ni
door niekka Feb 18, 2015 om 21:39
Voeding & gezondheid

Adres van maxman

Er zijn zo maar pillen bij mijn afgeleverd van maxman.

Ik wil deze pillen terug sturen maar kan geen adres vinden waar ik deze naar toe kan sturen.

Kan iemand mijn hier aan helpen?

5330 14 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 18, 2015 om 22:15
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niets heeft besteld en de adressering is correct dan mag u met de goederen doen wat uw wilt.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2015 om 22:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Staat er niet ergens wie de leverancier is met zijn gegevens?

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2015 om 22:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@niekka, kan nergens het beloofde "wasbordjes effect" belovende adres van Maxman vinden maar als als u, zoals @ swat1500 al schrijft, niets besteld heeft dan hoeft u niets te doen. Maar wel even zeker weten hé, anderen in huis, "stoute kinderen" o.i.d. (grapje). Zou ze voor de zekerheid ook niet gebruiken, noch terugsturen. Gewoon negeren dus. En, wat dan wel zal volgen, incassobureau: u heeft niets besteld dus wie eist bewijst. Geen zorgen over maken verder.

diumenge
door diumenge - Feb 18, 2015 om 22:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar die pillen zijn natuurlijk niet zomaar afgeleverd. Dat weten we inmiddels wel hier.

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2015 om 22:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2015 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus weer zo'n oplichtersbedrijf met het daarbij behorende incassobureau.

Compleet negeren als u werkelijk niets besteld hebt, ook uw echtgenoot niet.

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2015 om 23:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het incassobureau Alektum zit er weer eens achter. Maxman zit zogenaamd in Letland. Echt een giller, het internet staat vol met spookfacturen. En niet misselijk ook, 195 euro vragen ze voor die troep. Het schiet zeker niet op met die kleine bedragen.
Ik zou helemaal niet reageren als ik u was.

door 1953 - Feb 19, 2015 om 02:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u niets heeft besteld, dan is het onverschuldigd aan u toegezonden, dan kunt het pakketje behouden zonder retournering aan afzender. Onverschuldigd is dat u niets voor hoeft of moet betalen aan afzender.

door 1953 - Feb 19, 2015 om 02:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 feb 2015, 23:25]Het incassobureau Alektum zit er weer eens achter. Maxman zit zogenaamd in Letland. Echt een giller, het internet staat vol met spookfacturen. En niet misselijk ook, 195 euro vragen ze voor die troep. Het schiet zeker niet op met die kleine bedragen.
Ik zou helemaal niet reageren als ik u was.

Wie eist, die bewijst! Vordering maar voorleggen aan de kantonrechter, zover zal Maxman niet gaan, daar dan de vordering van de tafel wordt geveegd door de kantonrechter.

door 1953 - Feb 19, 2015 om 02:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=niekka schreef op woensdag 18 feb 2015, 21:39]Er zijn zo maar pillen bij mijn afgeleverd van maxman.

Ik wil deze pillen terug sturen maar kan geen adres vinden waar ik deze naar toe kan sturen.

Kan iemand mijn hier aan helpen?

Statutaire zetel van Maxman

holpen
door holpen - Feb 19, 2015 om 05:57
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor alle zekerheid: op het internet staan berichten dat men zal proberen om u formulieren te laten ondertekenen om een creditnota te kunnen maken. NIET DOEN!

U heeft niets besteld, u bent dan ook niets verplicht. U bent al helemaal niet verplicht om de goederen te retourneren en zeker niet om wat voor document dan ook te ondertekenen.

Het beste in dit geval is de boel compleet te negeren en zeker GEEN contact op te nemen met Maxman. Dat is namelijk precies waar ze op uit zijn! Ze hopen uiteraard allereerst dat je zo dom bent om gewoon maar te betalen, maar ze weten daar ook heus wel dat de meesten dat niet zullen doen.

Dan hopen ze erop dat mensen zo eerlijk zijn dat ze even contact opnemen om de "fout" te herstellen. Op dat moment gaat de complete doos van Pandora open: u krijgt te horen dat u de spullen moet terugsturen op uw eigen kosten. Tevens moet u dan een of ander formulier ondertekenen, zodat men een creditnota kan maken.

Beide eisen zijn complete kul: u bent helemaal niet verplicht iets terug te sturen en voor de kosten van een retourzending staat de leverancier. Een creditnota kan iedere verkoper zonder enig probleem aanmaken, zonder dat u daarvoor moet tekenen.

Echter, op het moment dat u een getekend formulier terugstuurt, beschikken zij over uw handtekening. Het zou niet de eerste keer zijn dat juist die handtekening misbruikt wordt om een vals bestellingsformulier in elkaar te fabrieken, waarmee u vervolgens vast lijkt te zitten aan een abonnement. En dan ben je heel ver van huis.

Dus: geen contact opnemen, niets terugsturen. Je krijgt vanzelf bericht van een incassobureau. Ook daar geldt: niets ondertekenen, niets teruggeven. Als ze iets van je willen, dan dagen ze je maar voor de rechter. Zowel Maxman als Alektum lijken inmiddels een aardige Verder kan en mag een incassobureau namelijk helemaal niets; ze hebben precies dezelfde rechten als jij en ik.
Kijk niet vreemd als ze beginnen te dreigen met politie-onderzoeken en wat al niet meer. Laat je niet intimideren, gewoon negeren en niet op reageren.

Dit soort praktijken zijn gebaseerd op het creëren van angst bij de ontvanger. Jij hebt niets fout gedaan, ze kunnen je niets maken en dat weten ze zelf ook maar al te goed. Zolang jij nergens aan meewerkt, overkomt je niets. Naar de rechter gaan ze niet, want ze weten maar al te goed dat ze nogal louche praktijken beoefenen!

hutch
door hutch - Feb 19, 2015 om 08:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals anderen ook schrijven: niet reageren en uiteraard niet terug sturen, als u zelf (of een van uw naasten) niets besteld heeft.

Maar als antwoord op uw vraag:
Aliaz Cooperation SIA, Krisjana Valdemara Iela 21-10, LV-1010 Riga, Letland.
Dit is een postadres en daar staan overigens nog een dikke 50 bedrijfjes geregistreerd. De registratie van dit clubje is sinds 2013.

Maxman en ook Dentasmile zijn van voornoemd louche 'bedrijfje': Aliaz Cooperation SIA. Het stikt van de klachten over dat clubje en die namen.

En om aan te geven hoe je bedonderd wordt door dat malafide clubje, kijk eens op de site van (onderaan). Daar wordt gesproken over een bepaalde tandarts uit Amerika, ene 'Dr. Joseph Suvenski'. Die naam is totaal niet te vinden op internet, niet anders dan verbonden aan dat louche bedrijfje. Dus gewoon een verzonnen naam.
En heeft u wel eens een tandarts gezien die met een stethoscoop rond loopt......?

En zo wordt je compleet voor de gek gehouden door die club van Aliaz en consorten.

Maar er zijn niet alleen vele klachten over Maxman e.d., maar ook over het incassobureautje , waar u waarschijnlijk mee te maken krijgt.
Wel een klein voordeel: Alektum is aangesloten bij de overkoepelende branchevereniging .

Sterkte verder......

li
door lisette010 - Jul 3, 2015 om 08:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben het zelfde meegemaakt.
gratis proefpakketje aangevraagd, alleen werd naam en adres gevraagd en verder geen voorwaarden.
4 weken later werden de pillen bezorgd met 100 euro kosten.
week later nog een zelfde pakketje met weer een rekening van 100 euro.
we wilde het retour sturen maar hier kwamen kosten bij van 17 euro ipv sturen naar letland.
op mails werd niet gereageerd. toen kregen we van alektum dreigbrieven om te betalen.
naar een aantal keer telefonisch contact niets meer gehoord.
nu een half jaar later krijgen we 2 rekeningen van een incassobureau Incassopartners.
Om even 2x 183 euro te betalen.
Ik word hier niet goed van en ik weet nu ook echt niet meer wat ik moet doen.

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2015 om 10:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niets betalen!

Leest u verder klik HIER

Als u zich erg bang voelt kunt u een mail sturen, gebruik de volgende voorbeeldbrief en haal het punt aan dat voor u telt.

klik HIER

Vermeld tevens dat u een klacht gaat indienen over het bedrijf EN over het incassobureau IncassoPartners bij de ACM via consuwijzer.

De ACM zit bovenop dit soort kwalijke praktijken.

klik HIER