ik heb een pakket terug gestuurd en in de brievenbus gedaan want dat moest en dat is niet ontvangen en heb nu een incasso bureau op mijn nek, wat moet ik doen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik gok dat het om een retourzending naar een antwoordnummer gaat en dat het pakket klein genoeg was om de brievenbus te doen. In dit soort gevallen kan je het beter naar een "normaal" adres sturen als pakketpost zodat je een verzendbewijs krijgt. En natuurlijk eerder aan de bel trekken bij de ontvanger. Normaal gesproken krijg je een bevestiging als de retourzending is ontvangen. Als je dat niet binnen een week hebt gekregen, bellen.
De verzender is verantwoordelijk voor de verzending van een poststuk/pakje. Zolang u niet kunt bewijzen dat u iets retour gezonden heeft, zal men u tot betalen zien te krijgen. Het is moeilijk om te bewijzen dat het "zogenaamd" niet ontvangen is. Is dit een zogenaamd "Gratis" proefzending?
Tja, nu is het omgekeerde het geval. Dus u moet bewijzen dat u het teruggestuurd heeft. En dat kunt u niet. Is er nog van communicatie tussen u en het bedrijf (?) geweest. Een incassobureau staat niet na twee weken voor de deur, althans, wat ik alzo lees duurt dat wat langer.
"ik heb een pakket terug gestuurd en in de brievenbus gedaan want dat moest" Wanneer je dat zwart op wit hebt, dat je dat zo moest doen, kun je het incassobureau negeren.
U kunt niets doen omdat u geen bewijs heeft dat u daadwerkelijk het pakketje in de brievenbus heeft gedaan. Brievenbus pakketten kunnen wel verstuurd worden maar dat moet u op het postkantoor doen met de melding dat het een pakket betreft. U krijgt dan een bewijs van afgifte met een t&t code.
[quote=mahadma schreef op zaterdag 9 mei 2015, 21:22]De verzender is verantwoordelijk voor de verzending van een poststuk/pakje. Zolang u niet kunt bewijzen dat u iets retour gezonden heeft, zal men u tot betalen zien te krijgen. Het is moeilijk om te bewijzen dat het "zogenaamd" niet ontvangen is. Is dit een zogenaamd "Gratis" proefzending?
hallo, ik heb fotos besteld bij kruitvat maar in een verkeerde maat gehad. moest ze in de brievenbus retour doen. heb er een foto van gemaakt. bedrag is 40 euro opgelopen en een deurwaarder komt langs als ik nu nog niet betaal komt het voor de rechter. ik heb niks fout gedaan. heeft er iemand een tel.nr. van kassa?ik heb er slapelozenachten van wat moet ik doen.
Vervelende situatie. Door een fout van Kruidvat moet u de foto's terugsturen waarbij Kruidvat heeft vermeld dat u het door de brievenbus mocht gooien. En nu zit u dus met de ellende.
Ik weet eigenlijk niet hoe dit zit, want nu Kruidvat heeft bepaald hoe u de foto's terug moest sturen, lijkt me daar ook enige verantwoordelijkheid te zijn.
Is het naar een antwoordnummer gestuurd, dan is dit een verzending van Kruidvat, gek genoeg. Ik heb daar laatst navraag naar gedaan bij Post.nl. Als een bedrijf gebruik maakt van een antwoordnummer, betaalt die de verzending en die is dan ook verantwoordelijk voor de verzending. Als er iets mis gaat met de post, dan moet in dat geval het bedrijf van het antwoordnummer onderzoek doen.
hoi Carola, de fotos kosten nog geen18 euro met 40 euro erboven op omdat ik niet betaal. omdat ik niks fout heb gedaan waarom zou ik dan wel betalen, lekker makkelijk. als iedereen dat doet heb je geen incasso bureaus nodig toch??
[quote=johnenjudith schreef op zondag 10 mei 2015, 15:00]hoi Carola, de fotos kosten nog geen18 euro met 40 euro erboven op omdat ik niet betaal. omdat ik niks fout heb gedaan waarom zou ik dan wel betalen, lekker makkelijk. als iedereen dat doet heb je geen incasso bureaus nodig toch?? Wanneer jij die 58 euro gewoon voldoet, kun jij weer heerlijk slapen. Voor zo'n luttel bedrag ga je toch niet wakker van liggen.. (dat is wat ze bedoelt; betalen = weer heerlijk slapen).
Die 40 euro is wettelijk zo geregeld, dat is het minimum wat ze mogen vragen.
Voor de rest zul je een stuk duidelijker moeten zijn met jouw verhaal, alles (in het kort, alle rand dingen sla je over) precies vertellen, laten zien (screenshots) hoe het zit. Alleen dan kun je een juist antwoord verwachten, tot die tijd kun je dat simpelweg vergeten.
[quote=johnenjudith schreef op zondag 10 mei 2015, 12:46]ik heb er slapelozenachten van wat moet ik doen.
Verstuur deze brief per gewone post of e-mail.
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb bij het Kruitvat foto's besteld in formaat [x] maar geleverd gekregen in formaat [y]. Ik heb mijn bestelling dus nooit ontvangen. Ik heb deze op verzoek van Kruitvat teruggestuurd.
Nu ontvang ik van u een aanmaning ad 58 euro, waarvan 40 euro incassokosten. Ik ben niet verplicht deze kosten te betalen omdat: - mijn bestelling niet is afgeleverd (art. 7:26 jo 7:6 BW); - het risico achteruitgang en/of verlies bij Kruitvat is blijven liggen (art. 7:11 jo 7:6 BW); en/of - ik geen veertiendaagse aanmaning heb ontvangen, dan wel dat deze niet aan wettelijke eisen voldeed (art. 6:96 BW).
Met vriendelijke groet, johnenjudith
Je kan naar de geschillencommissie als je dat wilt.
[quote=akkerdistel schreef op zondag 10 mei 2015, 18:35]Die 40 euro is wettelijk zo geregeld, dat is het minimum wat ze mogen vragen. Kun je uitleggen waarom je meer mogen vragen? En tot hoeveel meer?
[quote=johnenjudith schreef op zondag 10 mei 2015, 12:46]ik heb er slapelozenachten van wat moet ik doen.
Allereerst. Er zijn ergere dingen om wakker van te liggen. Een deurwaarder bijt niet en in het extreemste geval ben je er voor 40 euro vanaf.
[quote=johnenjudith schreef op zondag 10 mei 2015, 12:46]hallo, ik heb fotos besteld bij kruitvat maar in een verkeerde maat gehad. moest ze in de brievenbus retour doen. heb er een foto van gemaakt. bedrag is 40 euro opgelopen en een deurwaarder komt langs als ik nu nog niet betaal komt het voor de rechter.
Heb je al contact opgenomen met kruidvat en deurwaarder? Dat is toch wel de weg om tot een oplossing te komen. Wat al gezegd is is dat als je deze opdracht om zo op te sturen aan kunt tonen is er niets aan de hand.
Heb je deze opdracht niet schriftelijk en kom je er met communiceren niet uit, dan zou ik toch maar eens overwegen om die 40 euro snel over te maken.
Het spijt me dat ik het moet zeggen maar je had eigenlijk vooraf moeten weten dat je een verzending en juiste wijze aan moet kunnen tonen. Met ontvangsbevestiging of met een opdracht van kruidvat zo te verzenden. Je bent nog altijd verantwoordelijk voor alles wat je doet en dient je daarin in te dekken.
[quote=alfatrion schreef op zondag 10 mei 2015, 19:21][quote=akkerdistel schreef op zondag 10 mei 2015, 18:35]Die 40 euro is wettelijk zo geregeld, dat is het minimum wat ze mogen vragen. Kun je uitleggen waarom je meer mogen vragen? En tot hoeveel meer?
Hij zegt het verkeerd. Die 40 euro is het maximum van wat ze mogen vragen. De kosten ter incasso erachter zijn vaak meer, maar dat zou op kleine bedragen te gortig worden.
[quote=target schreef op vrijdag 22 mei 2015, 20:13]Het spijt me dat ik het moet zeggen maar je had eigenlijk vooraf moeten weten dat je een verzending en juiste wijze aan moet kunnen tonen. In dit geval niet. Kruidvat heeft het bestelde product niet geleverd, maar een ander product en derhalve is het risico nooit overgegaan op TS (art. 7:10/11 BW).
Maar ze heeft wel een pakket ontvangen. Dat zij verkeerd geleverd heeft gekregen ontheft haar nog niet van de verplichtingen omtrent het verkeerde pakket.
Dan is het nog even de vraag in hoeverre dit verkeerde pakket aantoonbaar afgeleverd is, waarbij het niet reageren op een deurwaarder een zekere mate van erkenning kan zijn. En in een wel reageren gesproken is over het pakket, dus ontvangst bevestigd (reken maar dat dat dan opgenomen is).
Daarom als er iets niet goed lijkt te gaan met wat dan ook áltijd even contact opnemen en je argumenten goed neerleggen.
[quote=target schreef op zaterdag 23 mei 2015, 12:23]Dat zij verkeerd geleverd heeft gekregen ontheft haar nog niet van de verplichtingen omtrent het verkeerde pakket.[/QUOTE] TS heeft het pakket teruggestuurd. Het risico van vermissing of achteruitgang niet op TS is overgegaan. Dit is gewoon pech voor Kruidvat; had ze het juiste product maar moeten opsturen.
En wat wil Kruidvat eigenlijk doen met die foto's? Doorverkopen aan een andere klant? Dat kan helemaal niet. Bij een terugvordering heeft het Kruidvat m.i. onvoldoende belang en dus kan ze de foto's helemaal niet terug vorderen.
[quote="art. 3:303 BW"]Zonder voldoende belang komt niemand een rechtsvordering toe. [quote="art. 7:11 lid 1 BW"]Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.[quote="art. 7:6 lid 1 BW"]Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
@alfatrion, hoe sympathiek ik je oplossing ook vind, toch lijkt het mij dat dit valt onder het kopje non-conformiteit. Het is wel 'de zaak' die is opgestuurd, maar de afmetingen kloppen niet. En valt bij non-conformiteit het risico van terugsturen niet onder het risico van de koper?
Dat Kruidvat niets heeft aan die foto's, dat lijkt mij buiten kijf.
[quote=zoekster schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:50]Het is wel 'de zaak' die is opgestuurd, maar de afmetingen kloppen niet. Wat maakt dat deze zaak dé zaak is? (Zaak: een stoffelijk object dat voor menselijke beheersing vatbaar is. Boek 5)
[quote=zoekster schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:50]En valt bij non-conformiteit het risico van terugsturen niet onder het risico van de koper? Dat ligt iets in gewikkelder. Het risico op achteruitgang of verlies ligt ook bij de verkoper indien de koper een beroep doet op vervanging wegens non-conformiteit, zelfs als dit door koper komt. Echter, vanaf het moment dat de koper met teruggave rekening dient te houden moet hij als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen.
[quote="art. 7:10 lid 3 BW"]Indien de koper op goede gronden het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van de zaak inroept, blijft deze voor risico van de verkoper.[quote="art. 7:10 lid 4 BW"]Wanneer de zaak na de aflevering voor risico van de verkoper is gebleven, is het tenietgaan of de achteruitgang ervan door toedoen van de koper eveneens voor rekening van de verkoper. De koper moet echter van het ogenblik af dat hij redelijkerwijs rekening moet houden met het feit dat hij de zaak zal moeten teruggeven, als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen; artikel 78 van Boek 6 is van overeenkomstige toepassing.
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed. Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien..
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer