pe
door peter1988 May 24, 2014 om 20:12
Geldzaken & recht

Verkeerde overschrijving

Bij de ING gebruikt me moeder meestal de website om internet te bankieren. Nu deed ze het voor de eerste via de ipad app. Als ze een naam invoer+rekeningnummer op ing past de website het automatische aan naar de juiste naam.
Dit gebeurde niet op de app en hier door heeft ze nu per ongeluk naar een verkeerd rekeningnummer over gemaakt.
Terwijl de app normaal wel de naam aanpast en een pop up geeft uit me eigen ervaringen.
De ING zegt dat ik pech hebt en dat ze een brief gaan sturen naar de gene waar het naar toe gestuurd is.

Mij vraag is kan ik ING ook iets aan rekenen en hoe kan ik dit het beste op pakken? het gaat om 200 euro en dat is voor mij moeder heel veel geld!
De bank moet toch ook een mogelijkheid hebben om een resevering terug te boeken. Laat ik even zeggen dat het de fout is van me moeder, maar je mag toch ook verwachten dat een app werkt!

821 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - May 24, 2014 om 20:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

De ING checkt alleen de namen van andere ING klanten. Naar rekeninghouders van andere banken vindt dus geen check plaats.

pe
door peter1988 - May 24, 2014 om 20:38
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Carola,

Ik ben zelf een ING klant en naar wie het over gemaakt is ook een ING klant.
Dan is het toch raar?

mvg

peter

ma
door marijke1953 - May 24, 2014 om 20:40
136 Antwoorden / 3 Vragen
0

Waarom checkt uw moeder het rekeningnummer niet aks dit zoveel geld is?

pe
door peter1988 - May 24, 2014 om 20:44
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Marijke,

Dat heb ik ook in me verhaal gezet. Het is ook niet slim van haar, maar als je aan gewend bent dat de naam altijd wordt aangepast bij ING nummers en dat gebeurd nu niet is dat wel erg vervelend.
Op de afschrijving staat wel de juiste naam naar wie het moest en de naam is ook niet aangepast.
Dit ben ik wel gewend bij ING. vreemd toch?

mvg

peter

Cookies
door Cookies - May 24, 2014 om 20:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=peter1988 schreef op zaterdag 24 mei 2014, 20:38]Beste Carola,

Ik ben zelf een ING klant en naar wie het over gemaakt is ook een ING klant.
Dan is het toch raar?

mvg

peter

Dan heeft de app blijkbaar deze check niet. Hoeft geen fout te zijn. Omdat via de site ook alleen maar overboekingen gecheckt worden naar andere ING klanten, blijft goed opletten noodzakelijk. Check en dubbelcheck voordat je de overboeking verzend.

pe
door peter1988 - May 24, 2014 om 20:48
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Carola,

De app heeft dat ook. Ik heb dat gecheckt!
Dit kan iedereen overkomen, maar je mag wel vertrouwen hebben in de diensten.

mvg

peter

zoekster
door zoekster - May 24, 2014 om 21:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als je een IBAN nummer invoert, wordt er niet meer gecheckt heb ik gemerkt. Dus voer je alleen het rekeningnummer in, dan krijg je wel een check met een naam (van ING naar ING) maar als je het met IBAN doet, dan ineens niet. Dat gebeurt ook bij een overschrijving via de laptop. Dus niet via een app.
Waarom? Geen idee!

tijger1
door tijger1 - May 24, 2014 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als de naam in het adresboek staat, kan je gewoon die naam aanklikken. Als je voor de eerste keer iets maar iemand overmaakt, moet je de boel goed controleren.

En de naam wordt helemaal nooit aangepast, maar als de naam niet in overeenstemming is met het nummer dan verschijnt er een zin in beeld, dat onder dat nummer die en die bekend is bij de ING, en dan moet je zelf wijzigen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer