me
door mevrz Mar 13, 2015 om 15:18
Huishouden & energie

Bank gaat al pillen binnen 2,5 maand!

Wij hebben een bank met bijpassen hocker eind december 2014 gekocht. Nu zijn we maar paar maanden verder en de rugleuning is al aan het pillen zo ook de zitkussens! Ik heb het bedrijf op de hoogte gebracht en de foto's laten zien zegt ze dat het hoort dat ze het thuis ook heeft. Wat moeten wij nu doen? Dit is toch veel te snel voor een bank die net nieuw is. We hebben een jaar garantie.

10221 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mevrz,

Zeker bij S&S?

Lees de info hier eens.

Suc6

me
door mevrz - Mar 13, 2015 om 15:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo edrick3,
Nee bij Elise Chauvel in Oostzaan.
Bedankt ga gelijk even lezen.

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2015 om 15:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Helaas niet bij het CBW aagesloten, dan wordt het lastig. Heeft u misschien een rechtsbijstandverzekering?
Pillen binnen zo'n korte tijd, dat hoort niet.

Wat voor bekleding zit er op de bank? Forumlid Tenormin heeft hier veel verstand van.

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mevrz schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 15:39]Hallo edrick3,
Nee bij Elise Chauvel in Oostzaan.
Bedankt ga gelijk even lezen.

Lijkt (maar ja, wat zegt dat) een betrouwbare zaak.

Uit de Algemene Voorwaarden:
Elise Chauvel Home Interiors geeft 1 jaar volledige garantie op al haar producten. Met de garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Tevens zegt het iets van de kwaliteit van het product.Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis mocht zijn met een product. Het enige dat we vragen, is dat u de aanschafnota bewaart, de onderhoudsadviezen opvolgt en dat wij in de gelegenheid worden gesteld om het product te inspecteren.

De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van de aanschafnota. Indien er zich binnen een jaar een gegronde klacht voordoet, vervangt of herstelt Elise Chauvel Home Interiors zonder meer het artikel of vindt verrekening plaats in de vorm van een tegoedbon.

Zou dus nog maar eens een brief schrijven zoals in de link in m'n eerdere reactie staat aangegeven als je er - na nogmaals in gesprek geweest te zijn - niet uitkomt.

Suc6

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2015 om 16:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mevrz, eerst maar eens vragen of u weet met welke stof de bank en hocker bekleed zijn. Maar mijn brutale vraag moet er toch uit: wat heeft u ervoor moeten betalen? Ik zelf denk n.l. niet dat er een martindale 40.000 tot 50.000 bekleding op zit (dat zijn toeren). Dus iets meer info zou me misschien wat verder kunnen helpen met een eventueel antwoord.

uwjurist
door uwjurist - Mar 13, 2015 om 16:31
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de brief ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

user123
door user123 - Mar 14, 2015 om 00:02
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Pilling is een normaal verschijnsel bij meubelstoffen, en wanneer het voorkomt gebeurt dit vaak snel na ingebruikname van het meubel. Meestal is eenmalig behandelen met een pluizentondeuse voldoende. Dat werkt beter dan een aangetekend schrijven of sommatie.

Wanneer een stof blijft pillen is er misschien iets aan de hand, dan moet er verder onderzocht worden.

En het aantal toeren Martindale, Tenormin, zegt iets over de slijtweerstand, pilling is heel wat anders.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pill_(textile)

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2015 om 00:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=user123 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:02]Pilling is een normaal verschijnsel bij meubelstoffen, en wanneer het voorkomt gebeurt dit vaak snel na ingebruikname van het meubel. Meestal is eenmalig behandelen met een pluizentondeuse voldoende. Dat werkt beter dan een aangetekend schrijven of sommatie.

Wanneer een stof blijft pillen is er misschien iets aan de hand, dan moet er verder onderzocht worden.

En het aantal toeren Martindale, Tenormin, zegt iets over de slijtweerstand, pilling is heel wat anders.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pill_(textile)

Mag ik even lachen? U haalt kleding en stoffering doorelkaar. Maar goed, Uw Jurist heeft de weg aangegeven, te bewandelen door de TS. Met een "pluizige" wollen trui zou de pilling een optie zijn, uiteraard niet met een bank. Gaat men dit met een bank doen, guess what happens.
User123, heeft u echt verstand van meubelstoffering? Lijkt mij niet.

user123
door user123 - Mar 14, 2015 om 00:53
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:26][quote=user123 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:02]Pilling is een normaal verschijnsel bij meubelstoffen, en wanneer het voorkomt gebeurt dit vaak snel na ingebruikname van het meubel. Meestal is eenmalig behandelen met een pluizentondeuse voldoende. Dat werkt beter dan een aangetekend schrijven of sommatie.

Wanneer een stof blijft pillen is er misschien iets aan de hand, dan moet er verder onderzocht worden.

En het aantal toeren Martindale, Tenormin, zegt iets over de slijtweerstand, pilling is heel wat anders.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pill_(textile)

Mag ik even lachen? U haalt kleding en stoffering doorelkaar. Maar goed, Uw Jurist heeft de weg aangegeven, te bewandelen door de TS. Met een "pluizige" wollen trui zou de pilling een optie zijn, uiteraard niet met een bank. Gaat men dit met een bank doen, guess what happens.
User123, heeft u echt verstand van meubelstoffering? Lijkt mij niet.

"De pilling zou een optie zijn" ?

Wie heeft het hier over een trui ? Het gaat om een bank.
En wanneer je niet weet wat Martindale inhoudt, gebruik dat woord dan niet.

"Guess what happens"
Nou, wat gaat er dan gebeuren ?