Eneco komt belofte niet na
Omstreeks juni 2014 ben ik in de Mediamarkt overgehaald om over te stappen naar Essent als energie leverancier.
Hierbij heb ik als 'beloning' de bekende waardebon van € 150.- ontvangen.
Ongeveer 1 1/2 maand later werd ik door een medewerkster van Eneco gebeld met de vraag waarom ik overgestapt was. Ik had (behalve het 'cadeautje') geen goede reden.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat Essent niet voordeliger was dan Eneco en was dus niet terughoudend tegenover deze medewerkster.
Zij vroeg mij of ik weer terug wilde komen bij Eneco.
Ik zij toen dat het niet kon omdat ik een contract van 2 jaar afgesloten had en hiervoor een beloning had ontvangen.
De medewerkster vertelde mij dat dit geen probleem was. Eneco zou de boete die ik van Essent zou krijgen volledig vergoeden. Ook de beloning zou ik van Eneco (aldus deze medewerkster) tot een maximum van € 100.- vergoed krijgen.
Afgelopen week kreeg ik inderdaad de rekening voor deze beloning ter hoogte van € 100.-
Ik stuurde deze rekening door naar Eneco met de vraag dit bedrag over te maken op mijn rekening.
Tot mijn verbazing kreeg ik van Eneco te horen dat dit niet vergoed werd (ondanks dat een medewerkster van Eneco mij dit toegezegd had) omdat het een overstap vergoeding was.Kan Eneco terugkomen op een belofte gedaan door een medewerkster?
Dat is dan weer het nadeel van telefonische afspraken. Laat die altijd vast leggen via een schriftelijke afspraak hier over van het bedrijf.
Hallo ankogra,
Zoals je gemerkt hebt: blijkbaar wel.
Je hebt geen enkel bewijs van die toezegging.
Jammer.
Meestal storten ze het geld niet naar u, maar wachten ze tot de eerste jaarafrekening en berekenen het daar in mee. Weet u zeker dat dat niet is afgesproken?
Bij Essent moet je sowieso niet zijn, dat is de enige leverancier waar je moet betalen om automatisch te mogen betalen, daar bovenop moet je ook nog betalen voor de jaarrekening.
Het beste stap je jaarlijks over, via een betrouwbare energievergelijkingssite. Nogmaals regel nooit iets telefonisch met 'n bedrijf (ook contracten in 'n winkel afsluiten is onwenselijk), enkel schriftelijk.
In sprookjesboeken staan meer waarheden dan dat deze medewerkers u vertellen.
Je laat je in de MediaMarkt overhalen om naar Essent te gaan en nu wil je terug en is Eneco de gebeten hond, waarom zo makkelijk laten overhalen, oh ja geld geld geld en uiteindelijk toch niet!
Beste ankogra,
Ik heb uw bericht gelezen. U geeft aan dat we u telefonisch hebben toegezegd om bij een terugkomst naar Eneco ook het welkomstgeschenk van Essent ter waarde van 150 euro aan u te vergoeden. Hoewel dat inderdaad niet de gebruikelijke werkwijze is, ga ik wel graag voor u na hoe het telefoongesprek precies verlopen is, om te beoordelen of u alsnog recht heeft op een vergoeding.
Daarom het vriendelijke verzoek om uw klant- en contactgegevens naar mij toe sturen via webcare@eneco.com t.a.v. Kelly. Ik neem daarna zo snel mogelijk contact met u op hierover.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Groet,
Kelly, medewerkster Eneco
breedbeeld schreef op donderdag 5 mrt 2015, 21:33: Je laat je in de MediaMarkt overhalen om naar Essent te gaan en nu wil je terug en is Eneco de gebeten hond, waarom zo makkelijk laten overhalen, oh ja geld geld geld en uiteindelijk toch niet!
Het gaat mij in hoofdzaak om het principe, Eenco belooft iets maar komt dit niet na.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer