Ik zit al 6 jaar met een grootprobleem en dat is mijn verwarmings ketel die ik bij nuon huur.Vanaf dat moment dat ze de ketel plaatste heeft die in de wintermaanden een eigen leven.Wij zetten hem op 15 graden snachts en dan wordt je midden in de nacht wakker omdat je denkt dat je in een sauna ligt.Iedere keer bellen monteur komt printplaat vervangen dan weer termostaat en dan bel je en zeggen ze geen code kunnen we niks doen.Dan een monteur die de kleppen vervangt en ga zo maar door.Nu kunnen wij in maart april een ketel huren bij de woningbouw inverband met een grootonderhouds beurt dus wij gaan naar vragen wat de mogenlijk heden zijn.Krijgen we te horen kan hem afkopen jullie moeten nog 6 jaar dus dat kost u 1200 euro.Ja hallo en alle stookkosten die ik door een op hol geslagen ketel heb hoe zit dat.Nuon stuurt me naar de geen die onderhoud leverd dat ik daar verhaal moet halen.Die zeggen bekijk het maar geen code geen probleem of ze vervangen dingen terwijl ze niet weten of dat het is.Al een keer aan gegeven misschien een andere ketel krijgen we geen gehoorop.Nu is mijn vraag moet ik die 1200 euro betalen of moet er een onderhandeling komen want ik vind dat ik recht heb om niet het hele bedrag te betalen aan hun vanwegen hoge stookkosten .
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
ja dat weet ik niet en ben dat ook niet van plan ik zit nu met het probleem dat de geen die de onderhoud doet geen nieuwe wil plaatse3n en als ik hem afkoop de volle 1200 euro wil hebben en daar ben ik het niet mee eens.Ik heb hoge stookkosten omdat mijn ketel door blijft draaien terwijl ik hem lager zet.Maak niet uit zomer of winter hij heeft een eigen leven
nee ik accepteer dat niet maar als je van het kastje naar de muur wordt gestuurd dan weet je het niet meer en daaropm mijn vraag hier wij willen hem via de woningstichting gaan huren maar dan moeten we het huurcontract afkopen en ben het er niet mee eens dat ik voor een kapotte ketel moet betalen die hun niet goed maken of een nieuwe plaatsen
U moet met uw klachten bij Nuon zijn en niet bij degene die onderhoud doet. U huurt toch niet van de onderhoudsdienst. Dien een schriftelijke klacht in bij Nuon en onderbouw dat met uw hoge rekeningen.
nee daar ben ik bij geweest en die heeft een partnerschap gedaan met feenstra en die moeten het afhandelen .Dit bedoel ik dus ik wordt van kastje naar de muur gestuurd
het advies van wittechoco is een optie, u zou ook in de 220 voeding een tijdschakelklok kunnen plaatsen die de ketel of de pomp stop zet. Een andere optie is om de/een aantal radiatorkranen 's nachts dicht te zetten...dit is zelfs te automatiseren met een gadget dat enige tijd geleden door ALDI aangeboden werd.
Wat ik mij afvraag: wat doet die ketel als de thermostaat in z'n laagste stand gezet wordt
Verder is het natuurlijk van de dolle dat die storing niet opgelost kan worden door NUON of welk technisch buro dan ook.
Als we de termostaat laag zetten dan blijft die door gaan dan wordt je wakker zo heet is het.Hij doet dat niet iedere keer en ons is het advies gegeven door de monteur de radiar=tor niet dicht te draaien.Maar waar het mij om gaat is dat wij een andere ketel via de woningbouw kunnen huren als ze grootonderhoud gaan doen.Nu moeten we nog 6 jaar aan het contract betalen dus afkoopsom is 1200 euro.Ik vind dat niet kloppen ik vind naar alle problemen die we gehad hebben dat er een composatie tegen over mag staan en dat het bedrag door alle stookkosten en ongemak lager moet zijn.
U moet zich niet blind staren op het aanbod van de woningbouwvereniging. Uw huur gaat daardoor omhoog en wordt daardoor ook elk jaar weer verhoogd.
U moet bij Nuon eisen dat de technische problemen met de huidige ketel verholpen worden.
Dat kunt u doen door zelf een onafhankelijk bedrijf in te schakelen die de problemen onderzoekt en op papier zet. Dat kost wel wat geld, maar dan kunt u een vuist maken tegen Nuon.
We weten dat dat omhoog gaat het hele grote onderhoud gaat niet veel extra kosten we zitten in het bewonerscomissie en weten hoe of wat.Ik kom niet verder wat ik ook inschakkel of doe nuon zegt je moet bij feenstra zijn en die zeggen weer we sturen een monteur en daar heb je het mee te doen,Daarom mijn vraag hier of ik een composatie kan vragen omdat ik zoveel ongemakken en kosten heb gehad.
Wanneer gaat dat grootonderhoud van start? Stel Nuon schriftelijk een termijn waarin dit probleem met de ketel volledig moet zijn opgelost.
Eerst legt u het probleem uit, dan hoelang er al onvoldoende met de klacht is gebeurd en hoe u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. U vertelt (noem een bedrag) hoeveel u dat inmiddels aan geld en tijd heeft gekost. Dan stelt u een termijn waarbinnen dit probleem volledig moet zijn opgelost. Stel dat u een contract hebt met Nuon en dat dit bedrijf verantwoordelijk is voor het oplossen van dit probleem. Of ze dat doen mbv Feenstra of een ander bedrijf is verder uw zorg niet. En als Nuon dit probleem niet binnen de genoemde termijn weet op te lossen, u zich gerechtigd acht het contract kosteloos of tegen een gering afkoopbedrag te ontbinden wegens wanprestatie.
Brief aangetekend versturen. Vraag om schriftelijke reactie op uw schrijven. (u had dit natuurlijk al veel eerder moeten doen, maar beter laat dan nooit)
Heb je, als het probleem zich voordoet, wel eens aan de radiatoren gevoeld in de ruimte waar de thermostaat hangt (huiskamer)? Het kan namelijk zijn dat door een luchtbel in de leiding bij de radiator, deze geen waterdoorstroom heeft en koud blijft. Hierdoor is de radiatorcapaciteit in die kamer gehalveerd en spreekt de thermostaat aan om deze toch op de ingestelde temp. te krijgen. Hierdoor wordt het cv-water gloeiend heet en worden de andere kamers veel te warm. Spreek uit ondervinding, na een avondje weg kwam de hitte en verfstank ons al in de gang tegemoet. Bleek inderdaad een radiator in de kamer koud. Om de luchtbel weg te krijgen, alle radiatoren dichtdraaien, behalve de koude totdat deze weer warm wordt.
*2 jaar geleden een nieuwe ketel gekregen die dezelfde verschijnselen had
*na heel lang zoeken en heel toevallig, komen we er achter dat de heren monteurs de aanvoer op de afvoerbuis en de afvoer op de aanvoerbuis gemonteerd hadden
*dat is dus zoiets als een chirurg, die het rechter been afzaagd inplaats van het linkerbeen
Check dus waar het warmste water de radiateur binnenkomt, is dat onderaan inplaats van bovenaan, dan heb je waarschijnlijk dezelfde klungels binnen gehad
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer