G-Star broek met gat erin wordt niet teruggenomen
Mijn dochter heeft 2 spijkerbroeken bij G-Star Raw onlineshop gekocht. Bij 1 broek komt ze na 1 uur dragen er achter dat aan de achter/binnenzijde van de broekspijp bij het bovenbeen een gat in de spijkerstof zit ter grootte van ongeveer een 20 Eurocent munt. Daar is de spijkerstof weg, maar de elastandraadjes zitten er nog wel.
Defect is volgens procedure gemeld bij G-Star via telefoon (0800-0200454) en vervolgens per mail (support@g-star.com) met de nodige foto's en gegevens. Het is daar beoordeeld door de kwaliteitsdienst met de conclusie dat het geen fabricagefout of slijtage is en dat ze de broek niet terugnemen en vergoeden of een nieuwe leveren.
Wij waren het niet met de conlusie eens. Een ervaren coupeuze heeft ons aangegeven dat het niet anders kan zijn dan een fabricagefout. Opnieuw G-Star benadert en opnieuw beoordeeld met dezelfde conclusie.
Op ons verzoek de medewerker van de kwaliteitsdienst te spreken om ons uit te leggen hoe je zo'n schade aan de broek kunt krijgen tijdens het dragen is niet mogelijk. Een andere afdeling spreken dan de service/helpdesk is ook niet mogelijk.
We begrijpen niet waarom G-Star zich zo opstelt en zich niet aan de wet en eigen voorwaarden houdt. Kortom, we voelen ons opgelicht.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Wat zijn de tips dit tot een goed einde krijgen?
Al met al is onze ervaring met G-Star beroerd. De medewerkers zijn vriendelijk en begrijpen hoe we ons voelen (goede training gehad!), maar intussen doen ze niet wat ze zouden moeten doen en laten ze je in de kou staan.
Beste joslut,
wat een bijzondere reactie van G-star.
Het klinkt bijna alsof men wil zeggen dat het normaal is wat uw dochter meemaakt met die broek en dat dit de normale 'kwaliteit' van G-star is.
Uw dochter heeft een aankoop gedaan via internet en daarbij moet er uiteraard een goed product geleverd worden.
In de volgende links leest u meer informatie, klik hier en hier.
Alle communicatie uiteraard goed bewaren en op papier/email zodat u er later nog bewijs van heeft.
Als ik u was zou ik ze een ultimatum stellen om het te herstellen (7 dagen). Geef daarbij aan dat G-star verplicht is om u een deugdelijk product te leveren en dat u de koop van de 2e broek ontbind als ze niet aan hun verplichting voldoen om een deugdelijk product te leveren.
Voldoen ze niet aan de door u gestelde termijn dan ontbind u de koop van de 2e broek (ga er vanuit dat de 1e broek wel goed is). Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou u deze ook kunnen raadplegen.
Mocht u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten (aankoop minder dan 14 dagen geleden gedaan) dan kunt u ook overwegen om de gehele koop nu al te ontbinden (broeken mogen dan wel niet gedragen zijn en dat is bij de ene broek wel gebeurd in ieder geval. Maar aangezien deze broek een gat bevat zal men deze toch niet opnieuw kunnen verkopen zodat het 'gedragen zijn' er niet echt toe doet voor deze broek).
@joslut, @hopetobehelping,
Oei, foutje. Zie net dat die link al gegeven was.
(Had ik natuurlijk eerder op moeten klikken, maar ja)
[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:29]Beste joslut,
wat een bijzondere reactie van G-star.
Het klinkt bijna alsof men wil zeggen dat het normaal is wat uw dochter meemaakt met die broek en dat dit de normale 'kwaliteit' van G-star is.
Uw dochter heeft een aankoop gedaan via internet en daarbij moet er uiteraard een goed product geleverd worden.
In de volgende links leest u meer informatie, klik hier en hier.
Alle communicatie uiteraard goed bewaren en op papier/email zodat u er later nog bewijs van heeft.
Als ik u was zou ik ze een ultimatum stellen om het te herstellen (7 dagen). Geef daarbij aan dat G-star verplicht is om u een deugdelijk product te leveren en dat u de koop van de 2e broek ontbind als ze niet aan hun verplichting voldoen om een deugdelijk product te leveren.
Voldoen ze niet aan de door u gestelde termijn dan ontbind u de koop van de 2e broek (ga er vanuit dat de 1e broek wel goed is). Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou u deze ook kunnen raadplegen.
Mocht u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten (aankoop minder dan 14 dagen geleden gedaan) dan kunt u ook overwegen om de gehele koop nu al te ontbinden (broeken mogen dan wel niet gedragen zijn en dat is bij de ene broek wel gebeurd in ieder geval. Maar aangezien deze broek een gat bevat zal men deze toch niet opnieuw kunnen verkopen zodat het 'gedragen zijn' er niet echt toe doet voor deze broek).
Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
[quote=joslut schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:57]Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
Gewoon op social media verder gaan met 'klagen'. Vaak is bij dit soort bedrijven dat nog de enige mogelijkheid.
[quote=joslut schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:57]Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
@Joslut
[verwijderd door redactie]
Binnen 14 dagen retour sturen met een foto er bij en een nieuwe vragen of geld terug.
Echter moet er wel aangetoond worden dat het niet door een ongelukje of moedwillig is gebeurt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer