personal
door personal Oct 24, 2011 om 12:13
Geldzaken & recht

Telefoon terreur

Beste mensen,

Weet iemand wat ik hier nu tegen kan doen.

Al meerdere jaren word ik door callcenters lastig gevallen met allerlei telefoontjes.

Afmelden bij bel me niet en zo helpt niet, dit heb ik nu al zo vaak gedaan, dit heeft totaal geen nut, ze blijven toch gewoon bellen. Zelf blijf ik altijd beleefd en probeer ik met zo’n kort mogelijk gesprek het telefoontje te eindigen, maar het lijkt wel of ze steeds agressiever willen verkopen.

Vandaag was het echt weer eens het toppunt van agressief verkoop techniek.

Ik werd gebeld door artsen zonder grenzen, gelijk wist ik hoe laat het was en heb gezegd dat ik geen interesse had, maar dit werd niet geaccepteerd.
De verkoper/telefonist gaf aan dat het een goed doel zou zijn en dat ik even naar zijn verhaal MOEST luisteren. Daarop gaf ik weer aan dat ik geen interesse had. Dit kon volgens hem niet en hij vroeg mij een reden, waarop ik aan gaf dat ik hier niet op in ging hem een fijne dag wenste en de verbinding verbrak.

Binnen no-time werd ik weer gebeld en mij werd verweten dat ik niet zomaar een verbinding mocht verbreken en wat ik wel niet dacht om zo asociaal te zijn dat ik de verbinding zomaar verbrak.

Dit is toch wel het toppunt. Ik heb trouwens niks meer gezegd en de verbinding gewoon weer verbroken ik denk dat hij het nu nog weer zo’n 2x heeft geprobeerd, omdat ik vlak daarna nog twee keer door een onbekend nummer werd gebeld.
Het is nu weer rustig.

Een ding is zeker Artsen zonder grenzen doen hun naam eer aan “Zonder grenzen”.

Weet iemand hoe ik hier van af moet komen.

O ja, mijn nummer geef ik niet zomaar door aan derden dus niet dat ze die zomaar kunnen opvragen, daarbij is het niet in het telefoonboek op te zoeken want dat heb ik gelijk laten blokkeren en toch komen ze elke keer weer aan die nummers.
Hoe kan dat toch.

B.v.d. voor jullie reacties.

4506 12 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Oct 24, 2011 om 12:43
2638 Antwoorden / 35 Vragen

....toch komen ze elke keer weer aan die nummers....

Als dit betekent dat je vaker je telefoonnummer verandert en/of meerdere telefoonnummers hebt dan zou je ook vaker de bel-me-niet-registerregistratie bij moeten laten werken. Van kommentaren van gene zijde moet je je gewoon niets aantrekken. Zorg er correct voor dat ze je niet meer kunnen bellen.

tdehond
door tdehond - Oct 24, 2011 om 12:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Beginnen met duidelijk te vragen naar naam bedrijf + naam beller en dat tergend langzaam opschrijven.

Als u klant ( geweest) bent:
Gebruik maken van uw recht van verzet en aangeven dat u op een lijst van mensen die niet meer gebeld mogen worden wordt geplaatst.

Als u daar nooit klant geweest bent:
aangeven dat bedrijf de Wet Bescherming Persoonsgegevens overtreedt omdat u zich aangemeld heeft bij bel me niet register.
Geeft aan dat u een klacht over deze telefoon terreur gaat indienen.

Klacht indienen bij consuwijzer:
klik hier

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 12:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Waarschijnlijk heb je bij een (t.v.?) actie geld gestort voor Artsen zonder Grenzen'? Heb wel vaker gelezen dat mensen éénmalig aan zo'n actie hadden mee gedaan en daarna constant telefonisch werden lastig gevallen.

Daarom doe ik dus nooit mee aan zo'n actie, want vind het hondsbrutaal dat ze mensen daarna telefonisch lastig gaan vallen.

personal
door personal - Oct 24, 2011 om 12:51
17 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 24 okt 2011, 12:43]....toch komen ze elke keer weer aan die nummers....

Als dit betekent dat je meerdere telefoonnummers hebt dan zou je ook vaker de bel-me-niet-registerregistratie bij moeten laten werken. .

Ja ik heb meerdere nummers, deze zijn allemaal al langere tijd bij het bel-me-niet-register geregistreerd. Helaas werkt het niet, ze blijven bellen.

personal
door personal - Oct 24, 2011 om 12:56
17 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 24 okt 2011, 12:50]Waarschijnlijk heb je bij een (t.v.?) actie geld gestort voor Artsen zonder Grenzen'? Heb wel vaker gelezen dat mensen éénmalig aan zo'n actie hadden mee gedaan en daarna constant telefonisch werden lastig gevallen.

Sorry, maar nee, ik stort niet meer aan goede doelen. Wil best mensen helpen, maar niet zodat een algemeen directeur met een dik salaris van onze giften gaat leven. Vind het echt niet erg dat de mensen betaald moeten worden ze werken er voor en dat mag ook maar als je die schandalige bedragen ziet die directie van goede doelen vaak moet verdienen dan hoeft het van mij echt niet meer.

Dan geef ik het geld liever weg aan mensen die het echt nodig hebben.

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 12:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Helaas werkt het niet, ze blijven bellen.......

Alle bedrijven/organisaties/stichtingen waar je in het verleden 'zaken' hebt gedaan, tellen niet mee voor het belmenietregister.

In dat geval moet je dus gebruik maken van Recht van Verzet, zoals dehond al schreef.

Het recht op verzet

Het recht van verzet houdt in dat u het recht hebt bezwaar te maken (verzet aan te tekenen) tegen bepaalde vormen van gebruik van uw gegevens door een organisatie. Er zijn twee vormen van verzet mogelijk:

U kunt in enkele gevallen verzet aantekenen in verband met uw bijzondere persoonlijke omstandigheden.
U kunt verzet aantekenen tegen het gebruik van uw gegevens voor direct-marketingdoeleinden. De organisatie moet dat gebruik dan altijd direct beëindigen. Een organisatie die persoonsgegevens gebruikt voor direct-marketingdoeleinden moet u informeren over het recht van verzet.

Bron: consuwijzer

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 13:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ja ik heb meerdere nummers, deze zijn allemaal al langere tijd bij het bel-me-niet-register geregistreerd........

Heb je dat soms minimaal 3 jaar geleden gedaan? In het oude register bleef afmelding maar 3 jaar geldig namelijk. Is dat het geval dan moet je je opnieuw aanmelden.

tr
door trappist - Oct 24, 2011 om 13:16
240 Antwoorden / 0 Vragen

"goede doelen" zijn gewoon bedrijven die zoveel mogelijk geld moeten binnenhalen.
Ik weet dat ze vroeger bijvoorbeeld versleten schrijfmachines (en later printers) opkochten omdat zo de correspondentie er armoediger uitzag, sindsdien ben ik daar voorgoed van genezen...

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2011 om 13:58
16849 Antwoorden / 108 Vragen

personal, blijf maar gewoon heerlijk positief; niet opwinden en vooral de verbinding niet verbreken maar lekker naast je kopje koffie of thee je telefoon laten liggen, geen antwoord is immers ook een antwoord. Het stopt vanzelf, alleen ben je even niet bereikbaar voor anderen. Of leg de telefoon gezellig naast je t.v., horen ze nog iets.

personal
door personal - Oct 24, 2011 om 14:15
17 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 24 okt 2011, 13:58]personal, blijf maar gewoon heerlijk positief; niet opwinden en vooral de verbinding niet verbreken maar lekker naast je kopje koffie of thee je telefoon laten liggen, geen antwoord is immers ook een antwoord. Het stopt vanzelf, alleen ben je even niet bereikbaar voor anderen. Of leg de telefoon gezellig naast je t.v., horen ze nog iets.

Dat is nu juist een probleem, ik verdien geld door mijn telefoon. Mijn dagelijkese inkomen komt hierop binnen. Ja niet dat ik het geld verdien met de telefoon, maar klanten die mij kennen bellen me op dit nr. voor een digitale afspraak (teamviewer afspraak). Ik heb een eigen service onderneming, ben IT-er en mijn service hangt of staat hier bij. bereikbaar zijn is dus een pre. elke minuut dat ik niet bereikbaar ben scheeld mij dus misschien weer wat inkomen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2011 om 14:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=personal schreef op maandag 24 okt 2011, 14:15][quote=tenormin schreef op maandag 24 okt 2011, 13:58]personal, blijf maar gewoon heerlijk positief; niet opwinden en vooral de verbinding niet verbreken maar lekker naast je kopje koffie of thee je telefoon laten liggen, geen antwoord is immers ook een antwoord. Het stopt vanzelf, alleen ben je even niet bereikbaar voor anderen. Of leg de telefoon gezellig naast je t.v., horen ze nog iets.

Dat is nu juist een probleem, ik verdien geld door mijn telefoon. Mijn dagelijkese inkomen komt hierop binnen. Ja niet dat ik het geld verdien met de telefoon, maar klanten die mij kennen bellen me op dit nr. voor een digitale afspraak (teamviewer afspraak). Ik heb een eigen service onderneming, ben IT-er en mijn service hangt of staat hier bij. bereikbaar zijn is dus een pre. elke minuut dat ik niet bereikbaar ben scheeld mij dus misschien weer wat inkomen.
Dus daarom is u nummer het werk van u,daar zal dan wel het lek zitten.

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2011 om 14:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

valerius-2, wilde ik juist antwoorden toen ik uw commentaar zag. Ja, kunnen wij natuurlijk ook niet weten dat je telefoon je inkomen is. Nou, dan is de oplossing toch makkelijk. Opnemen: is het een stalker (noem het maar even zo voor het gemak) toedeloe en klaar. Dat wat je hebt meegemaakt met Artsen zonder Grenzen is de brutaliteit ten top, nog nooit van gehoord, tot nu. Heb het niet nagezien maar Artsen Zonder Grenzen moet via internet te bereiken zijn, stuur via contact een "lieve mail" want deze reclame vinden ze beslist niet leuk. Wens je veel succes.