pa
door patrick1979 Jul 1, 2014 om 14:53
Huishouden & energie

Probleem met "leren" stoelen HOME CENTER

We hebben in maart 2011 in totaal voor € 1314,- 6 stuks eetkamerstoelen gekocht bij Home Center Wolvege, met Royal Leather Care 5 jaar garantie.
Halverwege juli 2011 eerste klacht, kale plekken, deze worden door Oranje b.v. op kleur bijgespoten....
Dan halverwege maart 2012, weer kale plekken en weer worden deze bij gelakt door Oranje b.v.
Daarna weer hetzelfde in September, nu de reactie "onze medewerker heeft geconstateerd dat de toplaag van de zittingen loslaat". eind september wordt er vervolgens weer gelakt en gereinigd.
op 7 april 2014 melden we dat de klacht nog steeds aanwezig is, hun reactie" leverancier wil de meubelen ophalen" .
Hierop krijgen we bericht dat we voor € 160,- per stoel deze kunnen laten her stofferen......
Wij schrijven hun dat we het hier niet mee eens zijn en krijgen deze reactie;

Goedemiddag,



Wij hebben uw reclamatie nogmaals intern besproken en willen u het volgende voorstellen.



-wij nemen 50% van de kosten voor herstoffering van de eetkamer stoelen voor onze rekening en u 50%

dit zoals beschreven in de brief van 27-5-2014 jl.



-U maakt een andere keuze en wij crediteren 50% van de aanschafwaarde van de 6 eetkamerstoelen Lupa/led.



Dit aanbod is geldig 1 july 2014

In afwachting van uw reactie verblijven wij,


Met vriendelijke groet,


Dit betekend dus dat wij bij hun stoelen moeten uitzoeken en eventueel bij moeten betalen.

Wij waren veronderstelt dat wij echte lederen stoelen gekocht hadden, maar blijkbaar is dit niet zo, na onderzoek blijkt het iets van geperst leer te zijn, daardoor breken er stukken vanaf.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, en of er anderen zijn die dit zelfde hebben meegemaakt.

Groetjes van een niet tevreden klant.

1701 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik lees dat het "afpellen" van de finishlaag ook gedekt is in die vijf jaar. Ik weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen.

Ik heb verscheidene leren meubelen, maar nog nooit meegemaakt.

Klik hier

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 15:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Nee, dit moet u niet pikken.

Er is u een ondeugdelijk product verkocht, daarmee heeft u recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging (van hetzelfde product, dus geen andere stoelen). Dit moet ook nog binnen een redelijke termijn. U bent eigenlijk al drie jaar aan het aanmodderen met die stoelen, herstel lukt niet en de termijn waarbinnen dit moet zijn opgelost is ook nog eens ver overschreden. U hoeft geen nieuwe stoelen voor de helft van de prijs te accepteren.
Dit moet u bespreken met de verkoper, daar heeft u de koopovereenkomst mee. In feite heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst.
klik HIER voor uitleg

Maak gebruik van deze voorbeeldbrief
klik HIER
Aanpassen aan uw situatie. Zet in de brief 'kosteloze vervanging' ipv vervanging. Want zo is dat wettelijk geregeld.
Doe dit per mail en aangetekende brief.

Soms is het redelijk dat niet het volledige bedrag wordt terugbetaald, maar in dit geval heeft u op geen enkele manier genoten van uw aankoop en kunt u gewoon het aankoopbedrag terugvragen.

Komt u er niet uit, dan gaat u naar de Geschillencommissie wonen. klik HIER
Lees goed de brochure door!

Dit moet binnen 3 maanden nadat u uw laatste klacht heeft gemeld bij de verkoper. Dus wacht hier niet te lang mee!

Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan slaat u de geschillencommissie over en schakelt u die nu meteen in.



ekiem
door ekiem - Jul 1, 2014 om 17:33
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Gezien de prijs van de stoelen denk ik dat u een wat mindere kwaliteit leer heeft. Heb zelf een paar lederen bankjes en deze zien er na ruim 10 jaar perfect uit.
Neemt niet weg dat u een goed en deugdlijk produkt moet krijgen. Probeer er op een redelijke manier samen met de winkelier uit te komen.
En inderdaad, anders de geschillen comissie.

ekiem

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer