vati
door vati Feb 6, 2013 om 13:32
Geldzaken & recht

Annelren Huurcontract

Ik heb op vrijdag 1 februari een huurcontract ondertekend voor een terminal voor klanten kaarten.
Echter, ik vind het achter af toch te duur.

Kan ik hier onder uit?
Het is vandaag 6 februari.

Ik had eigenlijk ook nog niet willen ondertekenen, maar de vertegenwoordiger belde of hij toch langs kom komen, omdat hij in de buurt was. Ik voel me nu toch een beetje onder druk gezet.. Stom denk ik nu, maar

653 7 Rapporteer

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 6, 2013 om 13:41
252 Antwoorden / 68 Vragen

Kan ik hier onder uit?
Het is vandaag 6 februari.

nee..

vati
door vati - Feb 6, 2013 om 13:43
8 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom niet?

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2013 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat u het hebt over klantenkaarten, neem ik aan dat u ondernemer bent. Het consumentenrecht is niet van toepassing voor ondernemers. U zult het contract moeten doorlezen, wat de mogelijkheden voor opzegging zijn. Helaas

vati
door vati - Feb 6, 2013 om 14:42
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben idd ondernemer, maar voor de leverancier een consument..
Zelf behandel ik mijn cliënten altijd goed.
Zelfs als mensen hun afspraak vergeten, suur ik geen rekening.

Dan verwacht je misschien dat, iedereen dat doet.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2013 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar voor de leverancier bent u een collega ondernemer, waarvoor andere wetten van toepassing zijn. Dus kijk in de voorwaarden of u er nog onder uit kunt.

U kunt ook de KvK bellen om te vragen wat uw rechten zijn. Voortaan u niet meer laten opjagen om iets te beslissen, dat moeten consumenten niet doen, maar dat geldt ook voor ondernemers.

alfatrion
door alfatrion - Feb 6, 2013 om 15:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een consument is een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. U heeft deze producten gekocht in voor uitoefening van uw beroep of bedrijf.

De wet oneerlijke handelspraktijken is niet van toepassing want u bent geen consument. De wet misleidende en vergelijkende reclame weer wel, maar ik zie zo snel even niet wat u hier aan heeft. De colportragewet weer niet, want u bent geen particulier.

U zou het wellicht op het hallo forum van de kamer van koophandel kunnen proberen. Daar helpen ondernemers elkaar.

vati
door vati - Feb 6, 2013 om 15:13
8 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt allemaal.
Inmiddels weet ik dat ik er idd niet onderuit kom,
Maar de leverancier en ik zijn er goed uit gekomen.

Ik heb idd te veel gedacht als consument.
(ben zzp er)

Laten we zo zeggen, ik heb er veel van geleerd !!
En ga er gelukkig niet falliet van..