Kt
door Ktmusic Mar 14, 2024 om 18:46
Geldzaken & recht

Topticketshop behoudt winst na foutieve website

Ik heb 2 eersterangs kaarten gekocht voor een concert van Venice voor €75,- per kaart. Volgens de site waren deze leverbaar. Vervolgens krijg ik een mail van Topticketshop: sorry, foutje op de site, deze zijn niet meer leverbaar, we gaan iets anders voor u zoeken.
Ik krijg na een paar weken 2 nieuwe (doorverkochte) kaarten van €32,75 per kaart. Ik krijg geen geld terug: de kaarten konden iets minder waard zijn.
Ik heb ze gebeld: het was HUN fout, ik wil het resterende bedrag terug, of mijn hele bedrag, dan krijgen zij de kaarten terug.
Maar nee, er werd mij gezegd dat het "zo werkt het in Nederland, ik ging akkoord  met een wat minder bedrag". Waarop ik antwoordde: "meer dan de helft minder waard? En voor wie is dan de winst? Het was UW fout!"
Vervolgens werd de telefoon erop gegooid.... mijn vraag: wat kan ik doen?

2424 7 Rapporteer
rj
door rjw - Mar 14, 2024 om 18:55
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Topticketshop is een reseller die kaarten opkoopt en voor een zo hoog mogelijke prijs doorverkoopt. Is pas tig keer aandacht aan besteed in nieuws- en consumentenprogramma. Koop altijd tickets bij de officiële ticketverkopers. Die vindt je via de website van de artiest of venue.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2024 om 19:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft bij de verkeerde kaarten gekocht. Google maar eens.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 14, 2024 om 19:39
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, strikt formeel zou u teruggave kunnen vorderen tenzij u in de voorwaarden iets over het hoofd heeft gezien Het grote probleem evenwel is dat u dat mogelijk minstens zoveel geld kan kosten indien het niet tot resultaat leidt. Een ander probleem is dat u al heeft betaalt terwijl u de tickets niet ontving. Doorverkoop door deze shop is hun verdienmodel en dan kan er best eens iets verkeerd gaan. Dat neemt echter opnieuw niet weg dat u het teveel betaalde dan m.i. wel terug zou moeten ontvangen omdat u dus onverschuldigd betaald. U kunt een poging doen om het te vorderen, per breif aangetekend, Zie daarvoor dit voorbeeld: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-onverschuldigde-betaling-terugvorderen/  U kunt daarbij se porto kosten van het aantekenen ook vorderen.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2024 om 20:26
11541 Antwoorden / 51 Vragen

mijn vraag: wat kan ik doen?

Niets, helemaal niets. U kunt beter alleen nooit meer bij Topticketshop bestellen.

marita5
door marita5 - Mar 14, 2024 om 20:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ktmusic ,

Dit staat op hun site :

U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde.

Waar moet je geen tickets kopen ?

Wederverkopers van doorverkochte tickets:

  • topticketshop.nl
  • onlineticketshop.nl
  • www.ticketplace.nl
  • www.tixtrader.nl
  • ticketsnederland.nl
  • ticketunlimited.nl
  • 4alltickets.nl
  • kaartverkoop.nl
  • gigsberg.nl
  • ticketstarter.nl

Marktplaatsen voor tweedehandstickets:

  • viagogo.com
  • stubhub.nl
  • ticketswap.nl, indien er géén secure swap aangeboden wordt .
https://weetwaarjekoopt.nl/

sira
door sira Mar 14, 2024 om 23:26
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Zou het helpen? Denk het niet ;-))

rj
door rjw Mar 15, 2024 om 12:03
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Op een gegeven moment heeft waarschuwen geen zin meer.

ze
door zeemannetje - Mar 18, 2024 om 11:39
120 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd en overal deze reseller bekend maken als een bedrijf waar niemand ooit iets moet kopen of aan verkopen met eventueel uw verhaal erbij. En als ze hun naam veranderen dat meenemen. Alleen dat kun je doen.

mo
door mof - Mar 23, 2024 om 10:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer de kaarten gewoon voor de eersterang zijn klopt het verhaal. U bent een prijs overeengekomen waarvoor u de kaarten wilt kopen. Ook als dit doorverkocthe kaarten zijn die eerder een andere prijs hadden heeft dit niet met uw koopovereenkomst van doen. U betaalt wat u heeft overeengekomen.

Als de kaarten voor een andere, lagere, rang zijn dan heeft u wel recht op een lagere prijs die dan wel eerst opnieuw moet worden overeengekomen. De oude verkoopprijs is niet door
u onderhandeld dus heeft geen betekenis. Tenzij die wettelijk bindend is, en dat is helaas voor concerten niet zo.