richard83
door richard83 Jun 7, 2011 om 20:11
Geldzaken & recht

Huurtoeslag

Meschien een raare vraag! Kon ook geen vergelijkede vraag vinden.

Ik weet dat je Huurtoeslag kan krijgen. Gaat dat nou van die huur af? Of heb ik dat mis! Vraag me dat af eigenlijk.

Gr Richard

PS. Alle antwoorden zijn welkom!

1209 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2011 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo richard83,

Lees hier de info over huurtoeslag.

Met vr.gr.

richard83
door richard83 - Jun 7, 2011 om 20:22
386 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3

Bedankt! Heb het gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit.

ltmvz
door ltmvz - Jun 7, 2011 om 21:12
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hai Richard,

Huurtoeslag komt elke maand samen met de Zorgtoeslag (rond de 20e) binnen op de bankrekening en is dus een aanvulling op het inkomen. Bij ons kun je het niet rechtstreeks van de huur laten aftrekken door de woningstichting, maar bij sommige woningstichtingen kan dit wel, geloof ik.

fi
door fisbel - Jun 7, 2011 om 21:21
851 Antwoorden / 3 Vragen

Bij huren vanaf € 450 € / € 500 is er een vuistregel: Als er maximum huurtoeslag wordt verkregen, is de huurtoeslag ongeveer de helft van de huur. Dit bedrag loopt af naar € 0 als het toetsingsinkomen boven de maximum grens inkomen uitkomt. De meeste mensen die huurtoeslag krijgen, krijgen de huurtoeslag rechtstreeks via de Belastingdienst. En betalen afzonderlijk de huur (aan de wonngbouwvereniging)

richard83
door richard83 - Jun 7, 2011 om 22:25
386 Antwoorden / 28 Vragen

@Itmvz

Geloofd het graag dat het bij verschillende Wb vereningen verschillend is.

@fisbel

Ik weet wel dat de huur (551) is. Heb uit laten reken via toeslagen kwam ik uit dat het (163) zou zijn.

birdies
door birdies - Jun 7, 2011 om 22:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Persoonlijk zou ik het heft in eigen hand houden en de huurtoeslag laten storten op eigen rekening.

richard83
door richard83 - Jun 7, 2011 om 23:06
386 Antwoorden / 28 Vragen

@birdies

Dan zal het zeker fout gaan ja.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 7, 2011 om 23:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 7 jun 2011, 21:12]Hai Richard,

Huurtoeslag komt elke maand samen met de Zorgtoeslag (rond de 20e) binnen op de bankrekening en is dus een aanvulling op het inkomen. Bij ons kun je het niet rechtstreeks van de huur laten aftrekken door de woningstichting, maar bij sommige woningstichtingen kan dit wel, geloof ik.
Het komt altijd op de eerste werkdag na de 19e van de maand

moeder56
door moeder56 - Jun 7, 2011 om 23:21
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=richard83 schreef op dinsdag 7 jun 2011, 23:06]@birdies

Dan zal het zeker fout gaan ja.

Verstandig van je Richard, als je nu al weet dat het veiliger is het gelijk naar de WBV te storten dan moet je dat doen.

birdies
door birdies - Jun 7, 2011 om 23:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=richard83 schreef op dinsdag 7 jun 2011, 23:06]@birdies

Dan zal het zeker fout gaan ja.

Weinig discipline blijkbaar.

richard83
door richard83 - Jun 7, 2011 om 23:39
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 7 jun 2011, 23:26][quote=richard83 schreef op dinsdag 7 jun 2011, 23:06]@birdies

Dan zal het zeker fout gaan ja.

Weinig discipline blijkbaar.

Valt wel mee. Is alleen voor mij en grote stap omdat te doen hoor.

moeder56
door moeder56 - Jun 8, 2011 om 00:10
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 7 jun 2011, 23:26][quote=richard83 schreef op dinsdag 7 jun 2011, 23:06]@birdies

Dan zal het zeker fout gaan ja.

Weinig discipline blijkbaar.

Misschien zou het fijn zijn dat je je realiseert dat niet iedereen financieel zo geweldig is als dat jij bent. Ik kom vaker van dit soort steken onder water tegen in je reacties. Je zou ook eens positief kunnen reageren, zoals in dit geval. Betalen moet hij toch, en als hij het veiliger vindt om een eventueel probleem voor te zijn , dan vind ik dit een wijze beslissing.

waarisdekassa
door waarisdekassa - Sep 8, 2011 om 05:16
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezers,

Afgelopen week (6-11-2011) was ik de huurtoeslag voor mijn moeder aan het uitzoeken en toen ontdekte ik iets interessants.

In sommige gevallen is het namelijk bijzonder lonend om het verzamelinkomen (toetsingsinkomen) door middel van een gift te verlagen waardoor men toch nog in aanmerking komt voor huurtoeslag.

In bepaalde gevallen kan dat wel meer dan 1.000 euro opleveren.

Ik vond het zo interessant en leuk dat ik dat gevonden had, dat ik er een website voor heb gemaakt. Op deze site probeer ik e.e.a. op een heldere en duidelijke manier uit te leggen zodat mensen kunnen bekijken of dit ook voor hen van toepassing is. Het is namelijk relatief eenvoudig om uit te rekenen en te regelen.

Ik vraag er overigens geen geld voor en heb de site gemaakt om mensen te helpen. Ik heb er voor de rest geen enkel commercieel belang bij.

De website is: Tip voor toetsingsinkomen m.b.t. huurtoeslag

Ik hoop dat u wat heeft aan deze informatie en dat u het kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Dave

fi
door fisbel - Sep 8, 2011 om 21:24
851 Antwoorden / 3 Vragen

Een reactie van mijn kant op het initiatief van Dave is te lezen in volgend item: Lees hier
Zijn bericht is ook geplaatst op: volgende site