ta
door tamarvo Sep 16, 2014 om 17:58
Geldzaken & recht

Schoenen niet gerepareerd en niet terug

Eind 2010 zijn er laarzen gekocht in een winkel t.w.v. €. 250,00 met een bepaalde verwachting. Van de laarzen zijn na enkele keren gebruik de stiksels los gegaan. Eenmaal terug bij de winkel zijn deze vervangen voor een nieuw paar laarzen. Bij dit tweede paar bleek het zich kort daarna weer voor te doen. De schoenmaker heeft aangegeven dat het een productfout betreft. Wederom terug bij de schoenwinkel begin 2011 wordt het paar ingenomen voor overleg met de agent / importeur. Zij hebben de klacht (onterecht) afgewezen. Wij hebben voorgesteld een ander paar laarzen te kiezen, al dan niet met bijbetaling. Hierop is afwijzend gereageerd. Tot twee keer toe is er geprobeerd de laarzen die ter reparatie cq beoordeling zijn aangeboden terug te ontvangen. Na een verhit telefoongesprek met de winkelier is er tussen medio 2013 en heden geen contact geweest. Onlangs ben ik na lange tijd weer terug gegaan naar de winkel incl. het bewijs dat de laarzen ter reparatie / beoordeling zijn ingenomen. Nu blijkt dat deze reeds geruime tijd zoek zijn. Vermoedelijk is het daarom telkens afgehouden. Nu wil ik een definitieve oplossing: mijn laarzen terug, geld terug, andere laarzen t.w.v. ongeveer het aankoopbedrag.
De winkelier blijft onbereikbaar en weigerachtig. Wat is mijn positie hierin; is er sprake van verduistering ?

279 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 16, 2014 om 18:18
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

U heeft een reçu voor de in reparatie gegeven laarzen. Maar u heeft wel erg lang geduld gehad, 15 maanden na het laatste contact.

Stuur een email en dezelfde brief aangetekend naar de leverancier en schrijf dat u binnen 2 weken uw laarzen/vergoeding daarvoor/vervanging wenst te ontvangen. Vergezeld van een kopie uw reçu.

alfatrion
door alfatrion - Sep 17, 2014 om 09:50
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je hebt recht op ontbinding d.w.z. je geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer