john bartok
door john bartok Nov 12, 2018 om 11:01
Geldzaken & recht

ING mobiele betaalpas

Gisteren (zondag 12 november) mailtje ontvangen van ING met o.a. de tekst: "Vind jij het leuk om voor te lopen op je omgeving? Of sommigen zelfs een beetje te verbazen? Probeer dan nu Mobiel Betalen. Je mobiele pas is 6 maanden gratis en staat klaar in de Mobiel Bankieren App."
Nou, er staat helemaal niets klaar in onze app. De optie is helemaal niet aanwezig en het zou volgens ING moeten werken vanaf Android versie 5.. En die hebben wij. We bellen naar ING. Eerst moeten we naam, postcode, geboortedatum, pasnummer, geldigheidsduur pas opgeven. Nou ja, vooruit dan maar. De ING medewerker denkt dat het om een nepmail gaat. Verbindt me door met een ING dame, Die vraagt opnieuw om naam, postcode, geboortedatum, pasnummer, en geldigheidsduur, Dat is irritant en dat zeggen we dan ook. Na enig heen en weer gepraat en in de wacht zetten om het uit te zoeken concludeert ze dat het niet om een nepmail gaat en komt daarna met de dooddoener "Tja het werkt op sommige telefoons wel en op andere weer niet" en uiteindelijk op nogal geirriteerde toon. "Jammer voor u dan. Dag meneer." Dat is toch idioot? En het rare is dat geen van deze twee ING woordvoerders enig idee hebben van wat de ING naar hun klanten mailt. Weinig professioneel.

2821 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 12, 2018 om 11:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U kom nooit in een ziekenhuis? Elke arts of verpleger moet u steeds uw naam en geboortedatum zeggen. Puur om zeker te weten dst u ook de persoon bent die ze denken. En dus ook bij de bank. Zomaar aan iedereen info geven is vragen om problemen. Dus een extra veiligheidscheck is echt niet zo verkeerd.

Dat een medewerker van de klantenservice niet elk mailtje onder ogen krijgt is ook niet gek. Enig idee hoeveel mailings er uit gaan? En allemaal met een andere inhoud en een andere actie. Wel kunnen ze dat nagaan in hun systeem.

Wellicht is een persoonlijke bank meer voor u. 1 persoon die u te woord staat en u de acties mailt en bespreekt.

marita5
door marita5 - Nov 12, 2018 om 11:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo John Bartok ,

Webcare

Stel uw vraag op Facebook, Twitter of WhatsApp. U heeft binnen 1 uur antwoord.

https://www.ing.nl/particulier/betalen/betalingen-doen/mobiel-betalen/index.html

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2018 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
marita5
door marita5 Nov 12, 2018 om 11:23
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , is de eerste 6 maanden gratis .

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2018 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gecorrigeerd. Maar waarom zou iemand dat willen?

Ge
door Genee Nov 12, 2018 om 11:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Mobiel betalen is niet gratis, na 6 maanden €0,50 per mnd. Inderdaad, overbodig en nog lastig ook lijkt me.

brainless
door brainless Nov 13, 2018 om 10:15
324 Antwoorden / 0 Vragen

Of het overbodig en lastig is; is uw mening.
Ik gebruik het en vind het zeer makkelijk/eenvoudig.

Ge
door Genee Nov 13, 2018 om 12:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@brainless
Gebruik zelf contactloos betalen met betaalpas maar regelmatig lukt het niet en moet ik toch nog de pincode intikken.
Geen idee of dat bij de mobiel betalen app ook gebeurt dat het niet lukt, zelf gebruik ik liever de kleine betaalpas.

me
door mein33 - Nov 12, 2018 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

We bellen naar ING. Eerst moeten we naam, postcode, geboortedatum, pasnummer, geldigheidsduur pas opgeven. Nou ja, vooruit dan maar. De ING medewerker denkt dat het om een nepmail gaat. Verbindt me door met een ING dame, Die vraagt opnieuw om naam, postcode, geboortedatum, pasnummer, en geldigheidsduur, Dat is irritant en dat zeggen we dan ook

Hoe geïrriteerd kun je zijn als medewerkers van een financiële instelling hun werk doen en daarbij zekerheid willen over degene met wie ze contact hebben.
De gegevens die worden gevaagd zijn noodzakelijk om u ook maar één stapje verder te kunnen helpen.
En vergeet niet, dat de "toon" die je gebruikt bepaald welke muziek je maakt en geeft tevens aan hoe je zelf te woord gestaan wil worden.

gerbera
door gerbera - Nov 12, 2018 om 12:19
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u de nieuwste ING app al geïnstalleerd want die heeft u nodig om met de smartfoon te kunnen betalen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 13, 2018 om 10:27
1781 Antwoorden / 31 Vragen

ING wilt voor hun diensten steeds meer geld hebben!
Doe niet mee aan die onzin!

Het wordt tijd voor een nationale bank zonder winstoogmerk!

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 11:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb je je gebruikersnaam veranderd? jan van Drongelen. Je wil blijkbaar van alle geprivatiseerde bedrijven overheidsinstellingen maken zodat het jou beter uitkomt.

Ge
door Genee Nov 13, 2018 om 11:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

CZ is een zorgverzekeraar zonder winstoogmerk maar aan hun premies is dat niet te merken.

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 15:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@genee, wat heeft cz met de ING van doen?

Gr
door Grunn1 - Nov 13, 2018 om 11:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heel normaal dat ze al deze informatie vragen of zou je het leuk vinden als je buren uit jouw naam gaan bellen en van alles gingen regelen.

ingwebcare
door ingwebcare - Nov 14, 2018 om 14:51
73 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi John,

De vragen die jou gesteld zijn, zijn de noodzakelijke vragen die wij nodig hebben voor klantcontact. Dit heeft te maken met de privacy.

Daaraast geef je aan dat je de optie iet terugziet op je telefoon. Een voorwaarde voor het gebruik van Mobiel Betalen is dat de telefoon een NFC-chip heeft, dit zorgt er namelijk voor dat de betaling kan plaatsvinden. Heeft jouw telefoon wel een NFC-chip?

Vriendelijke groet,

Roos

Webcare ING

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 14, 2018 om 23:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

ING geeft de oplossing. De app is totaal onzinnig als u geen NFC chip heeft.
Apple telefoons doen hier dus ook niet aan mee.
Android 5 is al oud maar zolang u NFC heeft werkt het wrw grwgew.

me
door mein33 - Nov 15, 2018 om 10:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ge
DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER - 13 NOV. 2018 OM 10:27
31 ANTWOORDEN / 8 VRAGEN

Het wordt tijd voor een nationale bank zonder winstoogmerk!

Het zal je maar gebeuren dat je in 020 geboren bent, maar ja, u had geen keuze of inspraak !  ;-))
Overigens , ik ben geboren in 0597 en weet niet wat erger is.
Een gelijksoortige bank als door u geopperd bestaat al , nl. de Gemeentelijke Kredietbank, die is u toch wel bekend ? Al is het maar van 'horen-zeggen'.