pi
door pierre99 Jul 5, 2014 om 20:20
Elektronica & tv

Canal digitaal verhoogt kosten extra kaart met 300%

ik krijg zojuist een email van Canal digitaal dat zij mijn extra smartcard uit gaan breiden met 15 extra zenders. Hierom heb ik niet gevraagd! Deze actie doet Canal digitaal uit eigen beweging!

Canal digitaal verhoogd hierbij wel direct de kosten van de extra smartcard met 300%!

Kan dit zo maar?

Wat kan ik doen om deze extra zenders niet te ontvangen en de verhoging ongedaan te maken?

7664 28 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat komt omdat CD vanaf 1 augustus 2014 niet meer betaald wordt voor het doorgeven van Ned 1, Ned 2 en Ned 3. Nu moet de klant daarvoor dus een basispakket gaan betalen.

U kunt de kaart natuurlijk opzeggen.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 5, 2014 om 20:39
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ja, schandalig! U krijgt de komende vier weken wel de mogelijkheid om het abonnement voor de extra smartcard of smartcards op te zeggen. Aan een hoofdabonnement mogen CDl-klanten maximaal 2 extra smartcards koppelen. Naast de maandelijkse abonnementskosten dient men ook de smartcard van ca. 40 euro zelf te kopen. Maar dat stond waarschijnlijk ook al in die e-mail. U kunt contact opnemen met CD, maar ze zijn zuinig en onduidelijk met hun contactgegevens. Die moet je maar via "Veel gestelde vragen" zoeken, maar een antwoord is er niet. Bellen kan à raison van 1 euro per minuut (!!!) via een 0900 nummer. Dit is het directe nummer van CD: 035-6466884. Ik zou zeggen: massaal bellen! Een brief kan ook: CD Klantenservice, Postbus 444, 1200 JJ Hilversum.

alfatrion
door alfatrion - Jul 5, 2014 om 20:44
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als in de algemene voorwaarden niet staat dat ze dit mogen doen, dan kun u hier tegen in verweer komen. Als dit wel in de algemene voorwaarden staat, dan kunt u de overeenkomst opzeggen.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar voor schandaligs aan? U kijkt voor € 4,50 op een tweede toestel in ieder geval naar het basispakket. Hoe uitgebreider uw hoofdabonnement, hoe meer u kunt zien op de tweede kaart

Bellen kost € 0,15 per minuut en mag nu niet meer dan één euro in totaal kosten, naast uw gebruikelijke belkosten.

Bij de veelgestelde vragen kan men ook gewoon mailen..

Die extra smartcard heeft de Ts al.

pi
door pierre99 - Jul 6, 2014 om 08:25
4 Antwoorden / 5 Vragen

Het gaat er niet enkel om dat de kostenverhoging van 300% op deze manier doorvoeren door Canal digitaal redelijk is voor een 2e smartcard.

Het gaat er hier vooral om dat je als Canal digitaal klant geen keuze hebt en dit door je strot gedrukt wordt door Canal Digitaal!

Ik vraag niet om 15 extra zenders!? Ik heb helemaal geen belang bij 15 extra zenders, dit is enkel een excuus van Canal Digitaal om deze kostenverhoging van 300% aannemelijk te maken en gezien de opmerkingen van Tijgertje lukt Canal Digitaal dat ook nog!

Je hebt vaak niet voor niets een satellietschotel, dit omdat de tv-kabelaars niet iedereen in een buitengebied willen aansluiten omdat dit niet winstgevend is.

Opzeggen van je extra smartcard die door Canal Digitaal voor je 2e of 3e tv in het leven geroepen is, is geen optie omdat kijkers die gedwongen zijn via een satellietschotel te kijken vaak ook geen andere (kwalitatief goede) keuze hebben!

En dat weet Canal Digitaal anders doen ze dit soort acties, waarin Canal Digitaal hun klanten geen keuze geven en kosten verhogingen eenzijdig doordrukken.

Het wordt tijd dat er een kwalitatief goede 2e aanbieder voor tv kijkers zonder kabelaansluiting bijkomt zodat deze groep medeburgers een keuze hebben en concurrentie deze monopolist van satelliettelevisie in Nederland dwingen om op een nette manier met hun klanten om te gaan!

NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk hebt u een keuze. U kunt Digitenne nemen. U kunt het tv kijken beperken tot een tv. Jaren en jaren geleden, was de tweede of derde kaart van CD niet eens goedkoper.

CD is een commercieel bedrijf en nu zij niet meer betaald worden moet u gaan betalen. Maar als u wilt kunt u nog altijd gratis alle free to air zenders bekijken.

de
door dennismoore - Jul 7, 2014 om 07:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een dergelijke e-mail ontvangen en heb gelijk alles (ook mijn "hoofdabonnement") opgezegd. Inderdaad moet CD nu betalen voor de NPO zenders, maar echt geen € 3 per maand per klant hoor! En bovendien: Waarom wordt dan het hoofdabonnement niet duurder bij CD? Bij Ziggo? Bij UPC?

Tot voor kort had ik een Basis-abonnement met 2e kaart. Daarvoor betaalde ik € 9,95 plus € 1 extra voor de 2e kaart. Nu wordt alles wel eens wat duurder, maar bij CD denkt men niet in 1, 2 of 3 procenten, maar in 20, 100 of 300 procenten blijkbaar. Het basisabonnement steeg en de kosten van een 2 kaart ook en binnen 2 jaar zat ik op € 14,45.

Daarnaast begon CD met het "uitkleden" van het basispakket. Wilde je eigenlijk hetzelfde kunnen blijven zien, dan moest je wel een BasisHD-pakket nemen, wat € 5 extra kost (plus € 3,95 "activeringskosten"). Nu zit ik dus op € 19,45 per maand, ondertussen al meer betalend dan ik bij Ziggo zou doen (de schotel was altijd een leuk en goedkoop alternatief voor Ziggo). Met de nieuwste prijsverhoging aanstaande, zou ik € 22,45 gaan betalen, daar waar ik een paar maand geleden nog € 14,45 betaalde. Daar pas ik voor en ik heb alles opgezegd.

Apropos opzeggen: Dat kan volgens CD alleen per telefoon a € 1 per gesprek (niet € 1 per minuut zoals hier al eens genoemd werd!!). Dat is onzin en ook strijdig met de wet, maar dat terzijde. CD wil namelijk tijdens het opzeg-gesprek nog een poging doen om je te overtuigen te blijven. Trap daar niet in! Wat ze je aanbieden is een korting, maar tegelijkertijd sluit je ook een nieuw abonnement af!! Want zo rollen ze bij CD: Elke aanpassing door de klant = nieuwe abonnement voor 1 of 2 jaar.

Nee, CD is op sluwe wijze bezig zijn klanten uit te melken. Niets ten nadele van hun product, dat is wel in orde. Maar er komt een moment dat de dienstverlening niet meer in verhouding staat tot de prijs en dat punt is voor mij gekomen. Dan rest je maar 1 ding: Opzeggen. Jammer, want voor een concurrerend bedrag had ik best willen blijven. Maar nu is CD dus gewoon bijna € 5 duurder (dan Ziggo). Adios CD! Ziggo here I come...

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 08:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De tweede en derde kaart kosten al jaren € 1,50 en niet € 1,00.

crewmember
door crewmember - Jul 7, 2014 om 10:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pierre99 schreef op zondag 6 jul 2014, 08:25]
NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?

Is internet tv van Telfort ofzo een oplossing?

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 7 jul 2014, 10:00][quote=pierre99 schreef op zondag 6 jul 2014, 08:25]
NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?

Is internet tv van Telfort ofzo een oplossing?

Kost dat maar € 1,50 per maand dan? ;-)

crewmember
door crewmember - Jul 7, 2014 om 11:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 jul 2014, 10:06][quote=crewmember schreef op maandag 7 jul 2014, 10:00][quote=pierre99 schreef op zondag 6 jul 2014, 08:25]
NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?

Is internet tv van Telfort ofzo een oplossing?

Kost dat maar € 1,50 per maand dan? ;-)

Nee 0€. alleen moet je wel eenmalig een decoder kopen.

Telfort:
Kan ik op meerdere tv's Interactieve TV gebruiken?

Dat kan. In de meeste gevallen kunt u een tweede ontvanger voor Interactieve TV bestellen, zodat u op meerdere tv’s Telfort interactieve TV heeft.

Daarnaast kunt u een gratis abonnement op Digitenne van KPN aanvragen. U betaalt alleen huur per maand per Digitenne ontvanger tot een maximum van 3 ontvangers

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus voor Digitenne moet dan nog steeds € 4,07 per maand betaald worden.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die interactieve tv op een tweede tv kost ook € 4,00 per maand bij Telfort.

de
door dennismoore - Jul 8, 2014 om 08:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 jul 2014, 08:18]De tweede en derde kaart kosten al jaren € 1,50 en niet € 1,00.

En dat is noemenswaardig omdat?????? € 1,50 (nu) of € 1 (drie jaar terug) doet niet terzake.

De meeste providers begrijpen dat de klant tegenwoordig 2 of meer TV's in huis hebben. Telfort vraagt weliswaar ook € 4 voor een 2e aansluiting, maar levert daarbij wel de benodigde 2e ontvanger! Bij CD moet je en de 2e kaart zelf aanschaffen, de ontvanger zelf aanschaffen, activeringskosten betalen én extra abonnementsgeld

pi
door pierre99 - Jul 8, 2014 om 09:28
4 Antwoorden / 5 Vragen

tijger1 waarom niet eerlijk en open zijn!

Verander hier je inlognaam naar je de echte naam nl Canal Digitaal!

maar ja dat is Canal digitaal ook niet naar zijn klanten (eerlijk en open)!

ma
door marco-1980 - Aug 17, 2014 om 15:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een familie pakket met 2 extra kaarten, 2 maanden geleden nog een pakket aangeschaft voor 4e tv voor 9,95 per maand en dan 3 maanden gratis. dit betekent dat ik voor mijn 4 tv's straks bijna 40,- per maand ga betalen. Vorig jaar voor ruim 600,- aan apparatuur aangeschaft dat alles HD is en dan bel je de klantenservice en krijg je te horen of betalen of opzeggen. TUIG is dit puur maffia dat Canaal digitaal. Dat je 10 jaar klant bent maakt hun niets uit.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 21:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

TV kijken is zo wie zo enorm achterhaald.
Ik heb al maanden geen TV-signaal meer gekeken.

Je hebt toch internet?
Kun je alles zien wat je maar wilt zonder al die enorme reclameblokken en zonder precies op tijd voor dat kastje te gaan zitten. TV kijken is voor 65-plussers zonder internet.

Nld 1, 2 en 3 en regionale zenders zijn gewoon gratis via de schotel en rest is reclame onderbroken door programma's die op zich ook alweer reclame zijn.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ned 1,2 en 3 zijn niet meer gratis via de schotel.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 21:50
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 17 aug 2014, 21:10]Ned 1,2 en 3 zijn niet meer gratis via de schotel.
Net eens even de TV aangezet en ... je hebt GELIJK!
Stelletje Fl*kkers, kl*jos !!
Zal m'n moeder leuk vinden als ze weer eens langs komt.

Daaruit blijkt al wel dat ik nooit TV kijk :-)

De openbare zenders die we met z'n allen betalen zouden eigenlijk gewoon zonder kaart en openbaar moeten worden uitgezonden. Maar ja, dan zijn ze natuurlijk bang dat een Afrikaan die niet mee heeft betaald ook stiekem naar onze zenders gaat zitten kijken.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@czar

Is al ruim 8 maanden geleden aangekondigd, dat dat zou gebeuren per 1 augustus 2014.

Ook hier op dit forum zijn er al verscheidene topics over geweest.

U zult ongetwijfeld een brief van CD gekregen hebben over uw kaart met een voorstel.

De NPO betaalt CD niet meer voor doorgifte.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 23:21
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 17 aug 2014, 22:46]U zult ongetwijfeld een brief van CD gekregen hebben over uw kaart met een voorstel.

Nee, want ik heb de kaart 2-de hands overgenomen met de sat-decoder (5 jaar geleden) en ik ben nooit een abonnement aangegaan. CD weet noch mijn naam, noch mijn adres, dus ze hebben mij nooit kunnen informeren. Ze weten niet eens dat ik die kaart heb.
Die kaart kan dus ook de vuilnisbak in. Ruimt lekker op :-)

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 23:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 17 aug 2014, 22:46]De NPO betaalt CD niet meer voor doorgifte.
Ik dacht dat de bezuinigingen op de PO waren bedoeld om exhorbitante salarissen van o.a. gruwel de Leeuw te beperken. Ik had het kunnen weten, de prijs wordt gewoon weer bij de consument neergelegd.

Nah ja, mij treft het amper, ik kijk zeer zeer zelden naar TV, alleen bijv. WK voetbal, maar daar zijn wel weer andere oplossingen voor. Een Dreambox is misschien een oplossing en dan lekker gebruik maken van andermans kaarten ... ik heb nog wel een kennisje die zoiets doet.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zult u zelf toch ook iets beschikbaar moeten stellen.

En er zijn nog genoeg FTA zenders over.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 00:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 17 aug 2014, 23:59]Dan zult u zelf toch ook iets beschikbaar moeten stellen.

Neu, die kennis is een knooppunt en runt zelf een server t.b.v het netwerk.
Ik krijg zo wel een inlog op zijn server, heeft tíe al vaker aangeboden :-)
Maar wat moet ik met duizenden zenders?
TV is mij te ouderwets, ik deel liever mijn eigen tijd in.

Het TV-toestel is niets anders als een grote monitor :-)

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 01:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 17 aug 2014, 21:08]

Je hebt toch internet?
Kun je alles zien wat je maar wilt zonder al die enorme reclameblokken en zonder precies op tijd voor dat kastje te gaan zitten. TV kijken is voor 65-plussers zonder internet.

Ik kan alles op mijn t.v. zien wat ik wil, zonder reclameblokken en op een tijd die het mij uit komt.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 01:35
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 18 aug 2014, 01:19]
Ik kan alles op mijn t.v. zien wat ik wil, zonder reclameblokken en op een tijd die het mij uit komt.

Ik ook en nog veel meer dat, ik heb toch internet, heb ik geen TV-abo voor nodig.
Doet jouw TV dat wel zonder internet dan, op alleen je TV-abo?

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 01:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 01:35][quote=carola.83 schreef op maandag 18 aug 2014, 01:19]
Ik kan alles op mijn t.v. zien wat ik wil, zonder reclameblokken en op een tijd die het mij uit komt.

Ik ook en nog veel meer dat, ik heb toch internet, heb ik geen TV-abo voor nodig.
Doet jouw TV dat wel zonder internet dan, op alleen je TV-abo?

Wel, als jij op een knullig 17inch wil kijken, ik niet.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 01:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 18 aug 2014, 01:42]Wel, als jij op een knullig 17inch wil kijken, ik niet.
Ik heb nog wel een heel mooi IPS-schermpje ook hoor, maar mijn notebook verzorgt de beelden op mijn TV. Een paar berichten geleden schreef ik al Het TV-toestel is niets anders als een grote monitor :-)

En wat het antwoord op mijn vraag: Doet jouw TV dat wel zonder internet dan, op alleen je TV-abo?, want daar reageer je vooralsnog niet op.