pa
door paul1971 May 23, 2015 om 11:42
Geldzaken & recht

Verhoging interpolis verzekering

de rabobank heeft heeft de alles in een polis dit jaar met meer dan 20% verhoogd. Ze kunnen me niet vertellen waar deze kosten precies inzitten enkel dat ze nieuwe polisvoorwaarden hebben. ben al jaren klant maar nu zeggen ze dus eigenlijk 20% meer betalen en anders stap je maar op! kan dit zomaar?

6421 13 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - May 23, 2015 om 12:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste paul1971,

in uw 'alles in een polis' krijgt u toch een overzicht waarin per rubriek staat wat de premie daarvan is ?

Wij hebben ook een 'alles in een polis' en krijgen jaarlijks een nieuw 'verzekeringsbewijs' met per rubriek daarbij vermeld wat de premie (na korting excl. dienstverlening v.d. bank) is.
Als ik dit jaar met vorig jaar vergelijk dan is het voor ons circa 9% goedkoper geworden. De aansprakelijkheidsverzekering is duurder geworden maar de inboedelverzekering is voor ons een stuk goedkoper geworden dit jaar.
Op het gebied van de aansprakelijkheidsverzekering en de inboedelverzekering zijn de voorwaarden gewijzigd. Hier hebben wij, tezamen met ons nieuwe polisblad, een overzicht van gekregen. Ik verwacht dat u dit ook gehad heeft.

De wijziging voor de inboedelverzekering is het grootst. Vroeger werkte Interpolis met een 'garantie tegen onderverzekering', die is er nu niet meer.
Als u de 'garantie tegen onderverzekering' niet had dan verwacht ik dat de premie voor uw inboedelverzekering wel hoger zal zijn geworden. Iedereen met een inboedelverzekering bij Interpolis is tegenwoordig standaard verzekerd tegen onderverzekering.
Wellicht had u vorig jaar niet zo'n hoog verzekerd bedrag voor uw inboedelverzekering ?

Op welke rubrieken ontstaat bij u het grote verschil in premie met vorig jaar ?

Wel bijzonder dat Rabobank u niet kan vertellen waar de extra kosten in zitten. Als ik de nieuwe voorwaarden lees dan snap ik dat de aansprakelijkheidsverzekering duurder is geworden voor ons aangezien de dekking verhoogd is. Ik verwacht dat voor uw inboedelverzekering dit ook geldt.
Ik zou als ik u was sowieso dat hele pakket met uw nieuwe verzekeringsbewijs van Interpolis nog maar eens goed doorlezen.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2015 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo paul1971,

..... kan dit zomaar? ....
Ja, dat kan zomaar.
Je kunt natuurlijk kijken of een andere maatschappij goedkoper is voor hetzelfde pakket.

Als er geen dekkingsverhogingen zijn vergeleken met het afgelopen jaar zou je dit als Prijspakker kunnen melden.
Zie onderaan deze pagina onder Algemeen; klik op Prijspakker.

Met vr.gr.

target
door target - May 23, 2015 om 12:29
297 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als dit het gevolg is van externe factoren waar de verzekeringsmaatschappij zelf geen initiatief in heeft (bv verplichte dekkingsgraad, veranderende wetgeving) mag dit zomaar.
Brengt inderdaad met zich mee dat bij voorwaardenwijziging een klant het recht krijgt tot voortijdige opzegging. Let op want ook hier gelden regels voor.

Maar vergis je niet. Als verzekering a verhoogt zal verzekering b hoogstwaarschijnlijk tot een gelijkende verhoging gedwongen zijn.
Je kunt wel snel opzeggen maar houdt er even rekening mee dat het mogelijk voor niets is.

ho
door hopetobehelping - May 23, 2015 om 13:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste paul1971,

het verschillenoverzicht voor de woonverzekering is ook online beschikbaar, klik hier.
Hetzelfde geldt voor de inboedelverzekering, klik hier.
Op een aantal punten behoorlijk grote wijzigingen.

Interpolis mag de premie verhogen, u heeft de keuze om dit wel of niet te accepteren en dus al of niet uw verzekering op te zeggen. In het schrijven dat u gehad heeft zal aangegeven staan hoe lang u daar de tijd voor heeft.

zoekster
door zoekster - May 23, 2015 om 13:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eigenlijk zou u voor zo iets meer handen op elkaar moeten krijgen, dat u met een club mensen naar de rechter stapt om dit te laten onderzoeken. Het komt op mij over dat de levenslange belofte een belangrijk onderdeel was van de overeenkomst en dit nu zomaar wegwuiven met een verwijzing naar de AV?

Het lijkt mij dat het redelijk zou zijn dat er trapsgewijs een verhoging van de Mastercard zou plaatsvinden. Want het kan natuurlijk zijn dat die 11,50 niet meer kostendekkend zijn.

Dit is als het ware een nieuw contract, waarbij het ook nog eens zo is dat mensen die zich nu aanmelden een gratis Samsung tablet krijgen.

Ga eens wat andere fora af en probeer erachter te komen of er nog meer ontevreden klanten zijn die dit willen aanvechten.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2015 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

Zit je wel bij het goede topic? (of mis ik iets?)

Zie hier niets staan over gratis tablet. ;-)

edrick3
door edrick3 - May 23, 2015 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

OT
Al gevonden.
Je bedoelde - denk ik - dit topic.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - May 23, 2015 om 13:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 13:48]@zoekster,

OT
Al gevonden.
Je bedoelde - denk ik - dit topic.

Met vr.gr.
Oeps! Je hebt gelijk!

;-)

tijger1
door tijger1 - May 23, 2015 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hals ik zo de wijzigingen van de inboedel en opstapeling doorlees, zijn er in mijn ogen net zo veel verslechteringen als verbeteringen in de voorwaarden.

Die rechtvaardigen echt geen 20% premiestijging.

Ik zou maar eens op een vergelijkingssite kijken voor een betere (legere) premie en goede voorwaarden.

Wordt de stijging niet veroorzaakt door de "beheerskosten" van de Rabo?

valerius-2
door valerius-2 - May 23, 2015 om 14:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat kan zomaar banken vinden altijd maar dat zij mogen om gewoon weer op de oude voet door te gaan en inhalig worden ten koste van de bevolking.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2015 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In vorige reactie staat opstapeling. Moet natuurlijk zijn opstalverzekering.

Blijkbaar iets in het systeem aangeklikt dat er nu automatisch aangevuld wordt.;-((

Als ik zo eens bij de Rabo kijk, betaalt men al maandelijks € 6,30 aan de Rabo voor het hebben van een inboedel, AVP en opstalverzekering bij Interpolis.

En daar doen ze dus niets voor, want bij schade moet je contact opnemen met Interpolis.

ho
door hopetobehelping - May 23, 2015 om 15:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 14:29]Hals ik zo de wijzigingen van de inboedel en opstapeling doorlees, zijn er in mijn ogen net zo veel verslechteringen als verbeteringen in de voorwaarden.

Die rechtvaardigen echt geen 20% premiestijging.

De verschillen in premie met het voorgaande jaar zullen per polis behoorlijk kunnen verschillen door de garantie voor onderverzekering die nu standaard is.

Voorheen kon iedereen zelf het verzekerde bedrag bepalen of kiezen voor de 'garantie voor onderverzekering'. Bij de keuze voor de 'garantie voor onderverzekering' moest je een 'inboedelmeter' invullen waar het verzekerde bedrag uit kwam rollen.
Bij de huidige inboedel- en woonverzekering kun je zelf het bedrag niet meer bepalen, er wordt zelfs geen verzekerd bedrag meer op de polis aangegeven.
Voor ons (wij hadden de 'garantie voor onderverzekering') pakt het gunstig uit (of we hebben jaren teveel betaald omdat het verzekerde bedrag blijkbaar aan de hoge kant was, het is maar net met welke bril je er naar kijkt).
Plat gezegd heeft Interpolis eigenlijk nu iedereen op één grote hoop gegooid waardoor de gemiddelde inschatting van het te verzekeren bedrag voor de 'garantie voor onderverzekering' voor ons een stuk lager uitvalt (premie is voor ons ruim 10% lager voor de inboedelverzekering met de nieuwe voorwaarden).
De invloed op het percentage van de totale premie is natuurlijk afhankelijk van welke rubrieken (verzekeringen) men allemaal in de 'alles in een polis' heeft zitten.

Voor verzekerden die geen 'garantie voor onderverzekering' hadden en bewust een laag bedrag verzekerd hadden (waarschijnlijk geheel terecht omdat dat paste bij de waarde van wat er verzekerd moest worden) kan het behoorlijk negatief uitvallen. Het nu verzekerde bedrag (wat je dus niet ziet op je polis) zal echter wel fors hoger zijn (vandaar de premie verhoging). Voor ons dus niet, maar mochten we in die categorie vallen dan zouden we zeker rond gaan kijken naar een andere verzekeraar.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2015 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou een mens zich voor € 2.500.900 willen verzekeren geen wettelijke aansprakelijkheid? Complete nonsens. Één miljoen is ruimschoots voldoende.