mh
door mhop Sep 22, 2011 om 15:22
Geldzaken & recht

Advertentie

Beste allemaal,

Ik ben voor mijn kleine webshopje heel vaak lastig gevallen door een Publiv Relations Online Marketing Bureau (P.R.O.M uit Groningen).

Ze belde me heel vaak. Voorstel was om een advertentie te plaatsen op hun site: telefoonbedrijvengids.nl
Al die keren heb ik aangegeven dit niet te willen, het zou 1 jaar gratis zijn en dan klaar. Altijd zeg ik geen interesse NEE.
Nu kreeg ik na een jaar weer een telefoontje, tijdens dat jaar kreeg ik steeds brieven maar die gingen ongeopend de prullenbak in. In het telefoongesprek kreeg ik de vraag of ik geen brieven van hun ontving, ik gaf aan dit wel te krijgen maar niet te lezen en weg te gooien, ik wil geen zaken doen met niemand niet. Dwingend gaf zij mij aan dat ik toch echt dit moest ondertekenen omdat ik anders aan een binden contract zou vastzitten. Weer gaf ik aan nergens om gevraagd te hebben. Nee maar dit moest en zou ik ondertekenen. Ze stuurde mij het weer op met de eis dat ik het binnen 1 week terug moest sturen.
Ja hoor 1 dag later lag de brief op de mat. Zoals ik het las zou het inderdaad geen verlenging zijn. Wel keurig een voorbeeld advertentie zoals hij er nu stond, had ik ook al die tijd niet geweten dat er al een advertentie was.

Zoals ik het las was het klaar, zo was mij immers ook nadrukkelijk aangegeven door de telefoon.

Nu 2 maanden later krijg ik een dikke rekening van dit bedrijf. Ja ze waren blij met het ondertekenen van mijn contract, de advertentie was geplaats en of ik even de rekening wil betalen. Het was ook een herinnering. Nou die eerste rekening had ik niet eens gezien, anders had ik direct al aan de telefoon gehangen.
Gister contact gehad. Ze hebben mij het formulier terug gestuurd, kopie.
Nu lees ik het inderdaad anders, tussen de tekst door staat dat het dus een contract is. Zoals je het ziet is het een opzegging en staat er boven; Hierna geen automatische verlenging. Er was mij dus aangegeven dat ik dit moest ondertekenen om de al gelopen termijn te beeindigen.
Ik ben er dus in gestonken.

Nu is mijn vraag wat kan ik hiermee? Het is zo ontzettend dwingend en stalkerig net zolang totdat je denkt Krijg het .... tot slot zetten ze je onder druk met je moet nu tekenen ik stuur het nog 1x op. Blijkt dit juist te zijn wat ik al die tijd zeg ik wil het NIET.
Als ik nu bel is er of niemand aanwezig, of ze hebben geen tijd, of de receptionis laat je al niet verder.

1973 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 22, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een consument zou m.i. gelden dat op deze manier de wet oneerlijke handelspraktijken is overtreden + de wet koop op afstand.

U bent er inderdaad ingestonken.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2011 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede les voor de volgende keer: je hoeft nooit iets te ondertekenen om géén contract aan te gaan! U bent er mooi ingestonken. Ik zou ze aangetekend een brief sturen dat u voor volgend jaar absoluut geen contract meer bij hen wilt. Voor dit jaar zit u er denk ik aan vast.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2011 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

loreleigil schreef op donderdag 22 sep 2011, 16:43: Goede les voor de volgende keer: je hoeft nooit iets te ondertekenen om géén contract aan te gaan! U bent er mooi ingestonken. Ik zou ze aangetekend een brief sturen dat u voor volgend jaar absoluut geen contract meer bij hen wilt. Voor dit jaar zit u er denk ik aan vast.

En laat deze opzegging vooral schriftelijk door hen bevestigen!
Anders zit u er nog een jaar aan vast.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, met uw handtekening onder hun contract is er weinig nog te doen... Als u
ontbinding eist, zult u de oneerlijke handelspraktijken moeten bewijzen (en vasthoudendheid van hun kant lijkt me niet echt strafbaar; irritant wel, maar strafbaar?).

(bedenk trouwens wel dat dit geen consumenten-issue is, aangezien het een overeenkomst is tussen twee bedrijven. Hierdoor gelden er andere regels dan voor een consumentenkoop, zoals tdehond ook al aangaf)

ve
door verwijderd - Oct 3, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent niet de enige die hierin is getrapt, zie hier: http://www.klacht.nl/telefoonbedrijvengids-nl/

Ook wij zijn door deze zwendelaars benaderd, gelukkig heeft mijn collega de kleine lettertjes gelezen en hebben wij niets ondertekend. Een week later werd ik gebeld met de vraag waarom wij het formulier nog niet hadden teruggestuurd, ik ben flink tekeer gegaan tegen de telefoniste, die zei dat het "hoofdkantoor" nog contact met ons zou opnemen, daarna natuurlijk niets meer gehoord.

Die site zelf is trouwens ook één grote poppenkast zie: http://www.telefoonbedrijvengids.nl & http://urlpulse.nl/www.telefoonbedrijvengids.nl

Deze schurken zijn nu al maanden bezig met deze praktijken, en zover ik kan zien wordt hier helemaal niets aan gedaan, is er geen instantie waar je met dit soort dingen terecht kunt?

ve
door verwijderd - Oct 28, 2011 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Deze manier van handelen is bekend en zij gaan hier hard tegen in.

Afwachten dus, ik ben nog wel overtuigd van mijn gelijk omtrent de leugens die zij vertellen om een contract door je strot te duwen. Ik ga hier vel tegenin en dit soort bedrijven moeten hard aangepakt worden.

Groetjes,
Monique

ve
door verwijderd - Nov 9, 2011 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Monique,

Ik ben ook een gedupeerde van PROM.
Door het ondertekenen van het zgn. annuleringsformulier ben ik er ook ingetrapt.
Nu dus een rekening van ongeveer 1500,-
En ik heb niet eens een bedrijf, alleen maar een site.
Verschillende instanties aangeschreven, maar nog niet echt verder gekomen.
Ik las dat je je rechtsbijstandsverzekering hebt ingeschakeld
Ik zou het een goed plan vinden om ons te verenigen.
Is er een mogelijkheid om gezamenlijk iets tegen dit bedrijf te beginnen
Mocht je meer weten of al verder zijn dan hoor ik het graag van je.
Groeten, Jan

ve
door verwijderd - Nov 9, 2011 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wanschers,

Het is walgelijk hoe deze bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan.

Tot nu toe....durf het bijna niet te zeggen, is het na 1 brief van de advocaat stil.
Indien je rechtsbijstand hebt bij Das kan ik je de gegevens geven van mijn advocaat.

Bij mij zat het met leugens aan elkaar. Probeer te bedenken hoe en wanneer het telefoongesprek heeft plaatsgevonden. Stuur in ieder geval een aangetekend schrijven waarin dit staat beschreven en ik heb er ook direct in gezet dat ze mij van de site moesten verwijderen en uit het systeem.

en zoals mijn advocaat zei; heb er alsjeblieft geen slapenloze nachten van!

Groetjes,
Monique

ve
door verwijderd - Nov 9, 2011 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een kort bericht.

Heb net nog even gekeken op de site en ik ben er afgehaald!
De brief heeft waarschijnlijk echt geholpen!

Nog een tip: Als je een webshop/ klein bedrijf hebt dat niet meer dan €5000,- per jaar omzet dan ben je via je particuliere rechtsbijstand verzekerd en heb je geen bedrijfsverzekering nodig!

Groetjes,
Monique

ve
door verwijderd - Nov 10, 2011 om 07:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zo als ik u Bericht lees lijkt het wel op (valsheid in geschriften) waarom iets moeten ondertekenen als u al aangaf geen interessen in te hebben en dan ook nog zeggen van als u niet zou ondertekenen dat u aan een contract zit en zij (zonder u toesteming een advertentie) hebben geplaats.ik zou als ik u was voor de zekkerheid als het verder gaat dit en ze sturen een incasso op u af niet te betalen maar de bewijs klaar te maken en af te geven bij een goeden advocaat

wand waar ze dan ook mee bezig zijn is een spookrekening te stuuren ?