lt
door ltermaat Jul 1, 2014 om 16:21
Huishouden & energie

Gebrekkige info door bedrijf reden voor creditering?

Na bij een internetbedrijf nieuwe badkamerkranen gekocht te hebben bleek na het installeren hiervan dat er veel problemen waren. De kranen lopen en lekken geruime tijd na als je die sluit, de leidingen maken ontzettend veel herrie bij gebruik en vooral bij aan en uitzetten van de kranen, er komt niet één normale straal maar meerdere stralen die allemaal een kant op gaan en alles natmaken, de bijgeleverde wastes lekken onder de wasbak daar waar ze aan het chiffon geschroefd zijn,...

Volgens het bedrijf is (na bekijken van foto en video door ons geleverd), dat onze waterdruk veel te hoog is en dat dit het probleem is. Van de herrie in de leidingen kan ik me dat voorstellen maar de rest lijkt ons echt onzin.
Het bedrijf geeft ook aan dat op hun site staat dat desbetreffende kranen (bij voorkeur) tussen de 0,2 en 0,5 bar moeten/kunnen hebben. Volgens onze informatie, na veel zoeken op internet, is dat voor in Nederland geen normale waterdruk
De kranen die we hiervoor hadden hadden geen van bovenstaande problemen, alsmede de kranen die we nogmaals nieuw hebben moeten aanschaffen omdat er zoveel mis was met die van het internetbedrijf.
Het bedrijf is in Engeland gevestigd.
Onze vraag is nu: Had het bedrijf ons bij de aanschaf niet moeten informeren over het feit dat de waterdruk in Nederland niet geschikt was voor deze kranen,...? En is het sowieso niet belachelijk dat bij nieuwe kranen en wastes er zoveel problemen zijn?
Ze onttrekken zich aan alles, blijven alleen maar over de waterdruk zeuren (terwijl het lekken van bijv de wastes echt niets daarmee te maken heeft) en weigeren te crediteren,... Bah! Slechte service/garantie en informatie en slechte kwaliteit!

622 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar waarom in het buitenland kranen bestellen? Levert zoals u gemerkt hebt, veel problemen op. En waarom zou een Engels bedrijf onze waterdruk moeten weten?

lt
door ltermaat - Jul 1, 2014 om 17:11
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wij zijn er ook pas later achter gekomen dat het niet in Nederland was. Gewoon shoppen vanuit de luie stoel (zoals veel mensen tegenwoordig doen toch) en producten zien die je mooi vindt. Inderdaad,... veel problemen, maar dat kun je van tevoren toch niet weten? We schaffen wel vaker spullen aan via internet,... Zonder problemen.
Ze weten trouwens die info nu toch ook achteraf te melden en willen nu alle klachten daar aan ophangen afijn,... heb desalniettemin nog geen antwoord op onze vraag,...>>> in afwachting,...

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u ziet toch bij welk bedrijf u iets bestelt en de voorwaarden? Of niet gelezen?

lt
door ltermaat - Jul 1, 2014 om 17:52
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik geloof niet dat iemand iets aan deze opmerkingen/vragen heeft.
Hopelijk reageert er nog iemand die een serieus en bruikbaar antwoord voor ons heeft,...? Daar is dit medium tenslotte voor bedoeld.

diumenge
door diumenge - Jul 1, 2014 om 18:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Wellicht kan het [u]Europees Consumenten Centrum (ECC)[/u] u helpen. Maar ik ben toch bang dat een bedrijf uit GB niet op de hoogte hoeft te zijn van de waterdruk in andere landen, als dat tenminste echt het probleem veroorzaak.

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2014 om 18:06
11572 Antwoorden / 51 Vragen
0

Had het bedrijf ons bij de aanschaf niet moeten informeren over het feit dat de waterdruk in Nederland niet geschikt was voor deze kranen,...?

U heeft zoals u gemerkt heeft te maken met een engels bedrijf. En zeker met deze internet tijd is effe zoeken waar dat de winkel zich bevindt, dat kan immers op de hele aardbol zijn, wel handig en ook noodzakelijk. ook wegens de andere normen en maatvoeringen, even de voorwaarden te lezen.

Ondanks uw tekst: "Hopelijk reageert er nog iemand die een serieus en bruikbaar antwoord voor ons heeft,...? Daar is dit medium tenslotte voor bedoeld.." kan ik alleen dit als realistisch antwoord zien. En als u wat anders wil horen, tja ..........

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 18:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik denk niet dat het bedrijf u had moeten waarschuwen voor de waterdruk in Nederland. u kunt beter aansturen op de andere klachten. Dus sla die waterdruk over, kill iedere communicatie daarover. Zo loopt u in de val door te blijven argumenteren over daar waar u het niet kunt winnen en daarmee de sterkere punten over te slaan.
Aan de ene kant zegt u dat ze daar maar over door blijven zeuren, maar zelf zeurt u er ook over door.

vraag inderdaad hulp van de ECC.

lt
door ltermaat - Jul 1, 2014 om 18:25
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank allen voor jullie input.
ECC is wellicht iets waar we wat mee kunnen.
Verder (@zoekster), proberen wij inderdaad al geruime tijd juist alle andere klachten ook te belichten. Het bedrijf is degene die keer op keer ALLE mankementen (aan de producten) aan de waterdruk blijft ophangen,... Bedankt voor het meedenken in ieder geval

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer