dat het normaal is wat uw dochter meemaakt met die broek en dat dit de normale 'kwaliteit' van G-star is.

Uw dochter heeft een aankoop gedaan via internet en daarbij moet er uiteraard een goed product geleverd worden.
In de volgende links leest u meer informatie, klik hier en hier.

Alle communicatie uiteraard goed bewaren en op papier/email zodat u er later nog bewijs van heeft.
Als ik u was zou ik ze een ultimatum stellen om het te herstellen (7 dagen). Geef daarbij aan dat G-star verplicht is om u een deugdelijk product te leveren en dat u de koop van de 2e broek ontbind als ze niet aan hun verplichting voldoen om een deugdelijk product te leveren.
Voldoen ze niet aan de door u gestelde termijn dan ontbind u de koop van de 2e broek (ga er vanuit dat de 1e broek wel goed is). Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou u deze ook kunnen raadplegen.
Mocht u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten (aankoop minder dan 14 dagen geleden gedaan) dan kunt u ook overwegen om de gehele koop nu al te ontbinden (broeken mogen dan wel niet gedragen zijn en dat is bij de ene broek wel gebeurd in ieder geval. Maar aangezien deze broek een gat bevat zal men deze toch niet opnieuw kunnen verkopen zodat het 'gedragen zijn' er niet echt toe doet voor deze broek).

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo joslut,

Wat een vervelende ervaring.
Lees de info hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@joslut, @hopetobehelping,

Oei, foutje. Zie net dat die link al gegeven was.
(Had ik natuurlijk eerder op moeten klikken, maar ja)

jo
door joslut - Sep 5, 2015 om 13:28
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:29]Beste joslut,

wat een bijzondere reactie van G-star.
Het klinkt bijna alsof men wil zeggen dat het normaal is wat uw dochter meemaakt met die broek en dat dit de normale 'kwaliteit' van G-star is.

Uw dochter heeft een aankoop gedaan via internet en daarbij moet er uiteraard een goed product geleverd worden.
In de volgende links leest u meer informatie, klik hier en hier.

Alle communicatie uiteraard goed bewaren en op papier/email zodat u er later nog bewijs van heeft.
Als ik u was zou ik ze een ultimatum stellen om het te herstellen (7 dagen). Geef daarbij aan dat G-star verplicht is om u een deugdelijk product te leveren en dat u de koop van de 2e broek ontbind als ze niet aan hun verplichting voldoen om een deugdelijk product te leveren.
Voldoen ze niet aan de door u gestelde termijn dan ontbind u de koop van de 2e broek (ga er vanuit dat de 1e broek wel goed is). Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou u deze ook kunnen raadplegen.
Mocht u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten (aankoop minder dan 14 dagen geleden gedaan) dan kunt u ook overwegen om de gehele koop nu al te ontbinden (broeken mogen dan wel niet gedragen zijn en dat is bij de ene broek wel gebeurd in ieder geval. Maar aangezien deze broek een gat bevat zal men deze toch niet opnieuw kunnen verkopen zodat het 'gedragen zijn' er niet echt toe doet voor deze broek).

jo
door joslut - Sep 5, 2015 om 13:57
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 5, 2015 om 18:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=joslut schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:57]Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
Gewoon op social media verder gaan met 'klagen'. Vaak is bij dit soort bedrijven dat nog de enige mogelijkheid.

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2015 om 13:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik ben het met akkerdistel eens.

Denkt u dan eens aan trustpilot, daar wordt door het bedrijf op gereageerd.

Klik HIER

Klacht.nl

klachtenkompas.nl

Verder zou ik als u was ook even vermelden dat u in de nieuwsbrief van Kassa staat.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2015 om 17:33
7209 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=joslut schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:57]Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
@Joslut
[verwijderd door redactie]

audb
door audb - Sep 7, 2015 om 17:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Binnen 14 dagen retour sturen met een foto er bij en een nieuwe vragen of geld terug.
Echter moet er wel aangetoond worden dat het niet door een ongelukje of moedwillig is gebeurt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer