po
door pongo69 Aug 19, 2014 om 14:17
Geldzaken & recht

Automatische incasso niet volgens afspraak afgeschreven, wat te doen?

Een vriendin van mij heeft een seizoenskaart van NAC en de mogelijkheid gekozen om in 6 maandelijkse termijnen te betalen.
Nu is er in 1 maand al 3 termijnen afgeschreven.
Zij heeft contact gehad met NAC maar zij zeggen dat ivm het ibannummer wat per 1 augustus is ingegegaan zij hier niets aan kunnen doen en kunnen/willen het geld niet terug storten.
Wat kan zij verder nog doen?

Het rare is dat ik gekozen heb voor een gespreide betaling bij FC Utrecht en bij mij alles prima gaat.

Ik lees vanavond wel als er antwoorden zijn, moet zo werken.
Alvast bedankt!

344 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat Iban wordt gebruikt voor allerlei flauwe smoezen.

Zijn die afschrijvingen echt volkomen aan elkaar gelijk? Of zij het opvolgende termijnen?

Uw vriendin kan twee incasso's simpelweg storneren. Laat haar dat dan wel weten aan die voetbalclub.

Houd voor de volgende maand de bankrekening in de gaten. Bij ING bijvoorbeeld worden de incasso's van tevoren aangekondigd, zij kan er dan meteen twee weigeren als er weer drie opstaan.

alfatrion
door alfatrion - Aug 19, 2014 om 18:41
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou het laten storneren en het correcte bedrag zelf overboeken.

Je kunt ook aangegeven dat je de machtiging tot automatische incasso intrekt, omdat je geen vertrouwen meer hebt dat zij zich aan de overeenkomst zullen houden. En aan de bank een blokkade op het bankrekeningnummer laten zetten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer