Canal digitaal verhoogt kosten extra kaart met 300%
ik krijg zojuist een email van Canal digitaal dat zij mijn extra smartcard uit gaan breiden met 15 extra zenders. Hierom heb ik niet gevraagd! Deze actie doet Canal digitaal uit eigen beweging!
Canal digitaal verhoogd hierbij wel direct de kosten van de extra smartcard met 300%!
Kan dit zo maar?
Wat kan ik doen om deze extra zenders niet te ontvangen en de verhoging ongedaan te maken?
Dat komt omdat CD vanaf 1 augustus 2014 niet meer betaald wordt voor het doorgeven van Ned 1, Ned 2 en Ned 3. Nu moet de klant daarvoor dus een basispakket gaan betalen.
U kunt de kaart natuurlijk opzeggen.
Ja, schandalig! U krijgt de komende vier weken wel de mogelijkheid om het abonnement voor de extra smartcard of smartcards op te zeggen. Aan een hoofdabonnement mogen CDl-klanten maximaal 2 extra smartcards koppelen. Naast de maandelijkse abonnementskosten dient men ook de smartcard van ca. 40 euro zelf te kopen. Maar dat stond waarschijnlijk ook al in die e-mail. U kunt contact opnemen met CD, maar ze zijn zuinig en onduidelijk met hun contactgegevens. Die moet je maar via "Veel gestelde vragen" zoeken, maar een antwoord is er niet. Bellen kan à raison van 1 euro per minuut (!!!) via een 0900 nummer. Dit is het directe nummer van CD: 035-6466884. Ik zou zeggen: massaal bellen! Een brief kan ook: CD Klantenservice, Postbus 444, 1200 JJ Hilversum.
Als in de algemene voorwaarden niet staat dat ze dit mogen doen, dan kun u hier tegen in verweer komen. Als dit wel in de algemene voorwaarden staat, dan kunt u de overeenkomst opzeggen.
Wat is daar voor schandaligs aan? U kijkt voor € 4,50 op een tweede toestel in ieder geval naar het basispakket. Hoe uitgebreider uw hoofdabonnement, hoe meer u kunt zien op de tweede kaart
Bellen kost € 0,15 per minuut en mag nu niet meer dan één euro in totaal kosten, naast uw gebruikelijke belkosten.
Bij de veelgestelde vragen kan men ook gewoon mailen..
Die extra smartcard heeft de Ts al.
Het gaat er niet enkel om dat de kostenverhoging van 300% op deze manier doorvoeren door Canal digitaal redelijk is voor een 2e smartcard.
Het gaat er hier vooral om dat je als Canal digitaal klant geen keuze hebt en dit door je strot gedrukt wordt door Canal Digitaal!
Ik vraag niet om 15 extra zenders!? Ik heb helemaal geen belang bij 15 extra zenders, dit is enkel een excuus van Canal Digitaal om deze kostenverhoging van 300% aannemelijk te maken en gezien de opmerkingen van Tijgertje lukt Canal Digitaal dat ook nog!
Je hebt vaak niet voor niets een satellietschotel, dit omdat de tv-kabelaars niet iedereen in een buitengebied willen aansluiten omdat dit niet winstgevend is.
Opzeggen van je extra smartcard die door Canal Digitaal voor je 2e of 3e tv in het leven geroepen is, is geen optie omdat kijkers die gedwongen zijn via een satellietschotel te kijken vaak ook geen andere (kwalitatief goede) keuze hebben!
En dat weet Canal Digitaal anders doen ze dit soort acties, waarin Canal Digitaal hun klanten geen keuze geven en kosten verhogingen eenzijdig doordrukken.
Het wordt tijd dat er een kwalitatief goede 2e aanbieder voor tv kijkers zonder kabelaansluiting bijkomt zodat deze groep medeburgers een keuze hebben en concurrentie deze monopolist van satelliettelevisie in Nederland dwingen om op een nette manier met hun klanten om te gaan!
NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?
Natuurlijk hebt u een keuze. U kunt Digitenne nemen. U kunt het tv kijken beperken tot een tv. Jaren en jaren geleden, was de tweede of derde kaart van CD niet eens goedkoper.
CD is een commercieel bedrijf en nu zij niet meer betaald worden moet u gaan betalen. Maar als u wilt kunt u nog altijd gratis alle free to air zenders bekijken.
Ik heb ook een dergelijke e-mail ontvangen en heb gelijk alles (ook mijn "hoofdabonnement") opgezegd. Inderdaad moet CD nu betalen voor de NPO zenders, maar echt geen € 3 per maand per klant hoor! En bovendien: Waarom wordt dan het hoofdabonnement niet duurder bij CD? Bij Ziggo? Bij UPC?
Tot voor kort had ik een Basis-abonnement met 2e kaart. Daarvoor betaalde ik € 9,95 plus € 1 extra voor de 2e kaart. Nu wordt alles wel eens wat duurder, maar bij CD denkt men niet in 1, 2 of 3 procenten, maar in 20, 100 of 300 procenten blijkbaar. Het basisabonnement steeg en de kosten van een 2 kaart ook en binnen 2 jaar zat ik op € 14,45.
Daarnaast begon CD met het "uitkleden" van het basispakket. Wilde je eigenlijk hetzelfde kunnen blijven zien, dan moest je wel een BasisHD-pakket nemen, wat € 5 extra kost (plus € 3,95 "activeringskosten"). Nu zit ik dus op € 19,45 per maand, ondertussen al meer betalend dan ik bij Ziggo zou doen (de schotel was altijd een leuk en goedkoop alternatief voor Ziggo). Met de nieuwste prijsverhoging aanstaande, zou ik € 22,45 gaan betalen, daar waar ik een paar maand geleden nog € 14,45 betaalde. Daar pas ik voor en ik heb alles opgezegd.
Apropos opzeggen: Dat kan volgens CD alleen per telefoon a € 1 per gesprek (niet € 1 per minuut zoals hier al eens genoemd werd!!). Dat is onzin en ook strijdig met de wet, maar dat terzijde. CD wil namelijk tijdens het opzeg-gesprek nog een poging doen om je te overtuigen te blijven. Trap daar niet in! Wat ze je aanbieden is een korting, maar tegelijkertijd sluit je ook een nieuw abonnement af!! Want zo rollen ze bij CD: Elke aanpassing door de klant = nieuwe abonnement voor 1 of 2 jaar.
Nee, CD is op sluwe wijze bezig zijn klanten uit te melken. Niets ten nadele van hun product, dat is wel in orde. Maar er komt een moment dat de dienstverlening niet meer in verhouding staat tot de prijs en dat punt is voor mij gekomen. Dan rest je maar 1 ding: Opzeggen. Jammer, want voor een concurrerend bedrag had ik best willen blijven. Maar nu is CD dus gewoon bijna € 5 duurder (dan Ziggo). Adios CD! Ziggo here I come...
[quote=pierre99 schreef op zondag 6 jul 2014, 08:25]
NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?
Is internet tv van Telfort ofzo een oplossing?
[quote=crewmember schreef op maandag 7 jul 2014, 10:00][quote=pierre99 schreef op zondag 6 jul 2014, 08:25]
NB de digitale aardse zenders (digitenne) of de aanbieders via de telefoonkabel hebben in ditzelfde buitengebied niet die beeldkwaliteit, nodig om vooral grote tv schermen probleemloos van een HD signaal te voorzien! Hoe bedoel je je hebt een keuze?!?
Is internet tv van Telfort ofzo een oplossing?
Kost dat maar € 1,50 per maand dan? ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer