Afrekening Green Choice
Wij hebben in maart 2013 zonnepanelen geplaatst. Met het vaststellen van de meterstand kwamen we er achter dat de meter stuk was.
Na het vervangen van de meter zouden we een correctie van de meterstand krijgen gebaseerd op de historische gegevens.
Het blijkt dat Green Choice niet in staat is om een juiste afrekening te maken. Ze hebben iets gecorrigeerd maar wat is niet helemaal duidelijk.
Onze verwachting was dat wij geld terug zouden krijgen maar we moesten ineens 600 euro bijbetalen. Na informatie hierover bleek dat dat een meerverbruik was ivm de koude winter.
Er is heel wat communicatie geweest en nu hebben ze toegegeven dat ze zelfs de dag en nacht standen verwisseld hadden. Omdat ze het niet kunnen corrigeren bieden ze ons een voordelig jaar contract aan.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik wil gewoon betalen voor wat ik verbruikt heb.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
Hun reactie over een koude winter is natuurlijk grote onzin tenzij u het gehele huis electrisch verwarmt. Dat ze de hoog en laagtarieven hebben verrwisseld geeft al aan hoe onzorgvuldig zij zijn. Eis van ze dat ze de eindafrekening op de juiste wijze aanbieden en laat ze maar aantonen hoe die extra € 600 is berekend. Het niet kunnen corrigeren is een smoes blijkbaar wordt het te moeilijk voor hun.
Het beste is om dit via de geschillencommissie procedure aan te doen.
U vindt hier de route die gevolgd moet worden, ook al gaat het bij u niet om een jaarrekening.
klik HIER
Voor de geschillencommissie Energie klik HIER
Lees goed de brochure door op termijnen en klachtengeld (dat laatste krijgt u terug als u het geschil wint)
[quote=zoekster schreef op vrijdag 24 okt 2014, 15:52]Het gaat om de winter van 2012/13, dacht dat die vrij koud was.
Inderdaad overheen gelezen, en nu nog niet geregeld? Daar zou men het warm van krijgen. ;-)
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb het inmiddels gemeld bij de geschillencommissie. Moest ik 27,50 Euro voor betalen.
Inmiddels heb ik zelf de fout ontdekt.
Greenhoice heeft nooit een juiste jaar rekening van 2013 verstuurd.
Daardoor zijn niet alle voorschotbedragen meegenomen en kwamen wij te hoog uit. Nu we een correcte rekening hebben gekregen krijgen we het geld terug.
We hebben gezamenlijk afgesproken dat daardoor de procedure bij de geschillen commissie gestopt wordt. De kosten van de geschillen commissie krijgen we van Greenchoice terug.
Allen hartelijk dank voor de gegeven adviezen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer