Bank gaat al pillen binnen 2,5 maand!
Wij hebben een bank met bijpassen hocker eind december 2014 gekocht. Nu zijn we maar paar maanden verder en de rugleuning is al aan het pillen zo ook de zitkussens! Ik heb het bedrijf op de hoogte gebracht en de foto's laten zien zegt ze dat het hoort dat ze het thuis ook heeft. Wat moeten wij nu doen? Dit is toch veel te snel voor een bank die net nieuw is. We hebben een jaar garantie.
Helaas niet bij het CBW aagesloten, dan wordt het lastig. Heeft u misschien een rechtsbijstandverzekering?
Pillen binnen zo'n korte tijd, dat hoort niet.
Wat voor bekleding zit er op de bank? Forumlid Tenormin heeft hier veel verstand van.
[quote=mevrz schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 15:39]Hallo edrick3,
Nee bij Elise Chauvel in Oostzaan.
Bedankt ga gelijk even lezen.
Lijkt (maar ja, wat zegt dat) een betrouwbare zaak.
Uit de Algemene Voorwaarden:
Elise Chauvel Home Interiors geeft 1 jaar volledige garantie op al haar producten. Met de garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Tevens zegt het iets van de kwaliteit van het product.Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis mocht zijn met een product. Het enige dat we vragen, is dat u de aanschafnota bewaart, de onderhoudsadviezen opvolgt en dat wij in de gelegenheid worden gesteld om het product te inspecteren.
De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van de aanschafnota. Indien er zich binnen een jaar een gegronde klacht voordoet, vervangt of herstelt Elise Chauvel Home Interiors zonder meer het artikel of vindt verrekening plaats in de vorm van een tegoedbon.
Zou dus nog maar eens een brief schrijven zoals in de link in m'n eerdere reactie staat aangegeven als je er - na nogmaals in gesprek geweest te zijn - niet uitkomt.
Suc6
@mevrz, eerst maar eens vragen of u weet met welke stof de bank en hocker bekleed zijn. Maar mijn brutale vraag moet er toch uit: wat heeft u ervoor moeten betalen? Ik zelf denk n.l. niet dat er een martindale 40.000 tot 50.000 bekleding op zit (dat zijn toeren). Dus iets meer info zou me misschien wat verder kunnen helpen met een eventueel antwoord.
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de brief ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Pilling is een normaal verschijnsel bij meubelstoffen, en wanneer het voorkomt gebeurt dit vaak snel na ingebruikname van het meubel. Meestal is eenmalig behandelen met een pluizentondeuse voldoende. Dat werkt beter dan een aangetekend schrijven of sommatie.
Wanneer een stof blijft pillen is er misschien iets aan de hand, dan moet er verder onderzocht worden.
En het aantal toeren Martindale, Tenormin, zegt iets over de slijtweerstand, pilling is heel wat anders.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pill_(textile)
[quote=user123 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:02]Pilling is een normaal verschijnsel bij meubelstoffen, en wanneer het voorkomt gebeurt dit vaak snel na ingebruikname van het meubel. Meestal is eenmalig behandelen met een pluizentondeuse voldoende. Dat werkt beter dan een aangetekend schrijven of sommatie.
Wanneer een stof blijft pillen is er misschien iets aan de hand, dan moet er verder onderzocht worden.
En het aantal toeren Martindale, Tenormin, zegt iets over de slijtweerstand, pilling is heel wat anders.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pill_(textile)
Mag ik even lachen? U haalt kleding en stoffering doorelkaar. Maar goed, Uw Jurist heeft de weg aangegeven, te bewandelen door de TS. Met een "pluizige" wollen trui zou de pilling een optie zijn, uiteraard niet met een bank. Gaat men dit met een bank doen, guess what happens.
User123, heeft u echt verstand van meubelstoffering? Lijkt mij niet.
[quote=tenormin schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:26][quote=user123 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 00:02]Pilling is een normaal verschijnsel bij meubelstoffen, en wanneer het voorkomt gebeurt dit vaak snel na ingebruikname van het meubel. Meestal is eenmalig behandelen met een pluizentondeuse voldoende. Dat werkt beter dan een aangetekend schrijven of sommatie.
Wanneer een stof blijft pillen is er misschien iets aan de hand, dan moet er verder onderzocht worden.
En het aantal toeren Martindale, Tenormin, zegt iets over de slijtweerstand, pilling is heel wat anders.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pill_(textile)
Mag ik even lachen? U haalt kleding en stoffering doorelkaar. Maar goed, Uw Jurist heeft de weg aangegeven, te bewandelen door de TS. Met een "pluizige" wollen trui zou de pilling een optie zijn, uiteraard niet met een bank. Gaat men dit met een bank doen, guess what happens.
User123, heeft u echt verstand van meubelstoffering? Lijkt mij niet.
"De pilling zou een optie zijn" ?
Wie heeft het hier over een trui ? Het gaat om een bank.
En wanneer je niet weet wat Martindale inhoudt, gebruik dat woord dan niet.
"Guess what happens"
Nou, wat gaat er dan gebeuren ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer