vr
door vromhoppie Jan 18, 2015 om 11:19
Huishouden & energie

Garantie laminaatvloer

Ik heb in februari een nieuwe laminaatvloer gekocht van cando bij multimate vriezenveen.
Nu de vloer er een paar mand in ligt staan de kopse kanten van de vloer onhoog ook onder de banken waar je niet zo vaak komt.
Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ze contact hebben opgenomen met de leverancier en die zei dat er een expertisebureau bij moest komen ,dus moest ik een formulier tekenen daarvoor en een bedrag van 157 euro betalen.
het expertisebureau stuurde iemand langs maar met deze persoon viel niet te praten ging zijn eigen gang bij mij thuis en gaf mij geen antwoord op mijn vragen ,hij zei letterlijk is niet aan de orde.
Ging een beetje met een lampje over de vloer en kraakte alles af en vond de klacht ongegrond.
Ik was echt overdonderd en heb zo de leverancier gebeld met het verhaal hoe deze persoon te werk ging maar deze zeiden dat ze de uitslag van het expertisebureau bindend is en bij hun stanpunt blijven.
Ook moest ik twee nieuwe planken op sturen want daar kan je zien dat de groefkant al licht omhoog staat en bol, dus nooit goed aansluit op de andere plank.
Ook kan ik de planken zo verschuiven dus de veer en groef klemmen niet goed in elkaar.
Wij zijn van mening dat het een ondeugdelijk produkt is en niet aan de wettelijke eisen voldoet.
Voor deze vloer hadden we er een vloer in liggen van 250 euro die heeft er tien jaar in gelegen en was nog mooier dan deze nieuwe nu na een half jaar.
Ik heb hun een aangetekende brief gestuurd en erin gezet dat ik met dit schrijven hun een laatste kans gaf het te vergoeden of te vervangen, en als ze dat niet deden ik het koopcontract vernietig en hun aansprakelijk stel voor de geleden schade en nog zal lijden.
Kreeg een email terug dat ze bij hun standpunt bleven en ik maar een contaexpertise moest laten uitvoeren wat weer geld kost.
Wat kan ik hier aan doen en wat voor recht heb ik .

1904 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jan 18, 2015 om 11:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Voor zover ik kan zien is Multimate aangesloten bij de geschillencommissie Doe-het-zelf bedrijven.
klik HIER en HIER
Er moet wel klachtengeld worden betaald, maar dat krijgt u terug bij het winnen van het geschil.

Dat is dan uw beste kans.

Kunt u vertellen wanneer u voor het eerst bent gaan klagen bij Multimate en wanneer de expertise kwam en de data van de mails? Dat is van belang.
Ook vertelt u niet WIE de vloer heeft gelegd, was dat Mulitmate?

vr
door vromhoppie - Jan 18, 2015 om 12:08
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb de vloer zelf gelegd heb een eigen bedrijf en al tig vloeren gelegd nooit geen klachten gehad.
Ik heb eind augustus mijn klacht doorgegeven bij multimate en deze hebben contact opgenomen met de leverancier JeWeret leverancier van cando.
De vertegenwoordiger is langs geweest bij multimate en ik moest formulieren invullen omtrent de klacht.
Toen moest ik weer naar multimate om een fomulier te tekenen voor een expertisebureau a 153,67.
Al met al een heel gedoe een hoop gezeur en geen oplossing .
Nu geven ze aan een contraexpertise te laten doen wat ook weer geld kost.
Als ik al de uren optel die ik al aan deze klacht heb besteed en die tijd niet voor mijn bedrijf kon werken dan heb je al een mooie vloer bij elkaar.
Bij multimate doen en willen ze er alles aan doen om een goede oplossing te vinden maar de leverancier is niet thuis en zadelen mensen op met dure expertisebureau s.
Ik wijs hun op de garantie bepalingen en op het ondeugdelijk product van 625 euro wat niet niks is en je mag verwachten dat het voldoet.

zoekster
door zoekster - Jan 18, 2015 om 12:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het wordt altijd een stuk lastiger als je zelf de vloer legt, dan zullen ze heel snel aanvoeren dat je bij het leggen fouten hebt gemaakt.

vr
door vromhoppie - Jan 18, 2015 om 13:09
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb een eigen klussenbedrijf en heb met mijn collega heel veel vloeren gelegd en dus nooit geen klachten gehad hierover.
Als men garantie geeft dan moet je er ook achter staan, dat moet ik ook met mijn klanten.
Heb door het hele huis laminaat liggen en van een mindere kwaliteit daty blijft en is mooier dan wat er nu in de woonkamer ligt .
De vloer ligt er goed in en ook niet te strak ,anders kan je hem niet zo uit elkaar schuiven, de veer en groef klemmen niet goed en dat mag je toch verwachten van deze prijsklasse.
Mijn zoontje van 3 zegt van papa de vloer is niet goed hij gaat uit elkaar en schuift de plank weer op zijn plaats, en dat moeten zij met een expertisebureau bekijken .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer