mi
door mia_1 Apr 7, 2014 om 18:31
Huishouden & energie

Jouwoutlet.nl

Op 23-06-2013 heb ik een flexibele tuinslang besteld bij Jouwoutlet.nl. Na twee weken brak spontaan het spuitstuk van de slang af. Ik heb daarover meteen contact opgenomen met Jouw outlet, maar hun zeiden dat de 'garantie' maar twee weken was. Raar natuurlijk want na twee weken mag het niet zomaar afbreken. Na veel gemaild te hebben (bellen kan niet) hebben ze op 25 augustus een mail gestuurd waarin stond dat ze de slang zouden vervangen en een nieuwe zouden opsturen. Tot op heden heb ik nog niets van hun vernomen. Ik stuur iedere week een mail heb ook al een brief verstuurd naar hun kantoor, maar ik krijg maar geen reactie terug. Wat kan ik hier aan doen? Ik vind dat ze een nieuwe moeten toesturen / mijn geld moeten terug geven, of in ieder geval fatsoenlijk contact met mij moeten opnemen, maar ik hoor gewoon niets. Ook via de site geven ze geen respons en mijn 'klacht/vraag' word ook niet in het gastenboek opgenomen. Daar staan alleen maar positieve ervaringen in. Ik voel me dus danig opgelicht door jouwoutlet.nl

2913 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo te zien zijn ze nergens bij aangesloten. Ook hun algemene voorwaarden blinken niet uit. Niet verstandig daar iets te kopen.

U kunt uw klacht overal neerzetten, klacht.nl, klachtenkompas, Radar, Twitter en Facebook.

Dat is nog het enige.

mi
door mia_1 - Apr 8, 2014 om 09:54
12 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb de klacht bij verschillende instanties neergelegd, hopelijk levert het wat op.
Bedankt voor de tip.

hutch
door hutch - Apr 8, 2014 om 09:54
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=mia schreef op maandag 7 apr 2014, 18:31]Na veel gemaild te hebben (bellen kan niet) ....
Bellen kan wel: 070-7370825. En misschien nog hun 06-nummer: 06-84870222.
De vraag is wel of zij wel opnemen...... (zie ook: )

Jouwoutlet.nl is dezelfde als .
Kijkt u maar eens bij '', dan ziet u hoe slordig dit bedrijfje is.
In plaats van jouwoutlet.nl staat daar van vanoutlet.nl.

Beide bedrijfjes zijn geregistreerd door 'i-Trade Gate' te Den Haag.

Maar gezien hun reactie lijkt het dat dit één van de zeer vele amateurs te zijn.

Ook het niet opnemen van negatieve reacties op hun website, dus alléén positieve reacties, duidt er op dat dit geen (echt) professioneel bedrijf is.
Van dit soort personen komen heel vaak reacties als die u gekregen heeft, zoals bijv. dat u maar een zeer korte garantietermijn heeft. Ook hieruit blijkt dat deze persoon totaal geen sjoege van enige wetgeving heeft en er maar op los bazelt.

Uiteraard heeft u (in gewoon Nederlands) minstens 6 maanden garantie, althans binnen die termijn dient de verkoper te bewijzen dat een eventueel mankement door u(w toedoen) veroorzaakt is. Zie art. 18 BW7, lid 2.

Gezien het feit dat u binnen die 6 maanden melding heeft gemaakt van dit 'gebrek', en uiteraard ook als 'beloofd', dient dit bedrijfje u direct een nieuw artikel toe te sturen.

mi
door mia_1 - Apr 8, 2014 om 09:56
12 Antwoorden / 7 Vragen

@hutch
Het 070 telefoonnummer geeft aan dat het niet meer bestaat. Op het 06 nummer krijg ik alleen maar een Engels talig bandje te horen, maar ik geef niet op!!!
Bedankt voor de tips.