do
door doering40 Jul 11, 2014 om 17:27
Computers & telefonie

Weet iemand wat Yebbi voor een spam is?

Hallo, ik heb de afgelopen tijd meerdere emails van Yebbi (als afzender) ontvangen. Vandaag kreeg ik 3 emails met een betalingsherinnering. Ik heb me er nooit voor opgegegeven en weet niet wat het inhoudt en waarom ik zou moeten betalen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe je er vanaf kunt komen?
Bij voorbaat hartelijk dank!

13403 83 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te zien is yebbi.nl een website waar je geld krijgt voor het ontvangen van mail. Als je je zelf niet hebt opgegeven heeft iemand anders dat wellicht gedaan? En waarvoor zou je moeten betalen dan?

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2014 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 11 jul 2014, 17:52]En waarvoor zou je moeten betalen dan?

Misschien omdat topicstarter een adverteerder is?

Hoe werkt het?
U bezoekt websites van adverteerders, die betalen ons en wij betalen u weer!

@doering40: heb je soms een webstie/webshop? Meer info Yebbi.nl

il
door ilonca27 - Jul 11, 2014 om 18:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Il heb net ook van die mails gehad 22.98 zou moeten betalen

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kopieer de tekst van die mail, zonder eventuele persoonsgegevens, dan eens hieronder. Dan wordt het misschien wat duidelijker.

do
door doering40 - Jul 11, 2014 om 18:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen website!
Ik weet niet waarom ik zou moeten betalen voor iets, waar ik me nooit voor heb opgegeven!

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 18:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zonder meer duidelijkheid weten wij het ook niet. Maar als je je nergens voor hebt opgeven niet betalen en ook niet reageren op die mails.

fr
door fransmulch - Jul 11, 2014 om 18:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

Onderwerp: SPOED! Openstaande factuur Yebbi

Betreft: Aanmaning

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi

fr
door fransmulch - Jul 11, 2014 om 18:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi

fr
door fransmulch - Jul 11, 2014 om 18:13
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte leden van Yebbi,

Wegens onderbezetting in ons call-centrum hebben we een pagina gemaakt waar u direct uw account kunt opzeggen, klik hier om er heen te gaan, dit moet helaas wel tegen een kleine vergoeding, als u het gratis wil kunt u het beste ons bellen, het nummer vindt u hier.

Als u via bovenstaade link uw account direct laat opzeggen dient u wel rekening te houden met een verwerkingstijd van maximaal 4 weken, wilt u uw account direct opzeggen kunt u beter bellen, als u uw account direct laat opzeggen is er ook een risico dat uw aanmelding niet doorkomt door de drukte, dit zou zonde zijn omdat het u dan toch weer 2,50 heeft gekost, daarom adviseren we u ons te bellen, vanavond zullen we met meer mensen in ons call-centrum zijn om uw oproepen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Tomas Muller

Afdeling ledenbeheer van Yebbi

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal wel een heel duur nummer zijn wat gebeld kan worden. Niet doen dus. Negeren en melden bij spamklacht.nl.

il
door ilonca27 - Jul 11, 2014 om 18:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Betreft: Aanmaning Geachte klant van Yebbi, Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u. U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes. Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR Ordersaldo -22,98 EUR Uw saldo: -22,98 EUR Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer. Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

fa
door falkin1973 - Jul 11, 2014 om 18:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net het incassobureau gesproken, hebben er niets mee te maken. Hebben ook al aangegeven aangifte te doen. Pure oplichting. Zo worden duizenden spookfacturen verstuurd.

re
door renzo1974 - Jul 11, 2014 om 18:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij kregen net dezelfde brief vandaag , wij hebben al een keer zoiets meegemaakt ivm pilletjes .
Alleen voor yebbi hebben wij ons ook niet aangemeld dus geen idee hoe ze ons iets kunnen sturen

ma
door martijndiedrich - Jul 11, 2014 om 18:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ook heb deze mails meerdere malen binnengekregen. vandaag met hetzelfde bedrag!

Ik heb een vraag gesteld via mail maar door drukte moet ik afzeggen voor een vergoeding of bellen!!!
Dus pas op!

re
door renzo1974 - Jul 11, 2014 om 18:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet wat die box-nummer betekent maar blijkt dat iedereen dezelfde nummer heeft 112747

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 18:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Cookies
door Cookies - Jul 11, 2014 om 18:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zijn dus duidelijk fake facturen: deleten, melden bij fraudehelpdesk en zeker niet gaan bellen!

re
door renzo1974 - Jul 11, 2014 om 18:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

als ik op die link klik kom ik uit voor fraude van een bedrijf ofzo

pa
door patje1978 - Jul 11, 2014 om 18:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag ook meerdere mails ontvangen van ze.
Ook niet aangemeld.
OOk dezelfde gehad met aanmaning en drukte in call center.

ra
door ramon.e - Jul 11, 2014 om 18:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij oplichterij want ik heb dezelfde mail.
alles is het zelfde ook het factuur nr en dat zal nooit kunnen

Betreft: Aanmaning

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 18:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=renzo1974 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 18:34]als ik op die link klik kom ik uit voor fraude van een bedrijf ofzo

U krijgt toch een frauduleuze nota van een bedrijf? Dus melden.

Ook niet naar die club gaan bellen.

re
door renzo1974 - Jul 11, 2014 om 18:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

nee staat bij mijn gegevens : bedrijfsnaam .
maar ik heb geen bedrijf

ar
door armanigamer - Jul 11, 2014 om 18:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik zal jullie maar uit het lijden verlossen:
De mail is nep!

Dit zal voor de meesten geen schok zijn, máár dit was voor mij niet genoeg.
Ik heb de e-mailbron bekeken, hier kwam uit dat degene gebruik maakte van een e-mail spoof.
Yebbi.nl is dus gewoon een normale (hopelijk betrouwbare) website, maar die persoon maakt hier misbruik van.

Dit kwam uit de e-mailbron:
Received: from yebbi by web01.makicom.nl with local (Exim 4.73)
(envelope-from )

Oftewel de e-mailspoof is gemaakt met de hosting van www.makicom.nl en de FTP/Login naam van de gebruiker is yebbi.

Ik heb zelf al contact opgenomen met Makicom.nl en ben benieuwd naar hun antwoord.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=renzo1974 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 18:37]nee staat bij mijn gegevens : bedrijfsnaam .
maar ik heb geen bedrijf

Dan slaat u dat over of zet kruisjes.

do
door doravn - Jul 11, 2014 om 18:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb exact dezelfde mails gekregen als FRANSMULCH, zelfs het zelfde factuurnummer staat op mijn zogenaamde aanmaning. Zie hieronder:
Betreft: Aanmaning

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi

ar
door armanigamer - Jul 11, 2014 om 18:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=doravn schreef op vrijdag 11 jul 2014, 18:43]Ik heb exact dezelfde mails gekregen als FRANSMULCH, zelfs het zelfde factuurnummer staat op mijn zogenaamde aanmaning. Zie hieronder:
Betreft: Aanmaning

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi

Lees:
Nou, ik zal jullie maar uit het lijden verlossen:
De mail is nep!

Dit zal voor de meesten geen schok zijn, máár dit was voor mij niet genoeg.
Ik heb de e-mailbron bekeken, hier kwam uit dat degene gebruik maakte van een e-mail spoof.
Yebbi.nl is dus gewoon een normale (hopelijk betrouwbare) website, maar die persoon maakt hier misbruik van.

Dit kwam uit de e-mailbron:
Received: from yebbi by web01.makicom.nl with local (Exim 4.73)
(envelope-from )

Oftewel de e-mailspoof is gemaakt met de hosting van www.makicom.nl en de FTP/Login naam van de gebruiker is yebbi.

Ik heb zelf al contact opgenomen met Makicom.nl en ben benieuwd naar hun antwoord.

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 18:39][quote=renzo1974 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 18:37]nee staat bij mijn gegevens : bedrijfsnaam .
maar ik heb geen bedrijf

Dan slaat u dat over of zet kruisjes.
Of stuur de mail door naar valse-email@fraudehelpdesk.nl.

fl
door flitz - Jul 11, 2014 om 19:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vreemd wij kregen zelfs 2 aanmaningen met excact hetzelfde verhaal erbij ik ga er zeker noet op in! Yebbi is een oplichtersbende geloof mij!

mi
door mistresspeg - Jul 11, 2014 om 19:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

wel vreemd dat ook iedereen het zelfde bedrag moet betalen hoor, ook ik kreeg deze mail al een paar keer binnen dit is gewoon een poging tot oplichterij dus zeker niet betalen en registreren als spam

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 11, 2014 om 20:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

"Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!" Welke link staat er onder de hier?

hutch
door hutch - Jul 11, 2014 om 20:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Waarschuwing:

De bedoeling is NIET dat u gaat betalen....... dat zal voor de meesten wel duidelijk zijn.

De bedoeling is WEL dat gaat bellen naar dat dure telefoonnummer: € 0,90 per minuut.

U gaat dat nummer bellen en wordt doorgeschakeld (of hoe dat ook werkt?) naar een boxnummer...... waar vervolgens niemand reageert. En u maar wachten voor die € 0,90 per minuut. Dat is dus lekker 'verdienen'. Een vorm van pure oplichting.

Dus NIET gaan bellen. Blokkeren die handel.

En die zgn. 'Thomas de Groot' zal wel in het echt: Michel M. heten......

ma
door mams157 - Jul 11, 2014 om 20:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ook precies het zelfde verhaal als hierboven vermeld.. aanmaning ect. tot 3x toe!!
Bellen lukt niet, via mail krijg je een link die niet werkt. wat nu te doen. aangifte bij politie of gewoon laten gaan en mail direct verwijderen?

an
door annemieke24 - Jul 11, 2014 om 20:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Sinds enkele weken krijg ik mails van Yebbi waarin ik op een link moet klikken om mijn aanmelding te bevestigen, ik heb steeds deze mails weggegooid tot ik vandaag 3 mails kreeg met allemaal aanmaningen. Ik schrok hier best wel van, waarop ik besloot om te gaan bellen naar het nummer wat onderin de email stond. Ik heb welgeteld 5x gebeld, de eerste keer nadat ik mijn boxnummer (wat ook onderin de mail staat) heb ingevoerd ging de telefoon over werd er opgenomen waarop ik op de achtergrond hoorde dat diegene buiten liep en er gelijk werd opgehangen.
Ik heb direct weer gebeld, en toen kreeg ik een bandje dat alle medewerkers in gesprek waren en ik z.s.m zou worden doorverbonden. Eenmaal doorverbonden werd gelijk de verbinding verbroken, elke keer dat ik weer belde.

Ik heb zojuist in mijn mail gekregen en tot mijn verbazing zaten er weer 3 mails tussen van Yebbi maar nu ondertekend Door Thomas Muller i.p.v. Thomas de Groot.

Er stond het volgende in:

Geachte leden van Yebbi,

Wegens onderbezetting in ons call-centrum hebben we een pagina gemaakt waar u direct uw account kunt opzeggen, klik hier om er heen te gaan, dit moet helaas wel tegen een kleine vergoeding, als u het gratis wil kunt u het beste ons bellen, het nummer vindt u hier.

Als u via bovenstaade link uw account direct laat opzeggen dient u wel rekening te houden met een verwerkingstijd van maximaal 4 weken, wilt u uw account direct opzeggen kunt u beter bellen, als u uw account direct laat opzeggen is er ook een risico dat uw aanmelding niet doorkomt door de drukte, dit zou zonde zijn omdat het u dan toch weer 2,50 heeft gekost, daarom adviseren we u ons te bellen, vanavond zullen we met meer mensen in ons call-centrum zijn om uw oproepen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Tomas Muller

Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben?

Met vriendelijke groet,
Annemieke

jo
door jolanda 1 - Jul 11, 2014 om 20:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies het zelfde ontvangen
En weet niet eens wat het is maar rekking van 22,89 wat moet je hier mee aan heb zelf niks gedaan

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 11, 2014 om 20:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik sommige reacties lees, ben ik nogal huiverig dat anno 2014 spammen alias oplichting nog altijd erg lucratief is..

Terwijl je enkel shift + del hoeft te toetsen en klaar.

ma
door mams157 - Jul 11, 2014 om 20:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=annemieke24 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 20:09]Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Sinds enkele weken krijg ik mails van Yebbi waarin ik op een link moet klikken om mijn aanmelding te bevestigen, ik heb steeds deze mails weggegooid tot ik vandaag 3 mails kreeg met allemaal aanmaningen. Ik schrok hier best wel van, waarop ik besloot om te gaan bellen naar het nummer wat onderin de email stond. Ik heb welgeteld 5x gebeld, de eerste keer nadat ik mijn boxnummer (wat ook onderin de mail staat) heb ingevoerd ging de telefoon over werd er opgenomen waarop ik op de achtergrond hoorde dat diegene buiten liep en er gelijk werd opgehangen.
Ik heb direct weer gebeld, en toen kreeg ik een bandje dat alle medewerkers in gesprek waren en ik z.s.m zou worden doorverbonden. Eenmaal doorverbonden werd gelijk de verbinding verbroken, elke keer dat ik weer belde.

Ik heb zojuist in mijn mail gekregen en tot mijn verbazing zaten er weer 3 mails tussen van Yebbi maar nu ondertekend Door Thomas Muller i.p.v. Thomas de Groot.

Er stond het volgende in:

Geachte leden van Yebbi,

Wegens onderbezetting in ons call-centrum hebben we een pagina gemaakt waar u direct uw account kunt opzeggen, klik hier om er heen te gaan, dit moet helaas wel tegen een kleine vergoeding, als u het gratis wil kunt u het beste ons bellen, het nummer vindt u hier.

Als u via bovenstaade link uw account direct laat opzeggen dient u wel rekening te houden met een verwerkingstijd van maximaal 4 weken, wilt u uw account direct opzeggen kunt u beter bellen, als u uw account direct laat opzeggen is er ook een risico dat uw aanmelding niet doorkomt door de drukte, dit zou zonde zijn omdat het u dan toch weer 2,50 heeft gekost, daarom adviseren we u ons te bellen, vanavond zullen we met meer mensen in ons call-centrum zijn om uw oproepen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Tomas Muller

Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben?

Met vriendelijke groet,
Annemieke

el
door ellen1964 - Jul 11, 2014 om 21:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb 3 van deze aanmaningen en excuus voor overbelasting gehad.
Ik heb eea gemeld op de site van valse-email@fraudehelpdesk.nl en ben voornemens aangifte te doen.

Uiteraard geen betalingen doen!

pe
door petra1960 - Jul 11, 2014 om 22:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb de afgelopen week mails van Yebbi gehad. Deze gewoon verwijderd. Krijg vandaag aanmaning met 22.98 en dezelfde onzin over callcenter enz. Kan ik deze mails gewoon deleten?

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2014 om 22:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=petra1960 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 22:03]Ook ik heb de afgelopen week mails van Yebbi gehad. Deze gewoon verwijderd. Krijg vandaag aanmaning met 22.98 en dezelfde onzin over callcenter enz. Kan ik deze mails gewoon deleten?
Ja.

de
door deeviej - Jul 11, 2014 om 22:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag deze mail drie keer ontvangen via de email.

Betreft: Aanmaning

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi.

Ik heb een melding gedaan bij fraudehelpdesk.nl, zijn er verder nog stappen die ik kan ondernemen? Is dit wel een zaak voor bijvoorbeeld de politie?

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@deeviej

Waarom zet u die hele mail ook weer neer.? De voorgasnde reacties niet gelezen?

Niet betalen, niet bellen, melden bij het Fraudemeldpunt. En dan deleten.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch verschrikkelijk hoeveel mensen denken dat ze iets moeten doen.

Hoeveel goudgerande telefoontjes zullen er wel niet gepleegd worden?

ra
door ramon.e - Jul 11, 2014 om 23:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat "Te betalen -22,98". Betekent dat dan niet dat je dan van hun 22,98 krijgt? :)

ri
door riadijkxhoorn - Jul 11, 2014 om 23:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier van hetzelfde laken een pak!!!!!

jo
door johanh67 - Jul 12, 2014 om 00:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=doering40 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 17:27]Hallo, ik heb de afgelopen tijd meerdere emails van Yebbi (als afzender) ontvangen. Vandaag kreeg ik 3 emails met een betalingsherinnering. Ik heb me er nooit voor opgegegeven en weet niet wat het inhoudt en waarom ik zou moeten betalen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe je er vanaf kunt komen?
Bij voorbaat hartelijk dank!

jo
door johanh67 - Jul 12, 2014 om 00:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

deze kreeg ik ook

Geachte klant van Yebbi,

Onlangs hebben wij u een overzicht met uw openstaande rekeningen toegestuurd. Helaas hebben wij tot op heden geen betaling van u mogen ontvangen. Wij verzoeken u daarom het openstaande bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken. Helaas zijn wij anders genoodzaakt de wettelijke rente en incasso kosten van 15% van het totaal bedrag met een minimum van 40 euro aan u door te bereken, alsook zullen we uw dosier doorsturen aan Credifin-Nederland B.V. incasso om de vordering verder te incasseren met alle bijkomende kosten voor u.

U kunt het openstaande bedrag gemakkelijk overmaken via iDeal en onze vele andere betaal methodes.

Boekingstekst Factuurnr. Datum Te betalen Betaald Saldo

Deelname Yebbi 84949 27-06-2014 -22,98 EUR
Ordersaldo -22,98 EUR

Uw saldo: -22,98 EUR

Reeds overgemaakte bedragen en retouren zijn tot en met 27-06-2014 (onze boekdatum) verwerkt. Mocht u de betaling reeds aan ons hebben overgemaakt, beschouwt u dit schrijven dan als niet verstuurd, bent u het niet eens met de factuur? Belt u ons dan op onderstaand nummer.
Heeft u nog vragen? U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur op 0909-4133500 onder box-nummer: 112747.

Klik hier om uw openstaande saldo online te betalen!

Met vriendelijke groet,

Thomas de Groot

Afdeling finance Yebbi

ik heb met de vorige eigenaar gemaild deze vertelde mij dat ze de site hadden verkocht en dat het hun zeer speet hoe de nieuwe eigenaar er me om gaat ze hebben er wel voor gezorgd dat de site uit de lucht is
niet naar het nummer bellen die in de mail staat de nieuwe eigenaar is wel bekend als oplichter

ri
door riadijkxhoorn - Jul 12, 2014 om 00:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

deze mail kreeg is juist van Yopost:
Beste leden,

Half juni heb ik Yebbi.nl verkocht aan een persoon genaamd jan meulen.

Dus alles wat er nu speeld en verstuurd word door yebbi.nl is niet door mij gedaan
Ik baal er ook van dat deze webmaster zo met de website omgaat.

Nadat ik hem heb verzocht de domeinnaam op zijn naam te zetten is dat tot op heden niet gedaan.
En vandaag kreeg ik een aantal mailings omtrent de praktijken die deze persoon met yebbi.nl aan het doen is omdat mijn conact gegevens nog steeds aan dat domein is gekoppeld, En ik daar niet mee geassocieerd wil worden heb ik makicom verzocht de domeinnaam yebbi.nl uit de lucht te halen. En dat is nu gebeurd.

fa
door falkin1973 - Jul 12, 2014 om 08:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

U bedoelt deze persoon:

Houder Michel Mannessen
Administratieve contactpersoon m.mannessen@chello.nl
Registrar Registrar.eu
Willem Buytewechstraat 40
3024BN ROTTERDAM
Nederland

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 12, 2014 om 09:56
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=riadijkxhoorn schreef op zaterdag 12 jul 2014, 00:45]deze mail kreeg is juist van Yopost:
Beste leden,

Half juni heb ik Yebbi.nl verkocht aan een persoon genaamd jan meulen.

Dus alles wat er nu speeld en verstuurd word door yebbi.nl is niet door mij gedaan
Ik baal er ook van dat deze webmaster zo met de website omgaat.

Nadat ik hem heb verzocht de domeinnaam op zijn naam te zetten is dat tot op heden niet gedaan.
En vandaag kreeg ik een aantal mailings omtrent de praktijken die deze persoon met yebbi.nl aan het doen is omdat mijn conact gegevens nog steeds aan dat domein is gekoppeld, En ik daar niet mee geassocieerd wil worden heb ik makicom verzocht de domeinnaam yebbi.nl uit de lucht te halen. En dat is nu gebeurd.
Het zal dan wel afgelopen zijn met de mailtjes, bedankt voor het bericht.

wa
door watervrouw1983 - Jul 12, 2014 om 12:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

fijn om te horen. , dat niet alleen die mail heb gekegen.
ik schrok mij rot toen ik die mail kreeg . precies dezelfde gekregen zoals de mails hierboven.

ik heb alle email die ze gebruikten een mail terug gestuurd.
ook via de site van yebbi. gisteren.

ik heb ze op mij email geblokkerd en afgemeld van hun "nieuwsbrieven " dan krijgen hun een mail dat ze je van je mailingslijst af moeten halen. ja de vraag of ze het doen.

website yebbi , is niet meer online.

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2014 om 13:57
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vandaag uit de mail van mijn partner gehaald:

Beste leden,

Half juni heb ik Yebbi.nl verkocht aan een persoon genaamd jan meulen.

Dus alles wat er nu speeld en verstuurd word door yebbi.nl is niet door mij gedaan
Ik baal er ook van dat deze webmaster zo met de website omgaat.

Nadat ik hem heb verzocht de domeinnaam op zijn naam te zetten is dat tot op heden niet gedaan.
En vandaag kreeg ik een aantal mailings omtrent de praktijken die deze persoon met yebbi.nl aan het doen is omdat mijn conact gegevens nog steeds aan dat domein is gekoppeld, En ik daar niet mee geassocieerd wil worden heb ik makicom verzocht de domeinnaam yebbi.nl uit de lucht te halen. En dat is nu gebeurd.

Dit ter informatie.

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2014 om 14:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@mahadma, zie riadijkxhoorn zaterdag 12 jul 2014, 00:45.

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2014 om 14:18
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Diumenge, je hebt gelijk, effe niet opgelet, maar in dit geval beter 2x als geen keer gepubliceerd.

ha
door hanswoltman - Jul 12, 2014 om 14:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeg ook dit verhaal, en als ik bovenstaande reacties lees ben ik niet de enige, Het is inderdaad vreemd dat je voor een gratis site, die aangeeft geld te geven voor het lezen van emails, moet betalen.
Maar als ik bij hun een saldo heb van - (min) 22,98, is het dan niet zo dat ik geld zou moeten krijgen, of zie ik dat verkeerd? Al met al bijzonder verwarrend.

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2014 om 14:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hanswoltman schreef op zaterdag 12 jul 2014, 14:36]Kreeg ook dit verhaal, en als ik bovenstaande reacties lees ben ik niet de enige, Het is inderdaad vreemd dat je voor een gratis site, die aangeeft geld te geven voor het lezen van emails, moet betalen.
Maar als ik bij hun een saldo heb van - (min) 22,98, is het dan niet zo dat ik geld zou moeten krijgen, of zie ik dat verkeerd? Al met al bijzonder verwarrend.
Ze willen dat je een duur nummer belt, dus verwarring is dan prima.

Begrijp ik hier overigens wel uit dat u zich ooit hebt opgegeven bij deze site? De persoon die de site heeft overgenomen heeft ook de database in handen gekregen?

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2014 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als mijn saldo min is bij de bank, moet ik betalen. En heb ik niets tegoed.

vl
door vlindert1975 - Jul 12, 2014 om 20:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik had er dus wel heen gemaild en dit kreeg ik als reactie terug alsnog bbetalen alleen nu minder stelletje gekken

Geachte heer/mevrouw,

Ons excuus, wij zijn de hosting partij van Yebbi.nl, hen misbruiken ons e-mail adres.
Speciaal voor Yebbi.nl leden hebben we een script ontwikkeld om u af te melden en uw e-mail adres te verwijderen uit hen mailing lijsten, aangezien dit onze medewerkers een hoop tijd kost vragen we u ter compensatie €9,99 te betalen, wij zullen dan binnen 2 uur uw mailing adres van hen lijst afhalen en uw account verwijderen.
Yebbi.nl is door ons voorlopig offline gehaald (we zijn wettelijk verplicht hen site binnen 72 uur weer online te doen, daarna kunnen ze dus weer uw mailbox spammen met ongewenste mailings).

Ons excuus, we kunnen het niet mooier maken en betreuren deze situatie.

Uw account verwijderen? Bezoek dan de volgende website: bit.ly/TZHl8b

Let op! Dit is niet verplicht echter wel aan te raden!

Met vriendelijke groet,

Sander Mar

Dienst klantenservice van Today Hosting

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2014 om 21:05
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ook dit bovenstaande is dus "flauwe kul". Dus spam.

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2014 om 22:21
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het wordt nog leuker, nou ja, dit kwam ook nog binnen:

Geachte lid van Chalaza,

Uw maandelijkse abonnements kosten van €9,99 voor het gebruiken van Chalaza dienen binnen 3 dagen betaald te worden. U kunt uw account pas opzeggen als uw openstaande facturen zijn betaald, betaal tijden en voorkom incassokosten, bij het niet betalen van uw maandelijks abonnent zijn wij genoodzaakt €40,- incassokosten + de wettelijke rente door te berekenen aan u, alsook dragen we het dossier over aan DAS Incasso B.V. te Eindhoven.

We hopen dat u de betaling alsnog spoedig zult betalen aan ons, dit kunt u doen via de speciale pagina, klik daarvoor hier!

Alvast bedankt en we hopen dat het niet tot een incasso traject komt.

Hartelijke groet,

Het team van Chalaza

Dit is dus OOK SPAM, klik dus NIET op op de link in de mail ..............

crewmember
door crewmember - Jul 14, 2014 om 09:59
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me handig als KASSA zelf dit even noemt in hun mailing of het even noemt in het programma.

De hoeveelheid mensen die hiervan "Schrikken" en gaan bellen enzo is schrikbarend.

Ik heb ze al gemailed.

hutch
door hutch - Jul 14, 2014 om 11:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ja en? dat dat ventje minderjarig is, wil nog niet zeggen dat hij een (poging tot een) misdrijf mag plegen.

Wat velen ontvangen (als mailtje) is geen spam, het is puur een poging tot .
Het doelbewust onjuiste rekeningen sturen en hopen dat er velen in zullen trappen en dat bedrag overmaken... of, zoals het formeel omschreven is:

"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft ......"

Terug gaan en wel aangfite gaan doen, wat de politie verplicht is om op te nemen.

Redacteur
door Redacteur - Jul 15, 2014 om 09:43
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Zie ook ons nieuwsartikel van gisteren: http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/pas-op-voor-spammails-van-yebbi/

diumenge
door diumenge - Jul 16, 2014 om 06:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De fraudehelpdesk is gisteren ook wakker geworden: Fraudeurs achter mail Yebbi op geld uit.

sa
door sanderdev - Jul 17, 2014 om 19:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte gedupeerden van Yebbi en/of Dhr. Jan Meulen,

Ik als co-owner van Today Dev betreur deze situatie ten ergste, deze situatie is tot stand gekomen door een Dhr. Meulen, deze desbetreffende persoon veranderen later zijn naam in Dhr. Dickens.
Zonder dat wij hier weet in hadden heeft deze persoon al jaren lang gedupeerden gemaakt, dit alles onder onze naam.

Wij hebben aangifte gedaan bij de politie en zijn een intern onderzoek gestart, de mails die zijn verstuurd vanaf info@todayhosting.nl zijn ook niet door ons verstuurd!

Ons advies is, betaal niet de facturen want dit gaat om spookfacturen!

Voor vragen kunt u ons aangaande dit onderwerp niet bereiken, we hebben een grote hoeveelheid klanten die wij liever helpen dan mensen die gedupeerd zijn, ons advies is aangifte doen, want samen staan we sterker!

Bedreigingen en dergelijke zullen wij rapporteren en aangeven aan de politie.

Wij willen een ieder erg veel sterkte toe wensen!

Met vriendelijke en doch vrolijke groet,

Sander Mar - Co-owner van Today Dev
Julian Hofstra - CEO van Today Dev

Joey - Dienst permanentie

Nickie, Yvon en Karla, uw helpdesk medewerksters

computerslim
door computerslim - Oct 3, 2014 om 16:59
6 Antwoorden / 3 Vragen

Kreeg vandaag ook een mail. Met ,e stomme kop 2 keer gebeld.
Trap er nooit in maar dacht dat het van een abonnement van tijdschrift was.

Vloek alles bij elkaar. Stelletje oplichters !!!

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor het volgende.
Wij zijn nu al geruime tijd bezig met u in contact te treden teneinde een oplossing te vinden inzake de vordering van Worldclub A.B. / D2014284957.
Dat blijkt helaas niet haalbaar: u reageert niet op onze berichten of u houdt zich niet aan eventueel gemaakte afspraken, en verspeelt daarmee uw positie bij een gerechtelijke procedure.
Wij stellen u nog eenmaal in de gelegenheid om met ons in contact te treden en eventueel een regeling te treffen.

Reageert u ook nu niet, dan gaan wij binnen een week over tot het uit handen geven van de vordering aan de deurwaarder, teneinde u op korte termijn te dagvaarden voor de Kantonrechter.

Dit betekent voor u:

- plaatsing op de zwarte lijst van web-leveranciers. U wordt daarmee van verdere leveranties van webwinkels uitgesloten;
- een confrontatie met kosten die een veelvoud zullen zijn van uw oorspronkelijke factuurbedrag;
- een eventuele beslaglegging op uw inkomsten en/of eigendommen voor het verhalen van het volledige openstaande bedrag, inclusief gerechtelijk kosten (met een minimum van 450,00 euro).

Wij hopen en vertrouwen erop, dat u de aangekondigde maatregelen zult voorkomen en zien uw reactie graag tegemoet, u kunt onze klantenservice dagelijks 24/7 bereiken.
Het nummer van de financiele afdeling, waar ze u het snelste kunnen helpen is 0909-4133500, box-nummer: 113983 (0,9 c/pm), deze zijn dagelijks van 08:00 tot 18:00 bereikbaar of u neemt contact op met onze klantenservice via 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm), deze zijn 24/7 bereikbaar voor al uw vragen.

Met een hoogachtende groet,

Dhr. A. Scheemda World Incasso A.B.

T: 0909-4133500, box-nummer: 112747

Nederlands: De informatie in dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Indien het e-mailbericht niet voor U is bestemd en bij vergissing bij u terecht is gekomen verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen en het bericht te vernietigen. In voorgaand geval is verspreiding, openbaarmaking of gebruik van de inhoud van het e-mailbericht verboden. Opdrachten worden slechts aanvaard en uitgevoerd onder toepasselijk verklaring van onze algemene voorwaarden.

in
door ined - Oct 5, 2014 om 19:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ontving mijn dochter precies, maar dan ook letterlijk dezelfde mail als hieronder. Ook geprobeerd te bellen, te mailen, maar dat lukt blijkbaar allemaal niet, of via omwegen, die ons waarschijnlijk geld kosten. Toen maar eens gegoogled op "Scheemda World Incasso" en jawel hoor, oplichters dus! Wat te doen? Helemaal niets en maar afwachten wat er nog meer komt? Het rare is, dat er in de mail niet eens een bedrag staat vermeld.

=computerslim schreef op vrijdag 3 okt 2014, 16:59: Kreeg vandaag ook een mail. Met ,e stomme kop 2 keer gebeld.
Trap er nooit in maar dacht dat het van een abonnement van tijdschrift was.

Vloek alles bij elkaar. Stelletje oplichters !!!

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor het volgende.
Wij zijn nu al geruime tijd bezig met u in contact te treden teneinde een oplossing te vinden inzake de vordering van Worldclub A.B. / D2014284957.
Dat blijkt helaas niet haalbaar: u reageert niet op onze berichten of u houdt zich niet aan eventueel gemaakte afspraken, en verspeelt daarmee uw positie bij een gerechtelijke procedure.
Wij stellen u nog eenmaal in de gelegenheid om met ons in contact te treden en eventueel een regeling te treffen.

Reageert u ook nu niet, dan gaan wij binnen een week over tot het uit handen geven van de vordering aan de deurwaarder, teneinde u op korte termijn te dagvaarden voor de Kantonrechter.

Dit betekent voor u:

- plaatsing op de zwarte lijst van web-leveranciers. U wordt daarmee van verdere leveranties van webwinkels uitgesloten;
- een confrontatie met kosten die een veelvoud zullen zijn van uw oorspronkelijke factuurbedrag;
- een eventuele beslaglegging op uw inkomsten en/of eigendommen voor het verhalen van het volledige openstaande bedrag, inclusief gerechtelijk kosten (met een minimum van 450,00 euro).

Wij hopen en vertrouwen erop, dat u de aangekondigde maatregelen zult voorkomen en zien uw reactie graag tegemoet, u kunt onze klantenservice dagelijks 24/7 bereiken.
Het nummer van de financiele afdeling, waar ze u het snelste kunnen helpen is 0909-4133500, box-nummer: 113983 (0,9 c/pm), deze zijn dagelijks van 08:00 tot 18:00 bereikbaar of u neemt contact op met onze klantenservice via 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm), deze zijn 24/7 bereikbaar voor al uw vragen.

Met een hoogachtende groet,

Dhr. A. Scheemda World Incasso A.B.

T: 0909-4133500, box-nummer: 112747

Nederlands: De informatie in dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Indien het e-mailbericht niet voor U is bestemd en bij vergissing bij u terecht is gekomen verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen en het bericht te vernietigen. In voorgaand geval is verspreiding, openbaarmaking of gebruik van de inhoud van het e-mailbericht verboden. Opdrachten worden slechts aanvaard en uitgevoerd onder toepasselijk verklaring van onze algemene voorwaarden.

si
door sidderhuis - Oct 6, 2014 om 08:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gister precies dezelfde mail ontvangen als hierboven van mailing@todayincasso.nl met precies dezelfde inhoud als Ined. Ik heb niet gebeld maar schrok mij wel kapot! Het is best een een heftig verhaal waardoor je schrikt. Ik vraag mij nu ook af wat ik hier mee moet...De naam van dhr A. Scheemda is ook nergens te vinden op internet. Gewoon verwijderen?

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor het volgende.
Wij zijn nu al geruime tijd bezig met u in contact te treden teneinde een oplossing te vinden inzake de vordering van Worldclub A.B. / D2014284957.
Dat blijkt helaas niet haalbaar: u reageert niet op onze berichten of u houdt zich niet aan eventueel gemaakte afspraken, en verspeelt daarmee uw positie bij een gerechtelijke procedure.
Wij stellen u nog eenmaal in de gelegenheid om met ons in contact te treden en eventueel een regeling te treffen.

Reageert u ook nu niet, dan gaan wij binnen een week over tot het uit handen geven van de vordering aan de deurwaarder, teneinde u op korte termijn te dagvaarden voor de Kantonrechter.

Dit betekent voor u:

- plaatsing op de zwarte lijst van web-leveranciers. U wordt daarmee van verdere leveranties van webwinkels uitgesloten;
- een confrontatie met kosten die een veelvoud zullen zijn van uw oorspronkelijke factuurbedrag;
- een eventuele beslaglegging op uw inkomsten en/of eigendommen voor het verhalen van het volledige openstaande bedrag, inclusief gerechtelijk kosten (met een minimum van 450,00 euro).

Wij hopen en vertrouwen erop, dat u de aangekondigde maatregelen zult voorkomen en zien uw reactie graag tegemoet, u kunt onze klantenservice dagelijks 24/7 bereiken.
Het nummer van de financiele afdeling, waar ze u het snelste kunnen helpen is 0909-4133500, box-nummer: 113983 (0,9 c/pm), deze zijn dagelijks van 08:00 tot 18:00 bereikbaar of u neemt contact op met onze klantenservice via 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm), deze zijn 24/7 bereikbaar voor al uw vragen.

Met een hoogachtende groet,

Dhr. A. Scheemda World Incasso A.B.

T: 0909-4133500, box-nummer: 112747

me
door melanietiny - Oct 6, 2014 om 08:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb afgelopen week precies dezelfde mail ontvangen en heb wel 3 keer gebeld.
Wat stom van me!! Weet iemand of dit consequenties heeft?

=computerslim schreef op vrijdag 3 okt 2014, 16:59: Kreeg vandaag ook een mail. Met ,e stomme kop 2 keer gebeld.
Trap er nooit in maar dacht dat het van een abonnement van tijdschrift was.

Vloek alles bij elkaar. Stelletje oplichters !!!

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor het volgende.
Wij zijn nu al geruime tijd bezig met u in contact te treden teneinde een oplossing te vinden inzake de vordering van Worldclub A.B. / D2014284957.
Dat blijkt helaas niet haalbaar: u reageert niet op onze berichten of u houdt zich niet aan eventueel gemaakte afspraken, en verspeelt daarmee uw positie bij een gerechtelijke procedure.
Wij stellen u nog eenmaal in de gelegenheid om met ons in contact te treden en eventueel een regeling te treffen.

Reageert u ook nu niet, dan gaan wij binnen een week over tot het uit handen geven van de vordering aan de deurwaarder, teneinde u op korte termijn te dagvaarden voor de Kantonrechter.

Dit betekent voor u:

- plaatsing op de zwarte lijst van web-leveranciers. U wordt daarmee van verdere leveranties van webwinkels uitgesloten;
- een confrontatie met kosten die een veelvoud zullen zijn van uw oorspronkelijke factuurbedrag;
- een eventuele beslaglegging op uw inkomsten en/of eigendommen voor het verhalen van het volledige openstaande bedrag, inclusief gerechtelijk kosten (met een minimum van 450,00 euro).

Wij hopen en vertrouwen erop, dat u de aangekondigde maatregelen zult voorkomen en zien uw reactie graag tegemoet, u kunt onze klantenservice dagelijks 24/7 bereiken.
Het nummer van de financiele afdeling, waar ze u het snelste kunnen helpen is 0909-4133500, box-nummer: 113983 (0,9 c/pm), deze zijn dagelijks van 08:00 tot 18:00 bereikbaar of u neemt contact op met onze klantenservice via 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm), deze zijn 24/7 bereikbaar voor al uw vragen.

Met een hoogachtende groet,

Dhr. A. Scheemda World Incasso A.B.

T: 0909-4133500, box-nummer: 112747

Nederlands: De informatie in dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Indien het e-mailbericht niet voor U is bestemd en bij vergissing bij u terecht is gekomen verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen en het bericht te vernietigen. In voorgaand geval is verspreiding, openbaarmaking of gebruik van de inhoud van het e-mailbericht verboden. Opdrachten worden slechts aanvaard en uitgevoerd onder toepasselijk verklaring van onze algemene voorwaarden.

hutch
door hutch - Oct 6, 2014 om 09:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=melanietiny schreef op maandag 6 okt 2014, 08:55]Ik heb afgelopen week precies dezelfde mail ontvangen en heb wel 3 keer gebeld. Wat stom van me!! Weet iemand of dit consequenties heeft?
Jammer dat velen naar dat aso-figuur gaan bellen.
Zoals ik al geschreven heb, het is niet de bedoeling om te betalen, maar juist om naar dat dure telefoonnummer te bellen. Zo incasseert hij z'n centjes.

En consequenties? Niet waar u bang voor bent, maar wel uw telefoonkosten.
Maar ja, als u een poos aan de lijn blijft 'hangen' / wachten (zoals dat figuur hoopt), zal dat ook wel in de papieren gaan lopen.

Ben benieuwd hoeveel personen hier nog langer intrappen.

r.
door r.vording - Oct 6, 2014 om 12:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik kreeg vandaag exact dezelfde mail, ik vind het zelfs meer een dreigbrif.
ik heb in het veleden ook al regelmatig mails gehad met "rekeningoverzicht" en dat ik moest betalen, iets van €22,- .
onderstaand kreeg ik dus vandaag:

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor het volgende.
Wij zijn nu al geruime tijd bezig met u in contact te treden teneinde een oplossing te vinden inzake de vordering van Worldclub A.B. / D2014284957.
Dat blijkt helaas niet haalbaar: u reageert niet op onze berichten of u houdt zich niet aan eventueel gemaakte afspraken, en verspeelt daarmee uw positie bij een gerechtelijke procedure.
Wij stellen u nog eenmaal in de gelegenheid om met ons in contact te treden en eventueel een regeling te treffen.

Reageert u ook nu niet, dan gaan wij binnen een week over tot het uit handen geven van de vordering aan de deurwaarder, teneinde u op korte termijn te dagvaarden voor de Kantonrechter.

Dit betekent voor u:

- plaatsing op de zwarte lijst van web-leveranciers. U wordt daarmee van verdere leveranties van webwinkels uitgesloten;
- een confrontatie met kosten die een veelvoud zullen zijn van uw oorspronkelijke factuurbedrag;
- een eventuele beslaglegging op uw inkomsten en/of eigendommen voor het verhalen van het volledige openstaande bedrag, inclusief gerechtelijk kosten (met een minimum van 450,00 euro).

Wij hopen en vertrouwen erop, dat u de aangekondigde maatregelen zult voorkomen en zien uw reactie graag tegemoet, u kunt onze klantenservice dagelijks 24/7 bereiken.
Het nummer van de financiele afdeling, waar ze u het snelste kunnen helpen is 0909-4133500, box-nummer: 113983 (0,9 c/pm), deze zijn dagelijks van 08:00 tot 18:00 bereikbaar of u neemt contact op met onze klantenservice via 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm), deze zijn 24/7 bereikbaar voor al uw vragen.

Met een hoogachtende groet,

Dhr. A. Scheemda World Incasso A.B.

T: 0909-4133500, box-nummer: 112747

Nederlands: De informatie in dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Indien het e-mailbericht niet voor U is bestemd en bij vergissing bij u terecht is gekomen verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen en het bericht te vernietigen. In voorgaand geval is verspreiding, openbaarmaking of gebruik van de inhoud van het e-mailbericht verboden. Opdrachten worden slechts aanvaard en uitgevoerd onder toepasselijk verklaring van onze algemene voorwaarden.

English: The information in this e-mail message is private and confidential, and only intended for the addressee. Should you receive this message by mistake, we kindly ask you to contact us immediately and destroy the e-mail message. Any use of the contents, reproduction or disclosure to third parties is strictly prohibited. The e-mail message can contain confidential information which may be protected by professional secrecy. Assignments will only be accepted and carried out under application of our general conditions.

dus als ik het goed begrijp niets mee doen, vloeit geen bloed uit.

maar kan ik hiervoor ergens aangifte doen, het is een ergenis en nu haalt het mij zelfs van mijn werk af!

hutch
door hutch - Oct 6, 2014 om 12:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=r.vording schreef op maandag 6 okt 2014, 12:20].... dus als ik het goed begrijp niets mee doen, vloeit geen bloed uit. maar kan ik hiervoor ergens aangifte doen, het is een ergenis en nu haalt het mij zelfs van mijn werk af!
Heeft u alle reacties al doorgenomen?
O.a. een reactie van een redacteur van de Kassa-website?

Klik * *.

U begrijpt het dus goed. NIET reageren, NIET bellen!!
Verwijderen die rommel en gelijk maar blokkeren.

U kunt altijd aangifte doen van dit soort criminele aktiviteiten. Het is ook niets anders dan (een poging tot) oplichting, als omschreven in artikel 326 WvSR.
Echter de politie staat echt niet op uw aangifte te wachten. Ik vermoed zelfs dat zij u zullen proberen over te halen om juist géén aangifte te doen, waarbij aangetekend dat zij formeel wel verplicht zijn om uw aangfite op te nemen.
Alleen zal met die aangifte, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, totaal niets gedaan worden. Zij hebben 'belangrijkere' zaken te doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 6, 2014 om 12:44
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@Hutch,
zou het beantwoorden van de mail met vermelding dat het item op vara kassa staat iets uithalen?
Misschien is het al geopperd en heb ik daar overheen gelezen.
Vr.gr

hutch
door hutch - Oct 6, 2014 om 17:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=sjoppie schreef op maandag 6 okt 2014, 12:44]@Hutch, zou het beantwoorden van de mail met vermelding dat het item op vara kassa staat iets uithalen? Misschien is het al geopperd en heb ik daar overheen gelezen. Vr.gr
@Sjoppie,

ik ben er vrij zeker van dat dit crimeeltje, met een zeer laag IQ, overal de maling aan heeft en in het geheel niet wakker ligt van een bepaald item over hem op één of andere website.

Dit denkt alléén maar aan €€€€€€€€.......

r.
door r.vording - Oct 7, 2014 om 10:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, en weer heb ik er een, ik vind dit zolangzamerhand intimiderend, is er dan geen instantie dit dit een halt kan doen?

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor het volgende.

Wij zijn nu al geruime tijd bezig met u in contact te treden teneinde een oplossing te vinden inzake de vordering van Worldclub A.B. / D2014284957 van 19,99 euro, inmiddels verhoogd met 40 euro incassokosten, totaal 59,99 euro.

Dat blijkt helaas niet haalbaar: u reageert niet op onze berichten of u houdt zich niet aan eventueel gemaakte afspraken, en verspeelt daarmee uw positie bij een gerechtelijke procedure.

Wij stellen u nog eenmaal in de gelegenheid om met ons in contact te treden en eventueel een regeling te treffen.

Reageert u ook nu niet, dan gaan wij binnen een week over tot het uit handen geven van de vordering aan de deurwaarder, teneinde u op korte termijn te dagvaarden voor de Kantonrechter.

Dit betekend voor u:

- plaatsing op de zwarte lijst van web-leveranciers. U wordt daarmee van verdere leveranties van webwinkels uitgesloten;

- een confrontatie met kosten die een veelvoud zullen zijn van uw oorspronkelijke factuurbedrag;

- een eventuele beslaglegging op uw inkomsten en/of eigendommen voor het verhalen van het volledige openstaande bedrag, inclusief gerechtelijk kosten (met een minimum van 450,00 euro).

Wij hopen en vertrouwen erop, dat u de aangekondigde maatregelen zult voorkomen en zien uw reactie graag tegemoet, u kunt onze klantenservice bereiken via 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm), deze zijn 24/7 bereikbaar voor al uw vragen, momenteel is het wel extra druk dus kan het zijn dat we uw telefoontje niet kunnen beantwoorden, u kunt ons ook een bericht sturen via ons ticket systeem op http://wqd.nl/worldincasso.

Betaal direct en voorkom extra hoge kosten, zoals deurwaarders kosten en de wettelijke rente die we mogen opeisen! Maak het bedrag (19,99 euro + 40,- euro incassokosten) van 59,99 euro direct over op onze rekening!

Rekening nummer: NL68 KNAB 0206 7820 20

O.v.v.: Openstaande factuur D2014284957 [UW NAAM]

T.n.v.: de Boer - World incasso

Factuur specificatie:

Factuurnummer: D2014284957

Factuur bedrag: 19,99 euro

Incassokosten: 40,- euro

Wettelijke rente: Nog niets

Gekochte producten: D201484, 19,99 euro, 1 stuk, e-book Phill Laur voor laptop

Wilt u snel antwoord op al uw vragen? Stuur ons een bericht via http://wqd.nl/worldincasso

Hoogachtende en in afwachting onder alle reserves,

Dhr. J.G. Scheemda

World Incasso A.B.

T: 0909-4133500, box-nummer: 112747 (0,9 c/pm)

I: http://wqd.nl/worldincasso

Nederlands: De informatie in dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Indien het e-mailbericht niet voor U is bestemd en bij vergissing bij u terecht is gekomen verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen en het bericht te vernietigen. In voorgaand geval is verspreiding, openbaarmaking of gebruik van de inhoud van het e-mailbericht verboden. Opdrachten worden slechts aanvaard en uitgevoerd onder toepasselijk verklaring van onze algemene voorwaarden.

English: The information in this e-mail message is private and confidential, and only intended for the addressee. Should you receive this message by mistake, we kindly ask you to contact us immediately and destroy the e-mail message. Any use of the contents, reproduction or disclosure to third parties is strictly prohibited. The e-mail message can contain confidential information which may be

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 10:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

is er dan geen instantie dit dit een halt kan doen?

Criminaliteit is nooit te stoppen, ze vinden altijd een manier ............

hutch
door hutch - Oct 7, 2014 om 15:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=r.vording schreef op dinsdag 7 okt 2014, 10:04]Hallo, en weer heb ik er een, ik vind dit zolangzamerhand intimiderend, is er dan geen instantie dit dit een halt kan doen?
U kunt het zelf stoppen:
- (in Hotmail) dit mailtje (emailadres) ongewenst maken;
- vanuit de map 'ongewenst' deze rommel blokkeren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 7, 2014 om 17:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hun ticketsysteem is best leuk :-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 7, 2014 om 17:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En ze hebben humor!

Dan dragen we uw vordering over aan de gerechtsdeurwaarder die contact met u gaat opnemen over de afhandeling van de zaak, letwel dat alle extra kosten (met een minimum van €450,-) voor uw rekening zullen zijn.

Hoogachtende,

Joost van Harden - World Incasso

Redacteur
door Redacteur - Oct 10, 2014 om 16:19
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Wij besteden morgen in de uitzending aandacht aan dit onderwerp: http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/zaterdag-in-kassa-pas-op-voor-valse-e-mails-van-world-incasso/

fr
door fransmulch - Feb 12, 2015 om 14:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Schuuilnaam :
Yebbi et op dubbel ii !!! Politie inschakelen ik ga aangifte doen!

jo
door johanh67 - Feb 12, 2015 om 14:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

sander mar ,thomas de groot,tomas meulen,jan markt,apple,
mark hamstra,markh,loungeset,[editredactie], [editredactie],en flexie

dit zijn de namen die deze persoon gebruikt
kijk uit reageer niet en betaal zeker niet

fa
door falkin1973 - Feb 12, 2015 om 14:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist getracht aangifte te doen, echter de gene die achter dit verhaal zit is nog minderjarig. [edit redactie] is 15 jaar oud. Deze jonge man runt de zaak IXS Hosting dan wel Todayhosting. Blijkbaar kan je bij de Kamer van Koophandel als 15 jarige zomaar een inschrijving doen. Over IXS Hosting en Todayhosting staat op het internet enkel maar slechte berichten.

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2015 om 14:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Voor de liefhebbers, ontvangen via de mail van mijn partner:

Beste leden,
De sites Earn Today, Chalaza en Yebbi zijn nu gelukkig offline.
De "webmaster" van die sites is de 15-jarige [edit redactie].
Mensen die hem hebben betaald kunnen het best een claim indienen bij PayPal.
U kunt deze oplichting melden door een mail te sturen naar: valse-email@fraudehelpdesk.nl
Stuur daar ook de mails naar toe die u heeft ontvangen van de betreffende sites.
Aangifte kunt u doen door te bellen naar de politie: 0900 - 8844.

(persoonlijke noot: als dit 15 jarige type nu al zo bezig is, vrees ik dat we in de toekomst nog het nodige kunnen verwachten)