mb
door mb88 Nov 8, 2013 om 16:34
Computers & telefonie

Abonnement onduidelijke voorwaarden

op 20 oktober heb ik mijn abonnement verlengt met een Sim Only 1,5 GB met 4G. Ik heb expres de 1,5 GB aan internet genomen omdat deze samengaat met 4G. Ik verbruik deze hoeveelheid aan internet bij lange na niet.
Echter blijkt 4G helemaal niet te werken op mijn telefoon. Ik ben hier tijdens telefonisch contact met de klantenservice, in de Hi winkel en op de site hi.nl nooit op gewezen terwijl ik hier wel naar heb gevraagd! Tijdens het afsluiten van dit abonnement is nergens te zien met welke telefoon 4G compatibel is. Dit kun je uiteindelijk wel zien, (zo blijkt vandaag na telefonisch contact met Hi) na het afsluiten van een abonnement in ‘Mijn abonnement’ op hi.nl. Ik moet dan wel heel goed zoeken voordat ik de button ‘werkt mijn toestel met 4G’ heb gevonden, terwijl dit volgens mij informatie is die bij het afsluiten van een abonnement zichtbaar moet zijn.

Nu heb ik vandaag heel veel gebeld met Hi en ik ben langs alle afdelingen doorgestuurd. Niemand kon wat voor me doen en sommige mensen van de klantenservice waren ronduit onaardig. Jammer dat wanneer je al zo lang abonnee bent er niet met je meegedacht wordt. Ik heb dit bericht ook als klacht gemaild naar Hi en wacht nog op antwoord, maar ik zie meerdere berichten over Hi hier voorbij komen.

499 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 8, 2013 om 17:04
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bij een sim only is het uw verantwoordelijkheid om te controleren of 4G werkt op uw telefoon.

mb
door mb88 - Nov 8, 2013 om 17:08
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat heb ik gedaan. Zie mijn zin hieronder uit de tekst geciteerd.

"Ik ben hier tijdens telefonisch contact met de klantenservice, in de Hi winkel en op de site hi.nl nooit op gewezen terwijl ik hier wel naar heb gevraagd!"

Blijkbaar is het Hi meer waard om klanten aan een abonnement te binden dan om informatie naar waarheid te verstrekken.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 8, 2013 om 17:10
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit moet u navragen bij de fabrikant van de telefoon, die is de enige die daar iets over kan zeggen. U kunt niet afgaan op het advies van iemand die probeert u een abbo te verkopen.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2013 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Heb je letterlijk gevraag of 4G zou werken op jouw toestel (exact merk en type genoemd) of heb je gevraagd of het abonnement met je toestel zou werken?

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2013 om 18:36
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als TS nu een abo met toestel had genomen, dan had het verhaal een stuk eenvoudiger geweest. Met een sim only is in basis TS verantwoordelijk voor de keuze. De provider levert alleen de simkaart en de minuten/data/4g. TS zegt te hebben gevraagd: " in de Hi winkel en op de site hi.nl nooit op gewezen terwijl ik hier wel naar heb gevraagd". De vraag is wat hier het antwoord op was.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 8, 2013 om 19:27
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

De site van jou merk opzoeken en daar eerst kijken of het 4G ondersteund word.

Wel weet ik dat alleen enkele die de laatste maanden geleverd zijn voor 4G geschikt zijn.
Een die ook in combinatie met 4G in de winkel licht zal wel goed zijn maar....
Er zijn ook enkele oudere die zowel met als zonder 4 G geleverd worden en dat is maar 1 letter verschil in model code dus kijk eerst goed als je een 4 G toestel wilt kopen.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2013 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 8 nov 2013, 19:27]...
Wel weet ik dat alleen enkele die de laatste maanden geleverd zijn voor 4G geschikt zijn.
...
Eind vorig jaar waren er ook al toestel die 4G ondersteunen, zoals de Nokia Lumia 920.

Maar laat TS eerst maar eens beantwoorden wat de exacte vraag aan de provider was.

mb
door mb88 - Nov 8, 2013 om 20:03
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mijn exacte vraag weet ik niet meer, maar iets in de trant van: 'kan 4G ook op mijn mobiel'. Het antwoord daarop was; 'ja dat kan.' Zij kunnen in het systeem zien welke telefoon ik heb.

Maar is dit zo relevant? Want ik kan niet hardmaken dat zij dit als antwoord hebben gegeven. Meer relevant vind ik dat informatie, over voor welke telefoons 4G compatibel is, pas achteraf verstrekt wordt.

Ik moet wel zeggen dat ik dit al eerder met Hi heb gehad, dat ze in de winkel of aan de telefoon leuke praatjes hebben en dat het uiteindelijk niet waar is of niet klopt. Vervelend is dus inderdaad dat je niks zwart op wit hebt staan.

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2013 om 20:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

maar iets in de trant van: 'kan 4G ook op mijn mobiel'.

is iets anders als: "werkt 4g ook op mijn mobiel?"
Een 4g kaartje KAN wel in een 3g mobiel, maar de 4g functie werkt dan uiteraard niet.
En dàt is nu net de kern van de zaak.
Misschien dat er een optie is om voor een prettige prijs via HI alsnog een 4g toestel te kopen/regelen. Of koop een simlockvrije 4g en zet je "oude 3g" op marktplaats of geef hem aan één van het gezin of houdt hem in gebruik als toestel 2 met een prepaid kaartje.

zoekster
door zoekster - Nov 8, 2013 om 20:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 8 nov 2013, 20:16]maar iets in de trant van: 'kan 4G ook op mijn mobiel'.

is iets anders als: "werkt 4g ook op mijn mobiel?"
.
Sorry hoor, maar dat vind ik mierenne*ken. Alleen een volslagen gestoorde idioot begrijpt niet dat met zo'n vraag wordt bedoelt of het werkt.

Kan mijn mobiel ook in bad?
Ja hoor, uw mobiel kan ook in bad.
Tja een waarheid als een koe. Maar hij werkt dan niet.

Kom op zeg. Gel*l.

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2013 om 20:39
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

@Zoekster,

"Sorry hoor, maar dat vind ik mierenne*ken. Alleen een volslagen gestoorde idioot begrijpt niet dat met zo'n vraag wordt bedoelt of het werkt." In een contract is dit wel degelijk een verschil. En dank voor je lieve, vriendelijke en aardige opmerking.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2013 om 20:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=mb88 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 20:03]Mijn exacte vraag weet ik niet meer, maar iets in de trant van: 'kan 4G ook op mijn mobiel'. Het antwoord daarop was; 'ja dat kan.' Zij kunnen in het systeem zien welke telefoon ik heb.Als je had gevraagd of 4G op je iPhone 5 (als voorbeeld) had gewerkt en hun antwoord was ja, dan hadden ze keihard gelogen. Als je vraagt: 'kan 4G ook mijn mobiel' dan is het al een stuk onduidelijker, beetje makkelijk om te denken dat ze dan voor je in het systeem gaan kijken welke telefoon je hebt (wie zegt trouwens dat je die nog steeds hebt). Ik praat het van Hi niet goed, maar je had zelf ook wel wat meer moeite mogen doen.

[quote=mb88 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 20:03]Maar is dit zo relevant? Want ik kan niet hardmaken dat zij dit als antwoord hebben gegeven. Meer relevant vind ik dat informatie, over voor welke telefoons 4G compatibel is, pas achteraf verstrekt wordt.

Ik moet wel zeggen dat ik dit al eerder met Hi heb gehad, dat ze in de winkel of aan de telefoon leuke praatjes hebben en dat het uiteindelijk niet waar is of niet klopt. Vervelend is dus inderdaad dat je niks zwart op wit hebt staan.
Je had ook zelf kunnen uitzoeken of je telefoon 4G ondersteunt. Dat is in ieder geval wat ik had gedaan als ik met alle geweld een 4G abonnement zou willen aanschaffen.

zoekster
door zoekster - Nov 8, 2013 om 20:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 8 nov 2013, 20:39]@Zoekster,

"Sorry hoor, maar dat vind ik mierenne*ken. Alleen een volslagen gestoorde idioot begrijpt niet dat met zo'n vraag wordt bedoelt of het werkt." In een contract is dit wel degelijk een verschil. En dank voor je lieve, vriendelijke en aardige opmerking.

Moet ik het altijd met je eens zijn?

Eerst zeg je
' De vraag is wat hier het antwoord op was.'

Dan krijg je het antwoord en dan is de vraag weer niet goed.

Overigens was mijn verwijzing naar volslagen gestoorde idioot niet aan jou gericht, maar aan een klantenservice die dit niet zou begrijpen als zo'n vraag wordt gesteld.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer