yv
door yvonhall Nov 6, 2014 om 13:42
Voeding & gezondheid

Aanmaningen niet ontvangen

Ik heb via een antwoordkaart een bestelling gedaan bij bedrijf voor hulpmiddelen. Die zijn keurig netjes via de post geleverd.
Na 6 weken ontvang ik een aanmaning. Het originele bedrag was 15 euro. En op de aanmaning staat 59 euro ivm kosten.

Ik heb nooit aanmaningen ontvangen, alleen de laatste met die gigantische kosten erop. Ze hadden het aan mijn mailadres gestuurd. Maar ik heb ze nooit ontvangen. Ze kunnen ook geen mailverkeer hierover aantonen. En ze beweren dat het misschien in mijn ongewenste mails is gekomen. Maar ook dat is niet gebeurt.
Hebben zij nu wel recht op de betaling inclusief de hoge aanmaningskosten. Ze moeten toch op zijn minst kunnen bewijzen, dat ik dat heb ontvangen?
Groet, Yvonne

1957 16 Rapporteer

me
door mein33 - Nov 6, 2014 om 13:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=yvonhall schreef op donderdag 6 nov 2014, 13:42]
Na 6 weken ontvang ik een aanmaning.

@yvonhall,

Binnen die 6 weken bent u blijkbaar niet zelf op het idee gekomen om de rekening te betalen, meestal is betaling binnen 14 dgn. gewenst.
U wijst nu met een opgeheven vingertje naar de leverancier, terwijl u zelf in gebreke bent gebleven.
Of zij iets moeten bewijzen is nog maar de vraag, u had in ieder geval tijdig moeten betalen dan was dit probleem ook niet ontstaan.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 6, 2014 om 13:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft toch een rekening ontvangen? Ja als dan wacht op een aanmaning dan kan er iets misgaan en dat gaat geld kosten. Voor kosten hier van kunnen dus oplopen en die zal u dan toch moeten betalen.

di
door digioma - Nov 6, 2014 om 14:38
646 Antwoorden / 29 Vragen

"Keurig netjes via de post geleverd" schrijf je zelf en dan niet reageren door te betalen... dat is wel erg dom gereageerd! Zou maar snel het hele bedrag voldoen met excuses erbij.

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2014 om 16:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U gaat er allemaal vanuit dat de bestelling van €15,00 niet is betaald. Ik lees dat (nog) niet. Uiteraard hebben jullie gelijk als die €15,00 niet betaald zou zijn maar daar kan ik dan niet bij met mijn boerenverstand.

me
door mein33 - Nov 6, 2014 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 6 nov 2014, 16:26]U gaat er allemaal vanuit dat de bestelling van €15,00 niet is betaald. Ik lees dat (nog) niet.

@tenormin,

Heeft u dan wel gelezen dat Ts. de rekening wel (op tijd) heeft betaald.
Ik lees dat niet !
Mocht de rekening wel tijdig zijn betaald en er was daarna alsnoch een aanmaning met extra kosten ontvangen, dan was de inhoud van het topic waarschijnlijk heel anders geweest.

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2014 om 17:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan roep ik yvonhall nu op om enige duidelijk te verschaffen. ?

me
door mein33 - Nov 6, 2014 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 6 nov 2014, 17:49]Dan roep ik yvonhall nu op om enige duidelijk te verschaffen. ?

Daar sluit ik mij bij aan :-))

di
door digioma - Nov 6, 2014 om 17:59
646 Antwoorden / 29 Vragen

Tenormin... had je DIT al gelezen in het openingsstukje van TS (zo'n beetje onderaan)... lijkt me nogal duidelijk... en dat ze de spullen heeft ontvangen geeft ze wel aan.

"Hebben zij nu wel recht op de betaling inclusief de hoge aanmaningskosten. Ze moeten toch op zijn minst kunnen bewijzen, dat ik dat heb ontvangen?"
.

ro
door ron530 - Nov 6, 2014 om 18:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=yvonhall schreef op donderdag 6 nov 2014, 13:42]
Hebben zij nu wel recht op de betaling inclusief de hoge aanmaningskosten. Ze moeten toch op zijn minst kunnen bewijzen, dat ik dat heb ontvangen?
Groet, Yvonne
Mag ik hier uit opmaken dat u de hulpmiddelen niet tijdig heeft betaald en zich nu in allerlei bochten wringt om alsnog onder de betaling uit te komen omdat het bedrijf maar moet aantonen dat u de middelen ontvangen heeft!. Ik zal u uit de droom helpen, bedrijven houden een administratie bij waarin precies staat wie wat en wanneer gelevert heeft gekregen en nog belangrijker of er BETAALD is. Er zijn al herinneringen naar uw mail adres verzonden die blijkbaar als onbelangrijk de prullenbak in zijn gegaan en nu een aanmaning op de mat met hoge kosten. M.i. trekt u aan het kortste eind en snel het aankoopbedrag inclusief kosten per omgaande voldoen.

yv
door yvonhall - Nov 6, 2014 om 18:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn vraag kennelijk niet goed uitgelegd. Maar ondanks dat had ik geen antwoorden verwacht waar ik op mijn vingers getikt word. Ik dacht onderbouwende adviezen te krijgen over het gevraagde. En geen aanvallen. Jeepers.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 6, 2014 om 19:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=yvonhall schreef op donderdag 6 nov 2014, 18:31]Ik heb mijn vraag kennelijk niet goed uitgelegd. Maar ondanks dat had ik geen antwoorden verwacht waar ik op mijn vingers getikt word. Ik dacht onderbouwende adviezen te krijgen over het gevraagde. En geen aanvallen. Jeepers.
Hoe kan u nu die verwachten u heeft iets niet goed gedaan en dat kan ik nu niet begrijpen om er geen oplossing is.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 6, 2014 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=yvonhall schreef op donderdag 6 nov 2014, 18:31]Ik heb mijn vraag kennelijk niet goed uitgelegd. Maar ondanks dat had ik geen antwoorden verwacht waar ik op mijn vingers getikt word. Ik dacht onderbouwende adviezen te krijgen over het gevraagde. En geen aanvallen. Jeepers.
U heeft het zelf veroorzaakt en nu wilt u gewoon horen dat u niet fout gehandeld heeft.

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2014 om 20:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=yvonhall schreef op donderdag 6 nov 2014, 18:31]Ik heb mijn vraag kennelijk niet goed uitgelegd. Maar ondanks dat had ik geen antwoorden verwacht waar ik op mijn vingers getikt word. Ik dacht onderbouwende adviezen te krijgen over het gevraagde. En geen aanvallen. Jeepers.

U hoeft toch alleen maar even aan te geven dat u natuurlijk bij ontvangst de €15,00 direct betaald heeft. Wat is daar dan voor moeilijks aan. Dus, okay, cru: heeft u daar wel of niet direct voor betaald?

hutch
door hutch - Nov 6, 2014 om 20:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Yvonne,

helaas is het de laatste jaren de gewoonte geworden op deze site om iemand aan te vallen, wanneer een bepaalde vraag gesteld wordt. Vaak krijgt TS dan ook geen antwoord maar alleen een opgestoken vingertje.

Maar nu een antwoord op uw vraag:

Ja..... een aanmaning mag per email verstuurd worden. De wet geeft geen regels en/of restricties omtrent het versturen van aanmaningen.

Welke reden u ook had/heeft om niet te betalen (vergeten, aanmaning in spambox.... enz. enz.), ik zou in ieder geval z.s.m. de totale kosten wel voldoen, voordat die rekening nog hoger wordt.

Gr. Hutch

zoekster
door zoekster - Nov 6, 2014 om 20:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De incassokosten kloppen niet, die mogen maximaal 40 euro zijn op een bedrag van 15 euro. Omdat de incassokosten niet kloppen hoeft u helemaal geen incassokosten te betalen, die moeten nl correct zijn. Zijn ze niet correct dan komen ze te vervallen. De wet is daar heel precies op.

Ook dat u moet betalen voor de kosten oplopen is onzin, die kosten zijn nl gemaximeerd.

Verder ligt de bewijslast bij het verzenden van de mail bij het bedrijf. Als ze dat niet kunnen hebben ze pech.
Je vraagt je af of ze het juiste emailadres hebben gebruikt.

Wat ik zou doen als ik u was, is de 15 euro overmaken en daarmee is het afgelopen uit.
Laat ze maar naar de rechter gaan, gebeurt toch niet.

U moet dit aan het bedrijf betalen en niet aan een incassobureau als dat nu aan de hand is.

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2014 om 20:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 6 nov 2014, 20:31]Dag Yvonne,

helaas is het de laatste jaren de gewoonte geworden op deze site om iemand aan te vallen, wanneer een bepaalde vraag gesteld wordt. Vaak krijgt TS dan ook geen antwoord maar alleen een opgestoken vingertje. Gr. Hutch

Heel "lief" antwoord. Ik geef totaal geen opgestoken vingertje maar vraag gewoon, want dat blijkt nog steeds nergens uit: heeft u de €15,00 betaald. Als U daar een antwoord op heeft kunnen lezen, prima, vertaal dit dan maar. En dat zoekster het ook okay vind (als er niet betaald is in eerste instantie) ook dan begrijp ik niet haar antwoord.