ji
door jipjulie Nov 16, 2014 om 20:31
Geldzaken & recht

Internetaankoop

begin juli jl hebben we via "kiesdejuistesportbh.nl" een badpak gekocht a 79 euro. Per abuis heb ik het verkeerde huisnummer opgegeven: Luikerweg 62 ipv 26. Echter nummer 62 bestaat helemaal niet. PostNL zegt dat de zending is afgegeven maar dat is natuurlijk niet aan nummer 62, want dat bestaat dus helemaal niet. "kiesdejuistesportbh.nl" heeft niets retour gekregen. Heb ik recht op compensatie en hoe dien ik dat te regelen? Bedankt

364 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

costnix
door costnix - Nov 16, 2014 om 20:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Misschien hebben ze het pakket op het huis met het hoogste nummer bezorgd. Ik zou daar even vragen.

diumenge
door diumenge - Nov 16, 2014 om 20:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Ben bang dat er geen recht op compensatie bestaat in dit geval. De fout is tenslotte niet door de leverancier gemaakt, hoewel het wel vreemd is dat de post kan bezorgen op niet bestaande adressen.

mahadma
door mahadma - Nov 16, 2014 om 21:25
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Wat is het hoogste nummer in die straat?

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2014 om 22:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op zondag 16 nov 2014, 20:52]Ben bang dat er geen recht op compensatie bestaat in dit geval. De fout is tenslotte niet door de leverancier gemaakt, hoewel het wel vreemd is dat de post kan bezorgen op niet bestaande adressen.

Kwam vorige week een bezorger van Post Nl tegen die mij vroeg waar nummer 3 was, pakket voor....Het begint hier met nummer 21. Is al "tig" keer gevraagd door bezorgers: die nummers hier zijn garageboxen: kan van iedereen zijn, dus ook niet bewoners maar "dichtbij" bewoners die garage boxen huren. Deze bezorger heeft logischerwijs niets af kunnen leveren, maar de bezorger van het niet bestaande nummer 62 dus wel. Groot vraagteken dus. Hoewel ik dan mijn eigen gedachten heb over de "bezorging over een iet bestaand huisnummer".

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2014 om 22:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

"Niet bestaand". Sorry

alfatrion
door alfatrion - Nov 16, 2014 om 23:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

De webwinkel had de verplichting om af te leveren op nummer 62. Aan deze verplichting kan de webwinkel onmogelijk hebben voldaan, omdat het nummer niet bestaat. Er is dan ook niet bezorgt en dus kun je een beroep doen op het herroepingsrecht. Je moet dan het volledige aankoopbedrag incl. verzendkosten vergoed krijgen.

19
door 1953 - Nov 17, 2014 om 02:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=alfatrion schreef op zondag 16 nov 2014, 23:59]De webwinkel had de verplichting om af te leveren op nummer 62. Aan deze verplichting kan de webwinkel onmogelijk hebben voldaan, omdat het nummer niet bestaat. Er is dan ook niet bezorgt en dus kun je een beroep doen op het herroepingsrecht. Je moet dan het volledige aankoopbedrag incl. verzendkosten vergoed krijgen.

Als huisnummer 62 niet bestaat, dan zou ook de postcode eventueel niet overeenkomen.

PostNL leverde iets af wat dus niet bestaand is. Postpakketbezorger tekende zelf voor ontvangst met een fake handtekening?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer