je
door jerry1411 Mar 20, 2015 om 09:44
Huishouden & energie

Absurde meterstanden

Ik heb bijna 30 jaar in een huurwoning van Maasdelta Hellevoetsluis gewoond, nu ga ik per 1 mei verhuizen en komt weer een oud probleem om de hoek kijken, de meterstanden van Eneco/Stedin. Ik ben al jaren aan het klagen dat ik absurde meterstanden heb en dat de meters 15 jaar geleden al vervangen hadden moet worden. Werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd, steeds moest iemand ander de opdracht geven. Heb de laatste 18 jaar alleen in de woning gewoond en was ook niet veel thuis, maar de energie en gaskosten vlogen met het jaar omhoog. Zo moest ik verleden jaar bijna 3000 euro bijbetalen en afgelopen jaar 1500, met maandtermijnen tussen de 300 en 400 euro. Een onafhankelijk elektriciteitsbedrijf heeft in opdracht van de verhuurder de elektriciteitsmeters nagekeken en deze bleek niet in orde. Het officiële rapport wilde ik naar Stedin sturen, want Eneco wil er niets mee te maken hebben, maar Stedin accepteert dit niet want ze hebben hun " eigen, onafhankelijke bedrijf "die de meters eiken ???????, maar dan kan het mij duizenden euro's gaan kosten en ze weten dat ik dat niet heb, dus een patstelling.Stedin wil nu de meters weghalen, maar dan ben ik al het bewijs kwijt en per 1 mei verlaat ik de woning en komen er direct nieuwe meters in. Wat moet ik doen?

1737 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijk vverhaal. U klaagt al 15 jaar. Betaalt al jaren absurde bedragen en nu u daar weggaat, wilt u er wat aan gaan doen.

Uiteraard gaat Stedin uit van hun eigen keuringsbedrijf bij het ijken van de meter.

Maar u hebt toch al een rapport dat de meter niet goed zou zijn? En als ze niet goed zijn zijn de kosten voor Stedin en kunt u wellicht wat geld terugkrijgen van het absurde verbruik.

Hoeveel kilowatt zou u dan verbruikt hebben in uw eentje?

getty
door getty - Mar 20, 2015 om 11:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het laten ijken van de meter door stedin kost echt geen duizenden euro's hoor!

stedin
door stedin - Mar 20, 2015 om 12:53
23 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jerry,

Wat vervelend om te horen dat u problemen heeft met het verbruik op uw oude adres.

Wanneer u twijfelt aan de werking van uw meter, kan deze worden geijkt door een onafhankelijk, gecertificeerd bedrijf. Omdat Stedin de eigenaar is van de meter, gebeurd dit altijd in overleg.

Uit uw verhaal maak ik op dat de elektriciteitsmeter al is gecontroleerd. Ik ben benieuwd hoe dit is gebeurd, want een technische controle kan alleen worden uitgevoerd als de meter verwijderd wordt van de aansluiting. Dit zou betekenen dat er nu geen spanning uw installatie binnenkomt (vandaar dus mijn vraag).

Als u wilt dat ik deze case verder oppak, kunt u een mail sturen naar webcare@stedin.net met uw adres- en contactgegevens. Dan zal ik contact met u opnemen om de zaak verder te bespreken en waar nodig kunnen wij vervolgacties ondernemen.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Olivier
Stedin Webcare

je
door jerry1411 - Mar 20, 2015 om 23:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle duidelijkheid, het verhaal is te gecompliceerd om uitgebreid op te schrijven, maar het gaat om absurde meterstanden van de afgelopen 2 jaar en meters die 15 jaar geleden vervangen zijn in de wijk, behalve bij mij en 3 partijen zaten op elkaars opdracht te wachten om alsnog nieuwe meters te plaatsen, het is alleen nooit gebeurd en omdat het om een huurwoning gaat, ga je een houding krijgen die niet goed is. Het zal je dan een zorg zijn, het is jou huis niet en ook niet jou meters, de verhuurder zoekt het maar ooit met iedereen uit, de huur is al hoog genoeg, maar wanneer ik dit jaar vol zou maken, zouden de kosten aan Eneco aardig in de buurt komen van de huur, nl 8676 euro in 3 jaar voor een 1 persoonshuishouden, dat is bijna 3000 euro per jaar aan alleen gas en elektra. Hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben om te begrijpen dat er iets niet klopt en dat Stedin nu de meters weg wil halen, begrijp ik heel goed.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin, u had al veel eerder stappen kunnen ondernemen.

je
door jerry1411 - Mar 21, 2015 om 00:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1, wilt u aub stoppen met te reageren, ik hoop hier professionele hulp te krijgen en zit hier niet uit verveling. BvD

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2015 om 00:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die hebt u toch al gekregen? Laat die meter testen door de netbeheerder, dan weet u het.

ho
door hopetobehelping - Mar 21, 2015 om 07:52
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jerry,

zie de reactie van stedin op uw vraag.
Zou ik gebruik van maken als ik u was.
De kosten die u moet betalen voor gas en elektriciteit zijn exorbitant.
Om hier verandering in te krijgen zult u zelf in actie moeten komen.
Stuur uw gegevens dus naar webcare@stedin.net.

U kunt ook uw verhuurder vragen of er nog meer huurders met hetzelfde probleem kampen, wat daar mee gebeurd is en hoe het daar opgelost is.
Het wordt wel erg kort dag aangezien u over een week of 6 al een andere woning betrekt.

pi
door pieterwolters - Mar 21, 2015 om 14:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jerry1411 schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 00:17]tijger1, wilt u aub stoppen met te reageren, ik hoop hier professionele hulp te krijgen en zit hier niet uit verveling. BvD

Hier zitten geen professionals, slechts mensen die proberen te helpen in hun vrije tijd. Voor professionele hulp schakel je een bedrijf in dat gespecialiseerd is in deze materie.