Droger gekocht bij It's en betaald, wat nu
Op zaterdag 22-01-2011 ibij It's Raalte een Bosch condensdroger gekocht en contant betaald € 408.47.
Na afspraak deze op woensdag 26 -01-2011 af te halen.Zonder informtie zaak gesloten.
Vraag, hoe krijg ik mijn eigendom, de droger uit deze zaak.
Moet ik gebruik maken van de aanbieding van Expert, met voor 50 % reductie. Na lang sparen en een lekkende huidige droger en mede ziekte partner, is droger dringend nodig.
U antw. tegemoet ziende, ,
met vriendelijk groet
Gerrit van der Brug
Kijk eens hier.
De curator is het eerste aanspreekpunt. Maar u staat achteraan in de rij qua schuldeisers. Dus of u uw aankoopbedrag terug krijgt of uw droger is nog een open vraag. En het antwoord zal zeker nog wel even duren. En of u inderdaad 50% terug krijgt is ook nog een openvraag. Daarom zou ik, zeker in deze spoed situatie, kiezen voor het expert aanbod.
Groet, MG.
Laatste nieuws inboedel It's onder de hamer
Daar zit dus ook jouw droger bij! Je zou mee kunnen doen aan de veiling. Zoals de stand van zaken nu is, lijkt het verstandig op het aanbod van Expert in te gaan.
Van faillissementen heb ik niet veel verstand, maar volgens mij is de droger niet meer per se onderdeel van de failliete boedel, het is volledig betaald en daarmee eigendom van de klant. Meld je in ieder geval bij de curator.
[quote=edwardus schreef op maandag 21 feb 2011, 22:26]Van faillissementen heb ik niet veel verstand, maar volgens mij is de droger niet meer per se onderdeel van de failliete boedel, het is volledig betaald en daarmee eigendom van de klant. Meld je in ieder geval bij de curator.
Weet eerlijk gezegd ook niet hoe het precies zit, maar zal niet alles worden geclaimd door belastingdienst, UWV enz. enz.?
@ Edwardus: betaling van de aankoopprijs is geen voorwaarde om eigenaar te worden van je aankoop. Men verkrijgt eigendom van een goed indien men een geldige titel heeft (in dit geval een koopovereenkomst), het goed wordt overgedragen door een beschikkingsbevoegde, en er een levering heeft plaatsgevonden (volgens art. 3:84 lid 1 BW). Deze eisen zijn cumulatief, dus er moet aan elke eis voldaan worden voordat eigendom overgedragen wordt.
Helaas heeft er in dit geval geen levering plaatsgevonden. Dit betekent dat de overdracht van eigendom nog niet heeft plaatsgevonden. It's is dus nog eigenaar van de droger. Daarbij is It's nu beschikkingsonbevoegd geworden door hun faillissement. De droger kan dus niet meer geleverd worden en daarmee overgedragen worden.
Je rangorde in het faillissement is niet hoog, je bent een zogenaamde concurrent schuldeiser. Dit betekent dat je eigenlijk helemaal onderaan de ladder staat, na de belastingdienst etc.
Ik zou dus ingaan op het aanbod, want de kans de je de droger of je geld terugziet is zeer zeer klein.
Beste gvanderbrug,
Hoe triest ook, als ik u was, zou ik op het aanbod in gaan.
Bij een faillissement krijgt, zoals het wel blijkt, nooit iets.
Personeel en belasting gaat voor en het personeel zou niet betaald hebben gekregen.
Ben bang, dat als u wacht, het aanbod misschien wel weer over gaat.
Dit laatste kunt u bij Expert navragen.
Veel succes.
[quote=edwardus schreef op maandag 21 feb 2011, 22:26]Van faillissementen heb ik niet veel verstand, maar volgens mij is de droger niet meer per se onderdeel van de failliete boedel, het is volledig betaald en daarmee eigendom van de klant. Meld je in ieder geval bij de curator.
Helaas: alles wat zich in het pand van de failliete partij bevindt is onderdeel van de failliete boedel. Om maar één voorbeeld te noemen: o.a. de belastingdienst heeft het z.g. bodemrecht. Voor kwaadwillenden zou het erg gemakkelijk worden om een ge-antidateerd koopcontract op te stellen met een. z.g. contante betaling om zo goederen aan een faillissement te onttrekken. Daarom is het raadzaam als er een mogelijk faillissement dreigt en er is nog geen uitstel van betaling aangevraagd te zorgen, dat de goederen die verkocht/gekocht zijn zo snel mogelijk af te leveren. In dit licht zou het doen van een aanbetaling een hachelijke zaak zijn. Hoewel ook daarvoor wettelijke regels bestaan: hou die in elk geval zo laag mogelijk tot b.v. een soort handgeld van een bescheiden bedrag. Als je toch iets geheel of gedeeltelijk betaald hebt is de curator de enige die je kan 'redden' maar de belastingdienst, UWV, banken zijn schuldeisers die als eerste in aanmerking komen voor een regeling en degene die misschien lang gespaard heeft om een dure aankoop te doen staat achter in de rij en vaak met lege handen. In het geval je de mogelijkheid krijgt om goederen, die al betaald zijn, alsnog in bezit te krijgen tegen 50% van de oorspronkelijke prijs is een zure appel maar ik denk, dat dit nog altijd beter is dan dit te weigeren en dan met lege handen te komen staan. Dan zul je toch ergens anders hetzelfde apparaat moeten kopen tegen de volle 100%. Dus in principe ga je nu dus voor 50% het schip in en anders voor 100%. Helaas....
Het is natuurlijk zéér onverstandig om het gehele aankoopbedrag te voldoen als het produkt nog niet is geleverd.
Ik betaal altijd bij levering zo kan er nooit iets fout gaan, gaan ze failliet dan is er niets aan de hand kan je gewoon naar een andere winkel.
Maar aangezien het kwaad al is geschied, zou ik ingaan zoals hierboven al vele keren is vermeld op het aanbod van Expert.
Jammer dat het allemaal zo is gelopen voor je, het kost je toch weer geld.
Dus mensen betaal altijd bij levering, aanbetaling kunnen ze je niet verplichten!!!
Willen ze geen kant uit, zeg dan dat je naar een andere zaak gaat, dan draaien ze wel bij.
[quote=boxtelnaartje schreef op woensdag 23 feb 2011, 13:37]Het is natuurlijk zéér onverstandig om het gehele aankoopbedrag te voldoen als het produkt nog niet is geleverd.
Ik betaal altijd bij levering zo kan er nooit iets fout gaan, gaan ze failliet dan is er niets aan de hand kan je gewoon naar een andere winkel.
Maar aangezien het kwaad al is geschied, zou ik ingaan zoals hierboven al vele keren is vermeld op het aanbod van Expert.
Jammer dat het allemaal zo is gelopen voor je, het kost je toch weer geld.
Er bestaan wel degelijk wettelijke regelingen die de leverancier de mogelijkheid biedt een aanbetaling te verlangen. Maar, als hij dat wil. óf probeer daar onderuit te komen óf hou die zo laag mogelijk. En anders: zoek een winkelier die geen aanbetaling verlangt.
Dus mensen betaal altijd bij levering, aanbetaling kunnen ze je niet verplichten!!!
Willen ze geen kant uit, zeg dan dat je naar een andere zaak gaat, dan draaien ze wel bij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer