sn
door sneakerfreak Oct 20, 2014 om 20:19
Geldzaken & recht

Gratis retourneren voor 13 euro???

Ik heb voor mijn zoon schoenen gekocht bij www.jdsports.nl . Het is een winkel waar ik in Nederland regelmatig naar binnen loop en iets koop, maar nu had ik geen tijd. Ik keek op de website die duidelijk aangaf "gratis verzenden en retour bij bestelling boven de 60 euro". Nou, wie leest dan de kleine lettertjes. Dus.....schoenen in het mandje en betalen maar.....

Ze hadden geen Ideal dus dan maar met Pay Pal.....hup hup zo geregeld. Toen de schoenen retour moesten omdat de maat niet goed was, bleek ineens dat je bij een betaling via PayPal de schoenen niet terug kon brengen bij hun filialen, maar retour moest zenden,met daarbij de excuses dat die retourdienst niet gratis kunnen aanbieden. Het verhaal wordt nog gekker, want je moet het pakket ook nog eens naar Engeland opsturen....kosten...13 euro!!!

Ik vind dit belachelijk want tijdens je bestelling lees je deze waarschuwing nergens, ook niet tijdens de betaling met Pay pal. Pas als je de kleine lettertjes gaat lezen, komt dit naar voren. maar zeg nou zelf...als er met dikke letters gratis verzenden en retour staat, wie gaat er dan nog 3 blz voorwaarden lezen?

Ik heb de winkel een email gestuurd met mijn klacht. Ze reageerde daarop met een brief waar ze duidelijk in aangeven dat ze mijn frustratie begrijpen, maar dat ze er niks aan kunnen doen. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen hier over denken en/of adviseren. Ik zou toch gewoon de schoenen af moeten kunnen geven in de winkel zodat zij een terug boeking starten via PayPal of voor mijn part de (rembours)retour kosten op zich nemen? Als ze met PayPal geen volledige service kunnen verlenen, moeten ze deze niet gebruiken of het er tijdens gebruik duidelijk bij aangeven.

8682 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 20, 2014 om 22:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ze voldoen hiermee niet aan de nieuwe wetgeving.
Op de pagina van het bestellen worden deze kosten namelijk niet weergegeven.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U moet natuurlijk wel bij de webshop zijn met uw klacht. Niet bij de winkel.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En u hoeft ook niet drie pagina's voorwaarden door te kezen, want als u bovenaan klikt, staat daar al dat bestellingen die betaald zijn met Paypal niet naar de winkel teruggebracht kunnen worden maar naar het verzendcentrum gestuurd moeten worden.

sn
door sneakerfreak - Oct 20, 2014 om 23:27
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

@lekker is dat: Dankjewel.

@tijger 1: Ja, ik had mijn mail ook aan de webshop gestuurd.
Wat betreft het vermelden van de kosten van retournering.....Dit is gewoon ECHT niet duidelijk! Als Zalando en vele andere webwinkels schrijven; gratis verzenden en retour, dan is dat ook zo. Ook al gaat het dan naar Duitsland op de post. Niemand, die ik het vraag, gaat dan alle voorwaarden lezen of dit wel echt gratis is.

Bovendien moet je niet 1 maar 2x doorklikken om te concluderen dat de kosten van het verzenden naar dit verzendcentrum niet gratis aangeboden worden.

Ik vind dat de webshop dan onder GRATIS bezorging en retournering, LEES DE VOORWAARDEN moet schrijven. of iets dergelijks.

Wij zijn (dacht ik) doorgewinterde online shoppers en goed bekend met Pay pal, maar hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Jdsports gaf in de return mail ook aan dat ze met verbeteringen bezig zijn om het voor Nederlandse klanten ook soepeler te laten verlopen. Waarom verzinnen ze dan geen tijdelijke oplossing.

Begrijp me goed. 13 euro is niet het probleem.....wel het feit dat ik me genaaid voel nadat ik daar al honderden euro's heb uitgegeven.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar er staat gratis winkelbezorging en -retournering.

Daaronder staat gratis thuisbezorging, maar niet retournering.

sn
door sneakerfreak - Oct 20, 2014 om 23:47
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zoals je zegt; gratis winkel bezorging en retournering. Hoe misleid je je klanten? We hebben 16 JD winkels in Nederland.
Wat is het probleem? Via PayPal terugboeken is easy as 1-2-3!
Waarschijnlijk is dit volgende maand opgelost. Ze erkennen hun gebrek maar bieden geen service.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik heb er niets besteld, maar ik zou verder klikken op de voorwaarden. Dus jammer.

pi
door pieterwolters - Oct 21, 2014 om 09:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=sneakerfreak schreef op maandag 20 okt 2014, 20:19]Ik keek op de website die duidelijk aangaf "gratis verzenden en retour bij bestelling boven de 60 euro". Nou, wie leest dan de kleine lettertjes. Dus.....schoenen in het mandje en betalen maar.....

Inderdaad, als het woord "GRATIS" valt ga je niet meer lezen natuurlijk....

jd
door jdsportsnl - Oct 31, 2014 om 18:27
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste sneakerfreak

Wij zouden uw klacht graag verder onderzoeken. Zou u ons alstublieft opnieuw kunnen contacteren via e-mail (onlinehulp@jdsports.nl), zodat wij uw identiteit kunnen controleren?

Hopelijk komen we op deze manier spoedig tot een oplossing.

Hartelijk dank,

JD Sports Nederland

sn
door sneakerfreak - Nov 1, 2014 om 19:15
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

@ jdsportsnl

bericht is verstuurd.

groet,

Sneakerfreak

sn
door sneakerfreak - Nov 7, 2014 om 09:43
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

En dan hoor ik vervolgens dus niks meer......

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer