ac
door acm.smids Mar 4, 2014 om 13:52
Computers & telefonie

Bellen

kan iemand mij uitleggen hoe het bellen werkt met Skype?
dit i.v.m. het verhogen van de tarieven door Ziggo per 1 april.
het lijkt mij goedkoper maar is dat ook zo?
bij voorbaat dank

4086 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2014 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo acm.smids,

Bellen met Skype is gratis als je het via de computer doet naar iemand anders die het óók op de computer heeft staan.
Je kunt ook via Skype vanaf je eigen computer naar een 'gewoon' nummer bellen.
Dat is ook stukken goedkoper dan via de normale telefoonlijn.

Lees de info hier.
Skype kun je hier downloaden.

Suc6

zwemmer
door zwemmer - Mar 4, 2014 om 14:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je kunt het zelf testen met een Skypeprofiel. Bevalt het niet dan meld je je gewoon weer af.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2014 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En de headsets waarnaar verwezen wordt om in de pc/tablet te pluggen, zijn overal voor een paar euro te koop. Heeft u goed geluid dan kunt u ook volstaan met alleen een microfoon, bijv. op een standaard, of die je aan je revers kunt clippen.

zwemmer
door zwemmer - Mar 4, 2014 om 14:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik schreef dus: je kunt het zelf testen met een Skype-profiel. Bevalt het niet dan meld je je gewoon weer af.

zwemmer
door zwemmer - Mar 4, 2014 om 14:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Daar mijn reactie en die van aurora1 foetsie bleek te zijn op mijn laptop herhaalde ik het verhaal nog eens -- en toen kwam alles weer terug.

O.T. Is er misschien iets met de doorloop van bijdragen? Merkt de goegemeente daar ook iets van?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 4, 2014 om 15:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bellen naar vast en mobiel (2 en 6,8 cent) met Skype is prijzig dat kan veel goedkoper 0 en 1,2 cent.

zwemmer
door zwemmer - Mar 4, 2014 om 15:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 15:03]Bellen naar vast en mobiel (2 en 6,8 cent) met Skype is prijzig dat kan veel goedkoper 0 en 1,2 cent.

Hoe doe je dat dan zonder abo?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 4, 2014 om 16:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 15:47][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 15:03]Bellen naar vast en mobiel (2 en 6,8 cent) met Skype is prijzig dat kan veel goedkoper 0 en 1,2 cent.

Hoe doe je dat dan zonder abo?Het bellen doe je met jouw huidige vaste telefoon, voip-router + 'ouderwetse' telefoon, voip-telefoon, smartphone, tablet of vanaf je computer/laptop.

Oh wacht dat bedoel je natuurlijk niet :-). Zie hier. Na het kopen van 10 euro btg, kun je 120 dagen lang gratis naar vast bellen (via bovenstaande mogelijkheden), dat tegoed blijft overigens gewoon behouden kun je dus na die dagen gewoon opbellen.
Btg kun je het beste via hier bestellen scheelt 50 cent transactie kosten :-).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 4, 2014 om 16:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Meer info hier en zie vooral het kopje 'Addertje onder het gras' (met nadruk op tje).

costnix
door costnix - Mar 4, 2014 om 16:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bel al jaren zonder enig beltegoed via Skype. Als u met een tablet, smartphone, computer belt, heeft nu niet alleen geluid maar ook BEELD! En geheel GRATIS!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 4, 2014 om 16:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 16:26]Ik bel al jaren zonder enig beltegoed via Skype. Als u met een tablet, smartphone, computer belt, heeft nu niet alleen geluid maar ook BEELD! En geheel GRATIS!
Skype was gratis, nu (overname door Microsoft) betaal je met jouw privacy..

pi
door pieterwolters - Mar 4, 2014 om 18:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 14:28]En de headsets waarnaar verwezen wordt om in de pc/tablet te pluggen, zijn overal voor een paar euro te koop. Heeft u goed geluid dan kunt u ook volstaan met alleen een microfoon, bijv. op een standaard, of die je aan je revers kunt clippen.

Zelfs een microfoon hoeft niet nodig te zijn. Ik gebruik Skype met mijn laptop en iPad in beide gevallen via de ingebouwde microfoon en luidsprekers.

th
door theodorusme - Mar 5, 2014 om 11:02
111 Antwoorden / 7 Vragen

Je zou i.p.v. met Skype ook kunnen overwegen om via Belbob te bellen. Zie hier.

gabriele
door gabriele - Mar 5, 2014 om 11:11
107 Antwoorden / 2 Vragen

gratis? sms moet je ook betalen bij Skype ,en is net zo duur als met handy ,of gewoon bellen gratis is weet ik dus niet nooit gedaan

costnix
door costnix - Mar 5, 2014 om 13:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@gabrielle
Zolang u via wifi contact maakt met internet --> Skype is het echt GRATIS!

ha
door harryromijn - Mar 5, 2014 om 15:13
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk ook zakelijk al JAREN met Skype. Ook een beltegoed eraan gekoppeld. Scheelt mij gezien tel naar China, Vietnam, Thailand ca € 200 / mnd.
Hier in wat men de kenniseconomie noemt, heeft men nog geen flauw idee, doch in het vlg ons achterlopende Azië heeft haast iedereen het zelfs al op hun smartphone staan.
Een zorginstelling in de ACHTERhoek probeerde zoiets voor hun klanten op te zetten: beeldtelefoon, zodat men met de hulpverleners niet alleen kon spreken, maar zelfs het e.e.a direct kon laten zien. E 25 mln over de balk en .. men was er niet uitgekomen. Noem het maar semi-overheids arrogantie.
Mijn kleindochter van 2 1/2 weet al perfect, hoe ze opa en oma in Breda als in Berlijn kan bellen en ons beeld dan op de TV verschijnt. Kosten: nop.

costnix
door costnix - Mar 5, 2014 om 15:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[edit - redactie]

pi
door pieterwolters - Mar 5, 2014 om 15:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - red.]

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 5, 2014 om 15:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[verwijderd, off topic - redactie]

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 5, 2014 om 16:46
229 Antwoorden / 6 Vragen

Zelfs op je smartphone kun je Skypen,dus eventueel met beeld,en je hoeft nog steeds geen abo bij Skype te hebben.Mooi toch?
Oh sorry,iemand heeft dit al vermeld.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 5, 2014 om 16:54
229 Antwoorden / 6 Vragen

Een aanvulling,als je naar een vast of mobiel nummer belt,moet je wel beltegoed kopen,maar dat is stukken goedkoper dan de tarieven bij Ziggo,maar dat had u waarschijnlijk al begrepen,na het downloaden van Skype op de pc.