sc
door schuldje Mar 6, 2007 om 18:53
Geldzaken & recht

Bevoegd

 Hallo,

Is het incassobureau Solveon bevoegd om loonbeslag te leggen zonder gerechtelijke procedure.Zo ja, hoe lang gaat daar overheen en wat is dan het bedrag wat maximaal ingehouden wordt .Wij zijn twee verdieners wordt dan het salaris van beide ingehouden en blijft daar dan een bedrag van over .Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Waar zou ik hier informatie over kunnen vinden.

691 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 6, 2007 om 20:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi nogmaals,

Hier kun je veel info vinden;

Kan een incassobureau ook beslag leggen?
Nee. Om beslag te kunnen leggen moet het incassobureau een deurwaarder inschakelen. Deze deurwaarder heeft vervolgens een vonnis van de rechter nodig.

Op deze site vindt u wat u zelf aan uw schulden kunt doen. schulden, schuldregelen, NIBUD, NVVK, kredietbank, schuldhulpverlening, schuldeisers, schuldenprobleem

Succes,

sc
door schuldje - Mar 6, 2007 om 21:23
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Stacy,

Ontzettend bedankt voor je advies.

me
door mercedes1 - Mar 17, 2007 om 13:24
9 Antwoorden / 2 Vragen

hallo,

Wat mijn voorganger schrijft is juist, maar er is een uitzondering op de regel. Dat is hetgeen in de kredietovereenkomst staat. Er zijn namelijk kredietovereenkomsten (consumptief = een persoonlijke lening of doorlopend krediet of hypothecaire = hypotheek) waarin een cessie van het inkomen is opgenomen. Dit houdt in dat Solveon niet tot loonbeslag, maar wel op grond van de cessie in de kredietovereenkomst de werkgever kan verzoeken tot inhouding van een bepaald bedrag over te gaan.

Zowel bij een loonbeslag of bij genoemde inhouding is men gehouden aan een maximum. Helaas bij tweeverdieners kan dit bedrag behoorlijk in de papieren lopen.

Ik weet niet wat de oorzaak van de problemen zijn, maar als er meer financiele problemen zijn adviseer ik u zich te wenden tot uw gemeente om te bezien of zij aan schuldsanering of bemiddeling doen.

Mercedes

sc
door schuldje - Mar 17, 2007 om 13:39
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mercedes,

van de info die ik gehad heb van stacy ben ik gaan zoeken en heb mij inmiddels aangemeld bij schuldhulpverlenning.Daar wordt nu een plan opgesteld  tot oplossing te komen voor onze schulden.Wij zijn hard aan het werk om onze schulden op deze manier op te lossen.Daarnaast hebben wij ons aangemeld voor een cursus omgaan en orde houden in onze financieen.Alleen het feit dat je bij de aanvraag schuldhulpverlening een formulier moet invullen en een overzicht te maken van inkomsten en uitgaven is al een goede start om een overzicht te krijgen En ja als solveon toch besluit om naast de afspraak die nu gemaakt is om een x bedrag af te lossen  toch een loonvorderring gaat doen dan gaat alles boven mijn macht en dan ben ik alleen al blij dat ik het advies heb opgevolgd van stacy om mij te verdiepen in de info en mij aan te melden bij schuldhulpverlening.

Maar ook jij mercedes bedankt voor je info .Het is fijn dat er mensen zijn die met je meedenken en je advies geven waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt