sm
door smoelenhoek Dec 21, 2014 om 10:31
Computers & telefonie

Bewaren van bankafschriten via pc

Hoe kun je de jaargangen van je bankafschriften bewaren als je via de pc bankzaken doet en je geen papieren afschriften krijgt?

11577 34 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Dec 21, 2014 om 10:48
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Afdrukken....

Dat kan weer op 2 manieren:
1. Op papier en die papieren doe je in een ordner.
2. Naar een PDF bestand afdrukken en die sla je op op je computer. Verstandig kan zijn ook een backup daarvan te maken op een ander medium zoals een externe schijf of USB stick.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2014 om 10:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u bij ING bankiert, kunt u ook nog steeds gratis maandelijkse afschriften krijgen, dus dan niet nodig zelf uit te printen of op te slaan.

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2014 om 11:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo smoelenhoek,

De afschriften opslaan op je computer.
Kun je ze afdrukken wanneer je wilt.
Of internet bankieren, naar je banksite gaan en ze dáár afdrukken/printen.

Met vr.gr.

@tijger1,

TS geeft aan dat hij/zij géén papieren afschriften krijgt, ergo: niet bij de ING.

ro
door ron530 - Dec 21, 2014 om 11:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De meeste banken bieden in januari of februari een jaar overzicht aan. Die kunt u uitprinten of als bestand opslaan.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2014 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick

Je moet bij de ING ook aangeven dat je ze wilt hebben/houden. Ken velen die bij de ING bankieren en ze niet krijgen, maar dat niet weten.

sm
door smoelenhoek - Dec 21, 2014 om 11:24
12 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de reacties. Het gaat mij om de spaarbanken. Daar krijg je geen afschriften van. Hoewel die ook weinig rente geven dan bv de giro of bv de Rabobank. Ik spaar elders maar tot nu toe heb ik niets bewaard. Een keer per jaar maak ik een afschrift voor de belastingen en verder niet. Of is het handig om af en toe de afschriften te printen en die te waren in een map?

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2014 om 11:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Elke behoorlijke online spaarrekening zal je de mogelijkheid geven om de afschriften als PDF op te slaan, dus je hoeft dan niet naar PDF te printen. Die Pdf's kan je opslaan, nergens voor nodig om ze uit te printen. Voor extra veiligheid sla je ze een keertje extra op op een USB stick.

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2014 om 14:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@smoelenhoek,

.....Of is het handig om af en toe de afschriften te printen en die te bewaren in een map?.....
Ja. Bij elke overschrijving. Dan heb je overzicht.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 21, 2014 om 14:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 dec 2014, 11:19]@edrick

Je moet bij de ING ook aangeven dat je ze wilt hebben/houden. Ken velen die bij de ING bankieren en ze niet krijgen, maar dat niet weten.

Ik dacht dat de leeftijd ermee te maken heeft om ze gratis te krijgen en dan men er anders voor moet betalen.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2014 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 21 dec 2014, 14:32][quote=tijger1 schreef op zondag 21 dec 2014, 11:19]@edrick

Je moet bij de ING ook aangeven dat je ze wilt hebben/houden. Ken velen die bij de ING bankieren en ze niet krijgen, maar dat niet weten.

Ik dacht dat de leeftijd ermee te maken heeft om ze gratis te krijgen en dan men er anders voor moet betalen.

Nee Valerius, de leeftijd heeft er niets mee van doen, maar de frequentie. Éénmaal per maand is nog steeds gratis.

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2014 om 14:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou leeftijddiscriminatie zijn...

pi
door pieterwolters - Dec 21, 2014 om 15:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 21 dec 2014, 10:48]Afdrukken....

Dat kan weer op 2 manieren:
1. Op papier en die papieren doe je in een ordner.
2. Naar een PDF bestand afdrukken en die sla je op op je computer. Verstandig kan zijn ook een backup daarvan te maken op een ander medium zoals een externe schijf of USB stick.

Dat laatste zou eigenlijk een overbodige opmerking moeten zijn. Iedereen maakt toch een backup van belangrijke bestanden....

pi
door pieterwolters - Dec 21, 2014 om 15:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 21 dec 2014, 14:22]@smoelenhoek,

.....Of is het handig om af en toe de afschriften te printen en die te bewaren in een map?.....
Ja. Bij elke overschrijving. Dan heb je overzicht.

Voor een goed overzicht zijn er handigere methodes. Bijvoorbeeld een Excel file maken met in de linkerkolom wat er betaald moet worden en dan 12 kolommen (1 per maand) waarin je aangeeft of iets betaald is. Dan zie je meteen of er een betaling niet is gedaan.

sm
door smoelenhoek - Dec 21, 2014 om 15:19
12 Antwoorden / 6 Vragen

Opslaan is te moeilijk voor mij... Ga er 1 jan. 2015 mee beginnen. Is het erg dat ik nooit afschriften heb bewaard?

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2014 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van een spaarrekening is dat geen ramp, van een betaalrekening kan dat heel vervelend zijn.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2014 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij internetspaarrekeningen kunt u in de regel via uw account naar de mutaties/transacties gaan, een gewenste periode aangeven en als het overzicht verschijnt zal ergens downloaden staan. Daarop klikken en dan gebeurt het downloaden naar uw pc automatisch. U kunt die download dan eventueel printen.
Mogelijk staat er ook een optie om te printen, als u die dan aanklikt wordt e.e.a. geprint. U kunt ook beide doen.

hendrikbos
door hendrikbos - Dec 22, 2014 om 15:30
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=smoelenhoek schreef op zondag 21 dec 2014, 10:31]Hoe kun je de jaargangen van je bankafschriften bewaren als je via de pc bankzaken doet en je geen papieren afschriften krijgt?
Ik heb eens alle reacties gelezen, maar niemand is met de suggestie gekomen om m.b.v. een screenshot alle informatie van de bankrekening van het beeldscherm over te nemen.
Het grote voordeel van de screenshot-methode is, dat je geen printkosten hebt alleen maar omdat je de de maandelijkse en/of jaarlijkse mutaties van je bankrekening wilt archiveren.

Met Windows maakt je m.b.v. de commando-toets "PrtScn" een 1op1 kopie van het gehele beeld.
Maar er zijn ook screenshot programma's (met diverse opties) waarmee je nog handiger een screenshot kunt maken.
Zelf gebruik ik daarvoor al vele jaren FastStone Capture. Dit programma heeft ook een scroll kopiëerfunctie. Daarmee kun je een foto en tekst, die groter (hoger en breder) is dan het beeldscherm, in zijn geheel kopiëren.
Met de gratis FastStone Image Viewer (uit het zelfde software huis) kun je de beelden prima weergeven en bewerken, maar ook kun je hiermee ook prima screenshot's maken, alleen heeft het niet de scroll- en andere zeer praktische functie's die FastStone Capture wel heeft. Maar daarom is FastStone Capture dan ook niet gratis.

Opmerking: FastStone Capture is, na CCleaner, het meest gebruikte programma op mijn computer en beschouw het als een onmisbaar hulpmiddel in de archivering van allerlei informatie (vanaf internet) die zich uitstekend laat beheren met FastStone Image Viewer

Succes! Hendrik

karelstromph
door karelstromph - Dec 22, 2014 om 15:49
95 Antwoorden / 5 Vragen

Voor zover ik weet moeten (volgens de wet) ALLE overzichten opslaanbaar zijn. Dus zoek naar de opdracht "print" (naar een file of naar papier). Zou die echt niet zijn, dan maak je een "printscreen" opname en zet je die weg als ,jpg-file naar directory "bankafschriften". Succes ermee, Karel

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2014 om 16:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hendrikbos schreef op maandag 22 dec 2014, 15:30][quote=smoelenhoek schreef op zondag 21 dec 2014, 10:31]Hoe kun je de jaargangen van je bankafschriften bewaren als je via de pc bankzaken doet en je geen papieren afschriften krijgt?
Ik heb eens alle reacties gelezen, maar niemand is met de suggestie gekomen om m.b.v. een screenshot alle informatie van de bankrekening van het beeldscherm over te nemen.
Het grote voordeel van de screenshot-methode is, dat je geen printkosten hebt alleen maar omdat je de de maandelijkse en/of jaarlijkse mutaties van je bankrekening wilt archiveren.

Met Windows maakt je m.b.v. de commando-toets "PrtScn" een 1op1 kopie van het gehele beeld.
Maar er zijn ook screenshot programma's (met diverse opties) waarmee je nog handiger een screenshot kunt maken.
Zelf gebruik ik daarvoor al vele jaren FastStone Capture. Dit programma heeft ook een scroll kopiëerfunctie. Daarmee kun je een foto en tekst, die groter (hoger en breder) is dan het beeldscherm, in zijn geheel kopiëren.
Met de gratis FastStone Image Viewer (uit het zelfde software huis) kun je de beelden prima weergeven en bewerken, maar ook kun je hiermee ook prima screenshot's maken, alleen heeft het niet de scroll- en andere zeer praktische functie's die FastStone Capture wel heeft. Maar daarom is FastStone Capture dan ook niet gratis.

Opmerking: FastStone Capture is, na CCleaner, het meest gebruikte programma op mijn computer en beschouw het als een onmisbaar hulpmiddel in de archivering van allerlei informatie (vanaf internet) die zich uitstekend laat beheren met FastStone Image Viewer

Succes! Hendrik
Uiteraard komt er niemand met zo'n omslachtige suggestie als je afschriften gewoon naar .pdf kan exporteren. Dan ga je niet met schermprintjes werken.

pj
door pjvdwolde - Dec 22, 2014 om 16:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn beste ervaring is afschriften op CD in .pdf formaat. Heel makkelijk zoeken naar een betaling door Adobe. Ik kan nu 15 jaar terug gaan in mijn afschriften. Veel gemakkelijker als papieren afschriften, dan is zoeken een Crime. In Adobe kun je zoeken op rekeningnummer of naam enz. en een afdruk maken wanneer nodig is ook een fluitje van een cent, wanneer er een printer aanwezig is natuurlijk ;o)

Groetjes,
Joop

hendrikbos
door hendrikbos - Dec 22, 2014 om 16:56
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 22 dec 2014, 16:11][quote=hendrikbos schreef op maandag 22 dec 2014, 15:30]
Ik heb eens alle reacties gelezen, maar niemand is met de suggestie gekomen om m.b.v. een screenshot alle informatie van de bankrekening van het beeldscherm over te nemen.
Het grote voordeel van de screenshot-methode is, dat je geen printkosten hebt alleen maar omdat je de de maandelijkse en/of jaarlijkse mutaties van je bankrekening wilt archiveren.

Met Windows maakt je m.b.v. de commando-toets "PrtScn" een 1op1 kopie van het gehele beeld.
Maar er zijn ook screenshot programma's (met diverse opties) waarmee je nog handiger een screenshot kunt maken.
Zelf gebruik ik daarvoor al vele jaren FastStone Capture. Dit programma heeft ook een scroll kopiëerfunctie. Daarmee kun je een foto en tekst, die groter (hoger en breder) is dan het beeldscherm, in zijn geheel kopiëren.
Met de gratis FastStone Image Viewer (uit het zelfde software huis) kun je de beelden prima weergeven en bewerken, maar ook kun je hiermee ook prima screenshot's maken, alleen heeft het niet de scroll- en andere zeer praktische functie's die FastStone Capture wel heeft. Maar daarom is FastStone Capture dan ook niet gratis.

Succes! Hendrik
Uiteraard komt er niemand met zo'n omslachtige suggestie als je afschriften gewoon naar .pdf kan exporteren. Dan ga je niet met schermprintjes werken.

Tja "diumenge", dan zul je vast en zeker niet de ING als bank hebben en geen praktijkervaring met FastStone Capture hebben.

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2014 om 17:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gelukkig zit in inderdaad niet bij de ING, maar hun eigen informatie kan je daar ook .pdf's downloaden.

"Toch een afschrift nodig?
In Mijn ING kunt u van de afgelopen 7 afschriften van uw Betaalrekening downloaden (PDF) en afdrukken. Dit is gratis. Log hiervoor in op Mijn ING. Klik daarna onder ‘Overzichten’ op ‘Afschriften’.
Als u geen papieren afschriften meer ontvangt, kunt u die alsnog via Mijn ING opvragen tot 7 jaar terug. Van uw spaar- en/of Beleggingsrekening tot 2 jaar terug. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. "

En dat programma zal best handig zijn, daar gaat het niet om, maar niet handiger dan gewoon simpel een .pdf je downloaden.

hendrikbos
door hendrikbos - Dec 22, 2014 om 18:04
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 22 dec 2014, 17:11]Gelukkig zit in inderdaad niet bij de ING, maar hun eigen informatie kan je daar ook .pdf's downloaden.

En dat programma zal best handig zijn, daar gaat het niet om, maar niet handiger dan gewoon simpel een .pdf je downloaden.

Tja, aan de buitenkant is het allemaal mooi geregeld bij ING. De werkelijkheid is iets ongemakkelijker.
Wanneer ik een overzicht wil hebben van een halfjaar, dan kan ik dat met mijn methode heel eenvoudig doen. Doe ik dat op jouw manier, dan krijg ik de info of in Excel (wat een nauwelijks leesbaar resultaat oplevert) of ik kan het krijgen in de vorm van een heleboel pdf-bestandjes met een informatie grootte van een papieren afschrift i.p.v. één of meerdere pdf's op A4-formaat waarop alle gevraagde mutaties onder elkaar staan afgebeeld.

Overduidelijk is het bij andere banken beter geregeld en krijgt men, indien men over een bepaalde periode de betalingen wil zien, alle betalingen/mutaties onder elkaar op A4-afdrukformaat als pdf-bestand aangeboden.

ka
door kareuter - Dec 22, 2014 om 19:29
22 Antwoorden / 3 Vragen

Of het bewaren op papier van een on-line spaarrekening belangrijk is of niet kan ik niet oordelen.
Wel over on-line spaarrekeningen:
Ik vertrouw mijn spaarrekeningen niet als ze aan de 2 draadjes van het internet hangen. De bank heeft wel geprobeerd mij er mee op te zadelen maar ik heb dat geweigerd en gezegd dat ik, als ik er toe gedwongen zou worden, (door reorganisatie bijvoorbeeld) al mijn rekeningen zou overschrijven naar een andere bank en daarna de rekeningen zou opzeggen. Dat vonden ze, gezien de waarde van mijn rekeningen toch wel zonde om mij als klant te verliezen.
Dus heb ik gewoon papieren afschriften die eens in de zoveel tijd per post komen en ik slaap rustig, zeker als ik lees wat er allemaal voor fraude via internet wordt gepleegd.En als ik de bank af en toe eens nodig heb rijd ik er even naar toe.

gompy2
door gompy2 - Dec 22, 2014 om 20:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hendrikbos schreef op maandag 22 dec 2014, 18:04]
Wanneer ik een overzicht wil hebben van een halfjaar, dan kan ik dat met mijn methode heel eenvoudig doen. Doe ik dat op jouw manier, dan krijg ik de info of in Excel (wat een nauwelijks leesbaar resultaat oplevert)
Het kan ook overzichtelijker Hendrik Bos.

Af- en bijschrijvingen overzichtelijk maken in Excel
Voer nu binnen Excel de volgende stappen uit:

Selecteer de eerste kolom (klik op de 'A')
Boven in de werkbalk kiest u voor Data (Excel 2003) of Gegevens (Excel 2007)
Kies voor Tekst naar Kolommen (er opent nu een scherm met de Wizard Tekst naar kolommen)
Kies voor Gescheiden
Zet een vinkje voor Komma en Puntkomma en verwijder eventuele andere vinkjes
Klik op Volgende
Kies voor Datum en selecteer de datumnotatie JMD of jjjj-mm-dd
Klik op Voltooien

Al uw informatie is nu netjes gerangschikt!

Bron, klik-> Hier

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 22, 2014 om 21:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Uiteraard de pdf'jes wel in de standaard map opslaan, vooral onder Windows 8 is dat een super goed idee, heb je automatisch 'n back-up.

pi
door pieterwolters - Dec 23, 2014 om 10:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 22 dec 2014, 20:31][quote=hendrikbos schreef op maandag 22 dec 2014, 18:04]
Wanneer ik een overzicht wil hebben van een halfjaar, dan kan ik dat met mijn methode heel eenvoudig doen. Doe ik dat op jouw manier, dan krijg ik de info of in Excel (wat een nauwelijks leesbaar resultaat oplevert)
Het kan ook overzichtelijker Hendrik Bos.

Af- en bijschrijvingen overzichtelijk maken in Excel
Voer nu binnen Excel de volgende stappen uit:

Selecteer de eerste kolom (klik op de 'A')
Boven in de werkbalk kiest u voor Data (Excel 2003) of Gegevens (Excel 2007)
Kies voor Tekst naar Kolommen (er opent nu een scherm met de Wizard Tekst naar kolommen)
Kies voor Gescheiden
Zet een vinkje voor Komma en Puntkomma en verwijder eventuele andere vinkjes
Klik op Volgende
Kies voor Datum en selecteer de datumnotatie JMD of jjjj-mm-dd
Klik op Voltooien

Al uw informatie is nu netjes gerangschikt!

Bron, klik-> Hier

Bijkomend voordeel is dat je veel sneller en slimmer dingen kan doen in Excel. Probeer van screenshots eens een overzicht te maken hoeveel je aan boodschappen uitgeeft bij de supermarkt. In excel heb je dat overzicht in 1 seconde. En dan kan je dat nog per maand of per jaar inzichtelijk maken ook.

pe
door peterkeller - Dec 23, 2014 om 10:37
66 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat iedereen op z’n eigen manier “lekker” flink aan het printen is met de dagafschriften.

En waarvoor gaan we eigenlijk printen? Voor de prullenbak. De praktijk is dat -praktisch- niemand ooit nog in de dagafschriften kijkt. Het kost een hoop papier (wat je misschien ook nog verkeerd opbergt), inkt en tijd en is dus ook slecht voor het milieu. Via internetbankieren is praktisch alles op te zoeken.

Al tig jaar geleden was er natuurlijk al die triviale wens om inzicht te hebben op je dagafschriften. De meeste banken voldoen daar dan ook al jaren gewoon aan.

En in "noodgevallen" kunnen bedrijven/begunstigden ook nog steeds gegevens aanleveren.

Dus gewoon geen dagafschriften printen is mijn devies.

gompy2
door gompy2 - Dec 23, 2014 om 12:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 23 dec 2014, 10:26]
Bijkomend voordeel is dat je veel sneller en slimmer dingen kan doen in Excel.
Dit klopt.
Bij de ING kan men tot 7 jaar terug zoeken.
Als men dat even rangschikt na het in Excel gedownload te hebben, en men wil iets opzoeken in de afschriften, maakt niet wat, dan kan men via de zoekfunctie in Excel in een flits vinden wat men zoekt.
En 7 jaar aan dagelijkse betalingen kan heel veel zijn.

[quote=peterkeller schreef op dinsdag 23 dec 2014, 10:37]Het lijkt erop dat iedereen op z’n eigen manier “lekker” flink aan het printen is met de dagafschriften.
***knip***
Dus gewoon geen dagafschriften printen is mijn devies.

En heel Nederland doet dat dan gelijk...

pe
door peterkeller - Dec 23, 2014 om 17:32
66 Antwoorden / 0 Vragen

@kareuter
“Ik vertrouw mijn spaarrekeningen niet als ze aan de 2 draadjes van het internet hangen. De bank heeft wel geprobeerd mij er mee op te zadelen maar ik heb dat geweigerd” Vuist op tafel, want u hebt spaarrekeningen!

Wat mogen we blij zijn dat u uw bancaire zaakjes zo naar eigen tevredenheid hebt geregeld. Gelukkig maar dat de rest van Nederland gewoon op de nieuwe manier bankiert. Gewoon digitaal waar helemaal niks mis mee is.

Gelukkig handelt niet iedereen hetzelfde als u om nog steeds in papier te denken. Zeker nog de betaalopdrachten per postduif verzenden. De dagafschriften per postduif ontvangen, die vervolgens in de prullenbak belanden. Blijft u maar lekker denken dat daar niet mee gefraudeerd kan worden.

En als ik de bank af en toe eens nodig heb rijd ik er even naar toe.

Jawel, want de bankmedewerker heeft natuurlijk 138 ordners met papier en informatie in zijn hoofd zitten om u dat in 5 minuten verbaal uit te leggen. Nee, op internet kan je niet lekker rustig kijken. En met de zoekfunctie gewoon in seconden vinden wat je zoekt. Nee, de balie is me heilig.

En als 17 miljoen mensen een vraag hebben rijden we met z’n alle gewoon even naar de bank. Wel een parkeerkaartje kopen met 17 miljoen klanten.

be
door bertje59 - Dec 24, 2014 om 08:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Printen als PDF file. Ik gebruik hiervoor Doro PDF Writer. deze kun je downloaden op http://doro-pdf-writer.nl.softonic.com/download-tracker?th=1%2F6CH9aeXedl4L8u%2BBHNJXWTW%2BLP1LFlnGQpxqjlxAPemSpzydROONygDLMhXLMTlkesa85E2lr2EB4Yvr7k9XCtPVIrNT1iRaNG6OCXfkgOOV2HL4xpIzw2ADV7heCpAUyg2XYcN88zISNJ44JSrnHRPR49e%2F1iTG7Zc6EV4Og%3D of gewoon via http://doro-pdf-writer.nl.softonic.com/download en dan doorklikken.

gompy2
door gompy2 - Dec 24, 2014 om 09:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

bertje59 als je via softonic iets download zit het eigenlijke bestand verpakt in een adware-toevoeger, dat noemen ze een wrapper.
Via jouw link wordt het volgende bestand opgehaald:

[u]SoftonicDownloader_voor_doro-pdf-writer.exe[/u]

Als men die installeert krijgt men allerlei rotzooi toegevoegd.
Dat kunnen allerlei zoekmachines zijn en andere ongein.
Misschien wist je dat niet, maar neem van mij aan, nooit iets downloaden van softonic.

pe
door peterkeller - Dec 24, 2014 om 09:57
66 Antwoorden / 0 Vragen

@Gompy2

Helemaal met u eens. Ik had ook eens Softonic erop gekregen. Wat een ellende en rotzooi op je pc. Zo snel mogelijk verwijderen.

Ook het advies om via instellingen even te kijken naar uw zoekmachines. Softonic wil zich daar ook wel eens met ellebogen in wringen. Ook daar verwijderen, want de Google zoekmachine torpederen ze ook zodat je niks meer (snel) kunt vinden.

gompy2
door gompy2 - Dec 24, 2014 om 10:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Namens bertje59, de officiële site the-sz-development waar men Doro-PDF-Writer kan downloaden.

Klik-> Doro::Create PDF files for free

Ja peterkeller, door scha en schande wordt men wijs, en geloof me, ik heb al heel veel "scha en schande" moeten ondervinden gedurende al die jaren dat ik op internet rondzwerf.
Maar dat geeft niet, ik heb me er altijd goed uit kunnen redden, alhoewel er wel eens het terugzetten van een totale systeem-backup voor nodig was maar met een klein halfuurtje heb je dan weer een totaal schoon en gezond systeem, inclusief alle toeters en bellen die een systeem in zich heeft.