si
door sield Jun 19, 2015 om 19:16
Geldzaken & recht

Incasso

Geachte
CRS heeft Cib( centraal invorderings bureau ) ingeschakeld
en gedreigd met deurwaarder. Dit bedrijf staat slecht bekend ga maar eens googelen. Heb al eerder hier een bericht geplaatst over dit bedrijf. Heb toen verschillende reacties ontvangen. Vervelende maar ook interessante van met name favorit18. Wil langs deze weg opnieuw advies vragen. Moet ik betalen omdat ik erin getuind bent en de kleine letters niet goed heb gelezen of is dit serieuze bluf van CRS ( stichting mempay ) ?
graag uw reactie.

2283 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees alleen maar klachten over die stichting Mempay. Ze schijnen overal ongevraagd € 95 van iemands rekening af te halen.

CIB is gewoon ern incassokantoor, stelt verder niets voor.

Favorit18 is geen forumlid.

Maar leg uw probleem eens voor, dan kan er misschien advies gegeven worden.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 20:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hij bedoelt dit KLIK

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 20:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan het verder niet beoordelen, want dan zou ik moeten inloggen op de site en daar pas ik eerlijk gezegd voor.
Ga ermee naar het juridisch loket en dan vooral de aanmeldings mail die u heeft gekregen toen u zich voor deze site heeft ingeschreven.

klik HIER voor het juridisch loket.

Aan een abonnement vastzitten via algemene voorwaarden kan in ieder geval niet, het moet zonneklaar bij het aangaan van het abo dat u aan een jaarabonnement vastzit. Dit mag niet weggemoffeld worden in de AV, of ergens klein onderaan de pagina en daar gaat geen rechter mee akkoord.

ho
door hopetobehelping - Jun 20, 2015 om 08:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sield,

leest u de informatie over het aangaan bij een abonnement voor de bekende proefpakketten eens, klik hier. Hoop dat dat voor wat verduidelijking bij u zorgt.

Als men niet duidelijk heeft aangegeven dat u een abonnement aan zou gaan als u na de eerste 14 dagen niet op zou zeggen dan klopt dat dus niet.
In dat geval niets betalen en informeer ze maar (via email) dat u ze conform de wet niets verschuldigd bent aangezien u geen abonnement bent aangegaan. Alle communicatie zwart op wit en deze goed bewaren.
Laat u niet intimideren door een incassobureau, die kunnen alleen maar dreigen en aanmaningen sturen maar u dwingen tot betalen kunnen ze niet. Om u te dwingen tot betalen zal er een rechter en daarna een deurwaarder aan te pas moeten komen (als de vermelding van het aangaan van een abonnement in de kleine lettertjes staat zal dat niet gebeuren).