mo
door monstersokkie Jul 13, 2014 om 07:53
Geldzaken & recht

Chalaza rekening

Ik krijg de volgende mail van Chalaza. Heeft iemand daar ervaring mee. Met deze zogenaamde gratis GPT site. Wat als ik niet betaal? Dit is niet te vinden in de FAQ en het wordt ook niet gemeld van te voren.

Uw maandelijkse abonnements kosten van €9,99 voor het gebruiken van Chalaza dienen binnen 3 dagen betaald te worden. U kunt uw account pas opzeggen als uw openstaande facturen zijn betaald, betaal tijden en voorkom incassokosten, bij het niet betalen van uw maandelijks abonnent zijn wij genoodzaakt €40,- incassokosten + de wettelijke rente door te berekenen aan u, alsook dragen we het dossier over aan DAS Incasso B.V. te Eindhoven.

We hopen dat u de betaling alsnog spoedig zult betalen aan ons, dit kunt u doen via de speciale pagi

4322 55 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 08:07
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is SPAM. Beslist NIET op de klik hier toets klikken in de mail. Niet reageren, openen en niet betalen.

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 08:10
11547 Antwoorden / 51 Vragen

In dit verhaal zitten zoveel fouten, o.a. taalfouten en vormfouten qua volgorde van betalen, dit moet een blinde (met alle respect) al door hebben dat dit SPAM is.

diumenge
door diumenge - Jul 13, 2014 om 09:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Chalaza is (was?) ook een site waar je geld zou kunnen verdienen door het ontvangen van mail etc. Lijkt erg op de oplichting door / uit de naam van Yebbi waar sinds vrijdag veel vragen over zijn gesteld. Kennelijk hebben deze oplichters meer van dit soort sites overgenomen of gebruikt hiervoor.

Advies van Mahadma opvolgen dus.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 13, 2014 om 10:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Indien ze geen contract hebben ben je niets verplicht.

Ze mogen incasso kosten rekenen maar bij niet betalen moeten zij
bewijzen dat U een contract heeft met hun.
Als dat niet zo is komen de kosten voor hunzelf, net als de rechtszaak die
ze moeten aanspannen.

Als ze door blijven zeuren gewoon om die rechtszaak vragen,
want dan kunt U hier rekening houden met de zitting.
Als het onterecht is mag je zowel reiskosten 19ct/km als de snipperdag
berekenen als tegen eis.
Dan krijgen ze dus een rekening van U en de rechtbank en daarmee dreigen is meestal voldoende.

Maak geen kosten van Advocaat of porto maar doe alles per E mail.
Niet bellen, geen bewijs en E mail is voldoende voorlopig.

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 10:06
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Yebbi en Chalaza zijn inderdaad van één onbetrouwbaar persoon NU.

ta
door tamara38 - Jul 13, 2014 om 10:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de mail ook ontvangen. Wilde me afmelden op deze site en dat lukt dus ook niet. Je dient eerst te betalen. Heb een mail gestuurd hoe ik me af kan melden.
Kreeg als reactie dat ik dan eerst 19,99 dien te betalen en dan hoef ik de openstaande rekening niet te betalen.
Ben dus echt niet van plan te betalen.
De mail staat ook vol met fouten overigens.

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2014 om 10:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo monstersokkie,

Chalaza GPT gaat/ging over geld verdienen op internet.
De enige die er nu mee probeert te verdienen is de verzender van deze NEPmail.
Niet op reageren en weggooien!

diumenge
door diumenge - Jul 13, 2014 om 10:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het verhaal van @15karakters zou mogelijk opgaan als er sprake was van een echte claim. Het betreft hier met 99,9% zekerheid een (clubje) oplichter(s), dus gewoon helemaal niets doen.

Tenzij u natuurlijk net die ene uitzondering bent die een abonnement is aangegaan en zelf moet betalen bij deze GPT site.... ;-)

ma
door margriet72 - Jul 13, 2014 om 10:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hier dezelfde email ontvangen, heel vreemd allemaal, er staat niets over in de voorwaarden en als je naar de startpagina gaat staat er nog steeds meld u gratis aan om geld te verdienen.
Ik heb hier dus een heel vervelend gevoel bij.

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 10:28
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals eerder gezegd door verschillende schrijvers: Dit is SPAM, NIET openen, NIET klikken op de link, NIET betalen, NIET reageren, maar ...................... gewoon weggooien.

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2014 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@margriet72,

.....Ik heb hier dus een heel vervelend gevoel bij......

Nergens voor nodig.
Gewoon deleten/weggooien!

jo
door jolandawianca - Jul 13, 2014 om 13:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag

ook ik heb een mail ontvangen dat ik 9,99 moet betalen en om af te melden 19,99!
En er werd meteen gedreigd met incasso/deurwaarder...ik weet toch ECHT wel zeker dat dit een GRATIS site is!? zijn er mensen die al voorbij de zogenaamde "uiterste betaaldatum" zijn en bericht hebben gehad van een deurwaarder?? dit is wel heel vervelend!

jo
door jolandawianca - Jul 13, 2014 om 13:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Is het misschien een idee om hen te laten weten dat we het hier bij Kassa! al hebben aangekaart?
Misschien schrikt dit ze af?

ma
door margriet72 - Jul 13, 2014 om 13:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels contact met hun opgenomen en gevraagd mijn account per omgaande te stoppen..
Als je naar hun startpagina gaat, staat er toch echt meld je aan om gratis geld te verdienen.
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen, zie hieronder:
Geachte,

Als u lid bent van Chalaza kost dat €9,99 per maand, daarmee ging u akkoord, u kunt zich afmelden indien u geen openstaande facturen meer heeft tegen €19,99, alles kunt u vinden op onze site.

Bij geen betaling verhalen we de vordering per DAS Incasso B.V. te Eindhoven.

Hoogachtende,

Het team van Chalaza

De mails komen dus echt wel daadwerkelijk van de eigenaar van deze site.

Wat moeten we hier nou mee?

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 13:25
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Het traject vóórdat er een deurwaarder voor je deur zou staan kan niet in 2 dagen tijd. Dat is onwettig en dit kan niet. Gewoon weggooien, NIETS openen, NERGENS op reageren, deleten, weggooien, DIT IS SPAM! En dit zal nooit tot een rechter komen, want als het al zou gebeuren verliezen ze.

ma
door margriet72 - Jul 13, 2014 om 13:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

trouwens, ben al heel lang lid, allang voordat er een nieuwe eigenaar kwam.

jo
door jolandawianca - Jul 13, 2014 om 13:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Margriet72: ik weet het ook niet! maar ik ben dan wel bang dat het bedrag steeds oploopt! ik heb ook gevraagd naar een bankrekeningnummer maar geen antwoord.Het kan blijkbaar alleen via paypal??

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 13:28
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn partner kreeg ook alle mailtjes, en wij wachten de incassoburo's, deurwaarders en rechtszaken wel af. Die komen er niet.

ta
door tamara38 - Jul 13, 2014 om 13:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij was de betaaldatum vandaag. Kreeg vanmorgen een mail dat deze nu een paar dagen later is.
Deze site was zeker gratis. Nu hebben ze de pagina aangepast en staat er inderdaa dat het 9,99 per maand kost. Weet zeker dat dit er eerst niet stond.
Ik heb contact gehad en ze zeggen dat ik akkoord ben gegaan met deze voorwaarden. Ik weet 100% zeker dat dit niet zo is.

ta
door tamara38 - Jul 13, 2014 om 13:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Margriet72: ik heb precies dezelfde mail als antwoord gekregen om af te melden.
Krijg net nog een mail dat ze een incasso gaan starten.
Met afzender de naam Tomas.

ma
door margriet72 - Jul 13, 2014 om 13:33
7 Antwoorden / 0 Vragen

Momenteel is de hele website uit de lucht:

This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2014 om 13:34
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Krijg net nog een mail dat ze een incasso gaan starten. Ik ben benieuwd welk schimmig buro'tje daar in stapt. Of is dat een buro'tje van hun zelf?

ta
door tamara38 - Jul 13, 2014 om 13:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zie inderdaad dat de site uit de lucht is ineens.
Daarnet stond er ineens op de site dat het wel 9,99 kost. Nu de site dus uit de lucht. Mails komen ook terug

jo
door jolandawianca - Jul 13, 2014 om 13:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op een ander forum al gelezen dat DAS Incassobureau geen samenwerking heeft met Chalaza!!! Iemand was zo slim hen te bellen.Zij gaan zelfs aangifte doen bij de politie! hier klopt dus niets van mensen!

ta
door tamara38 - Jul 13, 2014 om 13:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma: bij mij starten ze ook incasso en nu inees is de site en de mail uit de lucht

mo
door monstersokkie - Jul 13, 2014 om 13:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie reacties. De mail van Chalaza gaat in mijn spambox. Ze zoeken het maar uit. Mochten jullie toch brieven dan DAS krijgen laat het me even weten. Ik denk het niet want de site is ineens uit de lucht. Ik zal wel op andere forums waarschuwen voor dit stelletje oplichters!

ro
door roelgom - Jul 13, 2014 om 15:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi...ook mijn vriendin heeft deze mail...en ze weet nergens van en heeft nooit ingestemd met een lidmaatschap...dus in mijn ogen kan dit niet..en hebben ze geen poot om op staan wettelijk.

wi
door wilbert123 - Jul 13, 2014 om 15:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb vanmorgen teruggemaild dat ik van deze flauwekul niet gediend ben.
Geen reactie meer ontvangen. Ze bekijken het maar.
Ik heb wel voor het uit de lucht gaan van de site de beginpagina en de faq in PDF opgeslagen.
Op de beginpagina staat dat het gratis is en in de faq staat niets over kosten vermeld.

pa
door paultronics - Jul 13, 2014 om 15:15
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende is mij overkomen bij een site waarbij je geld kan verdienen door mails te ontvangen en te lezen.
Het gaat al jaren goed bij de sites waar ik nu lid van ben.
Lid worden is gratis en het meedoen ook ik ben nu inmiddels al lid van zo'n 20 sites.
De verdiensten zijn niet zo hoog het is ongeveer zo'n 30 eurocent per maand.
Maar nu komt het , ik krijg de volgende mail van chalaza.nl waar ik nog maar pas lid van ben.

Geachte lid van Chalaza,

Uw maandelijkse abonnements kosten van €9,99 voor het gebruiken van Chalaza dienen binnen 3 dagen betaald te worden. U kunt uw account pas opzeggen als uw openstaande facturen zijn betaald, betaal tijden en voorkom incassokosten, bij het niet betalen van uw maandelijks abonnent zijn wij genoodzaakt €40,- incassokosten + de wettelijke rente door te berekenen aan u, alsook dragen we het dossier over aan DAS Incasso B.V. te Eindhoven.

We hopen dat u de betaling alsnog spoedig zult betalen aan ons, dit kunt u doen via de speciale pagina, klik daarvoor hier!

Alvast bedankt en we hopen dat het niet tot een incasso traject komt.

Hartelijke groet,

Het team van Chalaza

Dit terwijl aan het begin op de home pagina de volgende tekst staat

Chalaza - Verdien online geld!

U kunt zich gratis aanmelden op Chalaza, dan kunt u ook geld sparen via internet en besparen op al uw online aankopen!

Hoe kun je geld sparen bij Chalaza?

- Meedoen aan enquete's
- Het bezoeken van website's
- E-mail berichten te lezen
- Shoppen op het internet

Deelname aan Chalaza is geheel gratis, als u zich nu aanmeld krijgt u direct €1,- in uw account van ons!

Bij het behalen van €10,- accountsaldo kunt u zich laten uitbetalen op uw bankrekening of op uw PayPal rekening!

Schrijf je nu in en maak kans op
een VVV cadeaubon t.w.v. €12,50!

MELD JE NU DIRECT AAN!

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 13, 2014 om 15:19
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hoop dat iedereen screenshots heeft genomen van het "gratis" lidmaatschap

pa
door paultronics - Jul 13, 2014 om 17:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

O ja nog even een opmerking , kijk alle andere sites (indien account) ook even na.
Doe eventueel aangifte bij de politie

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2014 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=monstersokkie schreef op zondag 13 jul 2014, 07:53]Ik krijg de volgende mail van Chalaza. Heeft iemand daar ervaring mee. Met deze zogenaamde gratis GPT site. Wat als ik niet betaal? Dit is niet te vinden in de FAQ en het wordt ook niet gemeld van te voren.

Uw maandelijkse abonnements kosten van €9,99 voor het gebruiken van Chalaza dienen binnen 3 dagen betaald te worden. U kunt uw account pas opzeggen als uw openstaande facturen zijn betaald, betaal tijden en voorkom incassokosten, bij het niet betalen van uw maandelijks abonnent zijn wij genoodzaakt €40,- incassokosten + de wettelijke rente door te berekenen aan u, alsook dragen we het dossier over aan DAS Incasso B.V. te Eindhoven.

We hopen dat u de betaling alsnog spoedig zult betalen aan ons, dit kunt u doen via de speciale pagi

De zoveelste nep aanmaning gewoon niet op reageren.

daswebcare
door daswebcare - Jul 14, 2014 om 12:32
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste monstersokkie en andere gedupeerden van Chalaza, bij deze de bevestiging dat Chalaza geen opdrachtgever is van DAS incasso. Groet, Het webcareteam van DAS

mahadma
door mahadma - Jul 14, 2014 om 12:35
11547 Antwoorden / 51 Vragen

DA'S was me al duidelijk.

daswebcare
door daswebcare - Jul 14, 2014 om 12:37
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste monstersokkie en andere gedupeerden, bij deze de bevestiging dat Chalaza geen opdrachtgever is van DAS incasso. Groet, Het webcareteam van DAS

door 1953 - Jul 14, 2014 om 12:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[u]Niet op reageren[/u]! Ook niet bang worden van enig incassobureau noch betalingen doen.

[u]Wie eist die bewijst[/u]!

door 1953 - Jul 14, 2014 om 12:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=daswebcare schreef op maandag 14 jul 2014, 12:37]Beste monstersokkie en andere gedupeerden, bij deze de bevestiging dat Chalaza geen opdrachtgever is van DAS incasso.
Groet,
Het webcareteam van DAS

DAS ist deutlich!

ma
door margriet72 - Jul 15, 2014 om 20:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist onderstaande mail ontvangen.

Geachte lid van Chalaza,

Dit is de laatste sommatie tot betaling van uw openstaande maand factuur van €9,99, bij geen betaling binnen 24 uur zullen we de vordering doorgeven aan ons vast incassobureau, zij handelen de vordering verder af, wel komen hier de wettelijk bepaalde kosten bij, die bedragen €40,- incassokosten en 3% wettelijke rente. Voorkom deze kosten en betaal spoedig!

U kunt direct betalen door hier te klikken, dit kan per iDeal of PayPal.

Hartelijke groet,

Het team van Chalaza

Was er nou nog iemand die de oude voorwaarden heeft gekopieerd van de site?
Misschien fijn voor de anderen om hier te delen?
Ik heb ze helaas niet, trouwens de website is nu weer in de lucht, en daar staat nu idd. dat het maandelijks geld kost.

ma
door margriet72 - Jul 15, 2014 om 20:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilbert123 schreef op zondag 13 jul 2014, 15:04]ik heb vanmorgen teruggemaild dat ik van deze flauwekul niet gediend ben.
Geen reactie meer ontvangen. Ze bekijken het maar.
Ik heb wel voor het uit de lucht gaan van de site de beginpagina en de faq in PDF opgeslagen.
Op de beginpagina staat dat het gratis is en in de faq staat niets over kosten vermeld.

Beste Wilbert, is het mogelijk om de PDF hier te delen?

ro
door roelgom - Jul 15, 2014 om 20:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mag wel is bijna stoppen..men vriendin had zojuist weer een mail..
Dat ze die gast maar snel pakken..oplichter!!!

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2014 om 20:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet zo moeilijk doen, gewoon negeren en weggooien die mails.

mahadma
door mahadma - Jul 15, 2014 om 21:39
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Laatste nieuws, net ontvangen:

Geachte lid van Chalaza,

Dit is de laatste sommatie tot betaling van uw openstaande maand factuur van €9,99, bij geen betaling binnen 24 uur zullen we de vordering doorgeven aan ons vast incassobureau, zij handelen de vordering verder af, wel komen hier de wettelijk bepaalde kosten bij, die bedragen €40,- incassokosten en 3% wettelijke rente. Voorkom deze kosten en betaal spoedig!

U kunt direct betalen door hier te klikken, dit kan per iDeal of PayPal.

Hartelijke groet,

Het team van Chalaza

Kennelijk hebben ze van DAS al wat gehoord, want die noemen ze niet meer.

Maar laat alles maar komen, dit is pure bluf en spam, en dat voor een 15 jarig joggie ...........

mo
door monstersokkie - Jul 15, 2014 om 21:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had vanavond om 19.50 precies dezelfde mail. Hij zat al in mijn SPAM. Toch maar even bewaard. Heeft iemand nog screenfoto's van de oude voorwaarden. Ik was net te laat.

pa
door paultronics - Jul 15, 2014 om 21:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg weer een spamdwangmail met de volgende tekst

Geachte lid van Chalaza,

Dit is de laatste sommatie tot betaling van uw openstaande maand factuur van €9,99, bij geen betaling binnen 24 uur zullen we de vordering doorgeven aan ons vast incassobureau, zij handelen de vordering verder af, wel komen hier de wettelijk bepaalde kosten bij, die bedragen €40,- incassokosten en 3% wettelijke rente. Voorkom deze kosten en betaal spoedig!

U kunt direct betalen door hier te klikken, dit kan per iDeal of PayPal.

Hartelijke groet,

Het team van Chalaza

mahadma
door mahadma - Jul 15, 2014 om 22:03
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Via een ander emailadres gecheckt of de email nog werkt, en tot op heden geen retour gehad. Geschreven dat ik de incassoburo's, deurwaarders en rechtszaken met vertrouwen tegemoet zie. Ze hebben uit de tekst het DAS al verwijderd. Kennelijk hebben ze dit soort mailtjes al dagen van te voren geprogrammeerd. En slim, PayPal en Ideal, beiden niet terug schroefbaar. En dat voor een knulletje van 15 .............

pa
door paultronics - Jul 15, 2014 om 22:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is best mogelijk een 15 jarig jochie.
Lees ook eens de side van Yebbi.nl.

die komt met de volgende tekst in de FAQ

Wat is Yebbi?
Yebbi is een promotie site voor Nederlanders en Belgen waarbij u zich kunt registreren, kosten zijn slechts €19,99 per 3 maanden.
U kunt op vele verschillende manieren punten sparen om mee te adverteren.

Mag ik meerdere account hebben?
Het is niet toegestaan om per huishouden/IP meer dan één account te gebruiken,
wanneer wij constateren dat dit toch gebeurt worden beide accounts verwijderd.

Ik wil mij graag afmelden
Afmelden bij Yebbi is heel gemakkelijk, als u geen openstaande facturen meer heeft kan dit onder het kopje 'Account opzeggen'.

Ik wil geen mails meer ontvangen
Wanneer u geen mails wenst te ontvangen kunt u zich afmelden zoals hierboven is uitgelegd.
Algemene Voorwaarden
Wanneer er enige vorm van valsspelen wordt geconstateerd behoudt Yebbi het recht het betreffende account te verwijderen, wel dient u dan uw openstaande facturen te betalen.
Ons telefoonnummer
Ons 0900 nummer kost €0,90 per minuut

mahadma
door mahadma - Jul 15, 2014 om 22:11
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Effe lachen?

uit de algemene voorwaarden van deze club:

1.10 Alle vormen van spam kunnen worden aangegeven bij overheden en andere organisaties die verantwoordelijk zijn voor de bestrijding hiervan.

ro
door roelgom - Jul 15, 2014 om 22:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Die is echt om te lachen ja hahaaa...
Dus maar is ff doen dan haha

mahadma
door mahadma - Jul 15, 2014 om 22:30
11547 Antwoorden / 51 Vragen

De algemene voorwaarden van deze club:

1.1 Een account op Chalaza.nl is persoonlijk en mag niet zonder toestemming van eigenaar veranderen.
1.2 Bij constatering van verandering van eigenaar zonder onze toestemming verwijderen wij zonder waarschuwing het account.
1.3 U dient minstens één keer per 30 dagen in te loggen op uw account.
1.4 Mocht niet aan voorwaarde 1.3 worden voldaan, dan behoudt Chalaza.nl het recht om uw werfverdiensten of uw lidmaatschap (tijdelijk of permanent) stop te zetten.
1.5 Er is slechts 1 account per persoon, IP-adres en/of huishouden toegestaan.
1.6 Bij constatering van meerdere accounts zoals vermeld in voorwaarde 1.5 kunnen wij al uw accounts verwijderen. U kunt hierna geen aanspraak meer maken op eventuele verdiensten of referrals.
1.7 U dient minstens 16 jaar oud zijn om mee te doen met ons online spaarprogramma.
1.8 Om uw uitbetaling succesvol te laten verwerken, dient u uw profiel volledig en naar waarheid in te vullen
1.9 Leden werven is op alle mogelijke manieren toegestaan, met uitzondering van spam of enige vorm van misleiding.
1.10 Alle vormen van spam kunnen worden aangegeven bij overheden en andere organisaties die verantwoordelijk zijn voor de bestrijding hiervan.
1.11 Het is toegestaan leden te werven door het geven van beloningen, winkansen en/of andere incentives, zonder dat daar toestemming van Chalaza.nl voor nodig is.
1.12 Chalaza.nl niet verplicht een minimum aantal betaalde kliks, enquétes, e-mails, aanmeldingen of overige acties aan haar leden ter beschikking te stellen.
1.13 Chalaza.nl is nooit en te nimmer in welke houdanigheid dan ook aansprakelijk voor fouten in haar systeem.
1.14 Bij elke vorm van overmacht aan de kant van Chalaza.nl is Chalaza.nl gevrijwaard van alle verplichtingen aan haar kant zoals vermeld in deze overeenkomst.
1.15 Chalaza.nl bevat (links naar) advertenties van externe websites, en wij zijn niet verantwoordelijk voor enige directe of indirecte schade die deze sites toe kunnen brengen.
1.16 Bij ernstige overtredingen van deze Algemene Voorwaarden kunnen gemaakte kosten door deze overtredingen worden gevorderd bij het lid dat in overtreding is.
1.17 Chalaza.nl heeft altijd het recht haar Algemene Voorwaarden te wijzigen.
1.18 Indien u niet akkoord gaat met wijzigingen in onze Algemene Voorwaarden dient u zich af te melden, zonder dat enige compensatie mogelijk is.
1.19 Bij tegenvallende resultaten behoudt Chalaza.nl zich het recht toe te stoppen met haar spaarprogramma, zonder financiele verplichtingen jegens de leden.
1.20 Chalaza.nl heeft het recht om leden te verwijderen indien ter onzer beoordeling een geldige reden voor bestaat.
1.21 Alle andere vormen van valsspelen of onredelijk gebruik van ons spaarprogramma kunnen worden bestraft met een boete of (al dan niet tijdelijke) blokkering van uw account.
1.22 Het lid en Chalaza.nl zijn onafhankelijke contractanten en hebben dan ook geen verhouding werknemer/werkgever of een gelijkende verhouding.

Wat te denken van 1.21?

pa
door paultronics - Jul 16, 2014 om 00:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

De side van chalaza is nog in de lucht maar met alleen www.chalaza kom je niet dat bestaat n.l. niet meer , toets http://www.chalaza.nl/pages/gptwedstrijd.php dan kom je wel op de side let wel aangepaste side.
Op zondag 13-07-2014 was de volgende tekst nog te lezen.

U kunt zich gratis aanmelden op Chalaza, dan kunt u ook geld sparen via internet en besparen op al uw online aankopen!

Hoe kun je geld sparen bij Chalaza?

- Meedoen aan enquete's
- Het bezoeken van website's
- E-mail berichten te lezen
- Shoppen op het internet

Deelname aan Chalaza is geheel gratis, als u zich nu aanmeld krijgt u direct €1,- in uw account van ons!

Bij het behalen van €10,- accountsaldo kunt u zich laten uitbetalen op uw bankrekening of op uw PayPal [/b+

nu staat er de volgende tekst:

-[b] Meedoen aan enquete's
- Het bezoeken van website's
- E-mail berichten te lezen
- Shoppen op het internet

Deelname aan Chalaza kost slechts €9,99 per maand, als u zich nu aanmeld krijgt u direct €1,- in uw account van ons! Afmelden kan altijd en is geheel gratis (exclusief verwerking en administratiekosten)

Bij het behalen van €10,- accountsaldo kunt u zich laten uitbetalen op uw bankrekening of op uw PayPal rekening!

pa
door paultronics - Jul 16, 2014 om 00:11
7 Antwoorden / 0 Vragen

chalaza is onderdeel van Dickens Media staat er onder de side waar eerst het nummer van de kamer van Koophandel stond en het Btw nummer . Dickens media google dit maar eens , niet bekend of misschien.
Misschien kunnen we afspreken met chalaza om met z'n allen het geld te komen brengen

door 1953 - Jul 16, 2014 om 02:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=margriet72 schreef op dinsdag 15 jul 2014, 20:00]Ik heb zojuist onderstaande mail ontvangen.

Geachte lid van Chalaza,

Dit is de laatste sommatie tot betaling van uw openstaande maand factuur van €9,99, bij geen betaling binnen 24 uur zullen we de vordering doorgeven aan ons vast incassobureau, zij handelen de vordering verder af, wel komen hier de wettelijk bepaalde kosten bij, die bedragen €40,- incassokosten en 3% wettelijke rente. Voorkom deze kosten en betaal spoedig!

U kunt direct betalen door hier te klikken, dit kan per iDeal of PayPal.

Hartelijke groet,

Het team van Chalaza

Was er nou nog iemand die de oude voorwaarden heeft gekopieerd van de site?
Misschien fijn voor de anderen om hier te delen?
Ik heb ze helaas niet, trouwens de website is nu weer in de lucht, en daar staat nu idd. dat het maandelijks geld kost.

[u]NIET OP REAGEREN[/u]! Categorie oplichterij!

ma
door margriet72 - Jul 16, 2014 om 06:30
7 Antwoorden / 0 Vragen

onderstaande email van de vorige eigenaar ontvangen:

Betaalde mail - Uw saldo bedraagt nu € 1.5645091

Beste leden ,

Ik krijg een boel vragen over Chalaza.nl , de gpt site die tot half Mei 2014 van mij was .

De nieuwe wm genaamd Jan Meulen blijkt een internet oplichter te zijn en probeert de leden te belazeren .

Ben je lid van chalaza en krijg je deze mail ?

Geachte lid van Chalaza,

Dit is de laatste sommatie tot betaling van uw openstaande maand factuur van €9,99, bij geen betaling binnen 24 uur zullen we de vordering doorgeven aan ons vast incassobureau, zij handelen de vordering verder af, wel komen hier de wettelijk bepaalde kosten bij, die bedragen €40,- incassokosten en 3% wettelijke rente. Voorkom deze kosten en betaal spoedig!

U kunt direct betalen door hier te klikken, dit kan per iDeal of PayPal.

GA HIER NIET OP IN EN LAAT JE NIET INTIMIDEREN !
kLIK NIET OP DIE LINK EN BETAAL NIET !

Je moet echt absoluut niet ingaan op wat de nieuwe wm van chalaza vraagt .
Naar het zich laat aanzien hebben we met een oplichter te maken .

Kijk maar eens op deze link https://www.google.nl/webhp?hl=nl&tab=mw#hl=nl&q=jan+meulen+van+earntoday.nl

Ik heb mijn hoster gevraagd of hij gegevens heeft van dit sujet .

Je kunt dit probleem melden bij valse-email@fraudehelpdesk.nl

Ik heb geen telefoon nr van deze wm en weet alleen zijn naam .

Daludida heeft niets met deze boef te maken en als de naam van Daludida gebruikt wordt dan wordt de naam van Daludida misbruikt

Deze persoon kan helemaal niet naar een deurwaarder ik denk eerder dat de deurwaarder naar hem op zoek is .

Ondertussen zit je bij Daludida nog steeds goed en wil ik van de gelegenheid gebruik maken om alle leden bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen !
Sommige van de leden zijn al jaren lid en weten dat sinds ik Daludida in 2009 heb overgenomen er alleen maar op vooruit gegaan is ondanks de crisis !

Met vriendelijke groet
Jolanda
De webmaster
Daludida

ve
door veerman4 - Jul 16, 2014 om 09:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Deze mail kreeg ik vanmorgen van daludida, en ook een laatste aanmaning van chalaza, ik heb een mail gestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl en ik denk dat zoveel mogelijk mensen dit moeten doen zodat de kans groter wordt dat er iets mee gedaan wordt, alvast bedankt.

Daludida.nl
22:30 (10 uur geleden)

aan mij

Beste leden ,

Ik krijg een boel vragen over Chalaza.nl , de gpt site die tot half Mei 2014 van mij was .

De nieuwe wm genaamd Jan Meulen blijkt een internet oplichter te zijn en probeert de leden te belazeren .

Ben je lid van chalaza en krijg je deze mail ?

Geachte lid van Chalaza,

Dit is de laatste sommatie tot betaling van uw openstaande maand factuur van €9,99, bij geen betaling binnen 24 uur zullen we de vordering doorgeven aan ons vast incassobureau, zij handelen de vordering verder af, wel komen hier de wettelijk bepaalde kosten bij, die bedragen €40,- incassokosten en 3% wettelijke rente. Voorkom deze kosten en betaal spoedig!

U kunt direct betalen door hier te klikken, dit kan per iDeal of PayPal.

GA HIER NIET OP IN EN LAAT JE NIET INTIMIDEREN !
kLIK NIET OP DIE LINK EN BETAAL NIET !

Je moet echt absoluut niet ingaan op wat de nieuwe wm van chalaza vraagt .
Naar het zich laat aanzien hebben we met een oplichter te maken .

Kijk maar eens op deze link https://www.google.nl/webhp?hl=nl&tab=mw#hl=nl&q=jan+meulen+van+earntoday.nl

Ik heb mijn hoster gevraagd of hij gegevens heeft van dit sujet .

Je kunt dit probleem melden bij valse-email@fraudehelpdesk.nl

Ik heb geen telefoon nr van deze wm en weet alleen zijn naam .

Daludida heeft niets met deze boef te maken en als de naam van Daludida gebruikt wordt dan wordt de naam van Daludida misbruikt

Deze persoon kan helemaal niet naar een deurwaarder ik denk eerder dat de deurwaarder naar hem op zoek is .

Ondertussen zit je bij Daludida nog steeds goed en wil ik van de gelegenheid gebruik maken om alle leden bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen !
Sommige van de leden zijn al jaren lid en weten dat sinds ik Daludida in 2009 heb overgenomen er alleen maar op vooruit gegaan is ondanks de crisis !

Met vriendelijke groet
Jolanda
De webmaster
Daludida

ve
door veerman4 - Jul 16, 2014 om 12:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Chalaza - Verdien online geld!

U kunt zich gratis aanmelden op Chalaza, dan kunt u ook geld sparen via internet en besparen op al uw online aankopen!

1953 je vroeg om de voorwaarden? Bij deze

Hoe kun je geld sparen bij Chalaza?

- Meedoen aan enquete's
- Het bezoeken van website's
- E-mail berichten te lezen
- Shoppen op het internet

Deelname aan Chalaza is geheel gratis, als u zich nu aanmeld krijgt u direct €1,- in uw account van ons!

Bij het behalen van €10,- accountsaldo kunt u zich laten uitbetalen op uw bankrekening of op uw PayPal rekening!