be
door bep poelman Nov 6, 2015 om 15:21
Auto & vervoer

Canta

Geachte redactie,
Ik heb voor de 3e keer een Canta aangevraagd voor mijn man.
Het is door de Gem.Amsterdam weer niet goed gekeurd.

De reden dat ik hem heb aangevraagd is deze;
Mijn man en ik willen zo graag eens met z`n tweetjes ergens heen
maar doordat mijn man heel slecht ter been is gaat dat niet.
Hij is nierpatient/hartpatient en kankerpatient. Nu zeggen ze bij
de Gemeente dat hij een elektrische rolstoel kan krijgen met
een licht motortje en dan kan ik er achter lopen.
Ik moest er wel om lachen omdat het te triest voor woorden is,
ik ben zelf hartpatiente(heb in mei van dit jaar een open hart-
operatie) gehad en heb zware COPD.
AOV is geen optie, want die zetten je ergens af en zoek het dan maar uit.

Mijn man is 67 jr. en ik ben 75 jr. Spaargeld hebben we niet, anders konden
we er zelf wel één kopen. Dit is geen bedelmail. Ik wil hiermee alleen het
onrecht van de Gemeente aantonen.

Hopende op een plaatsing in de krant.

1105 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 6, 2015 om 16:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bent u in bezwaar gegaan tegen de afwijzing van de Canta? Daarna zou u eventueel in beroep kunnen gaan bij de rechter. Enorm veel advocaten zijn nu voor hun cliënten in touw.
U zou bij een sociaal advocaat hulp kunnen vragen. Omdat u een laag inkomen heeft kunt u met een eenmalige eigen bijdrage bij een advocaat terecht (u krijgt dan gesubsidieerde rechtsbijstand) en als u het via het juridisch loket doet, dan krijgt u op u ook nog 50 euro korting op de eigen bijdrage.

U moet overigens wel uitkijken, want het kan ook nog eens zijn dat mocht uw man in aanmerking komen voor de Canta dat de eigen bijdrage daarvoor belachelijk hoog is. Daar is ook al veel over te doen geweest.

U zou ook nog contact kunnen opnemen bij de monitor. klik HIER In dat programma worden veel van dit soort problemen behandeld. En Kassa doet er soms ook wat mee.

Voor contact met de redactie klik op de knop linksonderaan deze pagina.

getty
door getty - Nov 6, 2015 om 17:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 6 nov 2015, 16:38]Bent u in bezwaar gegaan tegen de afwijzing van de Canta? Daarna zou u eventueel in beroep kunnen gaan bij de rechter. Enorm veel advocaten zijn nu voor hun cliënten in touw.
U zou bij een sociaal advocaat hulp kunnen vragen. Omdat u een laag inkomen heeft kunt u met een eenmalige eigen bijdrage bij een advocaat terecht (u krijgt dan gesubsidieerde rechtsbijstand) en als u het via het juridisch loket doet, dan krijgt u op u ook nog 50 euro korting op de eigen bijdrage.

U moet overigens wel uitkijken, want het kan ook nog eens zijn dat mocht uw man in aanmerking komen voor de Canta dat de eigen bijdrage daarvoor belachelijk hoog is. Daar is ook al veel over te doen geweest.

U zou ook nog contact kunnen opnemen bij de monitor. klik HIER In dat programma worden veel van dit soort problemen behandeld. En Kassa doet er soms ook wat mee.

Voor contact met de redactie klik op de knop linksonderaan deze pagina.

Bij een laag inkomen, zal de eigen bijdrage ook laag zijn. Kunt u geen scootmobiel voor u zelf aanvragen. Dan kan uw man in de elektrische rolstoel en u ernaast in de scoot.

di
door digioma - Nov 6, 2015 om 20:02
646 Antwoorden / 29 Vragen

Waarde mevrouw.
U heeft uw verhaal op een openbaar forum geplaatst waarop iedereen in en buiten Nederland zomaar kan meelezen en reageren. Ik heb de redactie verzocht uw naam- , adres- en telefoongegevens te verwijderen.

rembrantd
door rembrantd - Nov 6, 2015 om 20:03
116 Antwoorden / 36 Vragen

Dag mevrouw Bep van den Broek-Poelman, u kunt zelf een stukje in de krant zetten met uw probleem.
Als u op de rode letters klikt komt u waarschijnlijk verder.
Bovenaan in het midden is er een kopje "plaats uw eigen nieuws"