druifje01
door druifje01 Jan 30, 2011 om 11:24
Computers & telefonie

Computerkeuze

Mijn Acer-laptop heeft na 5 jaar eindelijk zoveel slijtagepunten dat ik mij oriënteer voor de aanschaf van degelijke vervanging. In dit verband zag ik bv. de HP All-In-One 200-5210 (die overigens storend glimmend is maar wel een webcam heeft).
De vraag is eigenlijk: in hoeverre verschilt een All-In-One PC kwa gemak en mogelijkheden van een desktop en toebehoren?

12220 37 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 30, 2011 om 14:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nadelen
Zeer zwaar en moeilijk te hanteren beeldscherm door ingebouwde PC hardware.
Geen vrije keuze voor een beeldscherm.
Componenten worden warmer en zouden eerder defect kunnen raken.
Moeilijker te repareren.

Voordeel:
Minder snoeren

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 14:39
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dus, een desktop is beter dan en All-IN-One-PC?

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 14:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zondag 30 jan 2011, 14:39]Dus, een desktop is beter dan en All-IN-One-PC?

De kans dat een desktop langer mee gaat, is in ieder geval groter dan bij een all-in-one.

gsm
door gsm - Jan 30, 2011 om 15:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zondag 30 jan 2011, 14:39]Dus, een desktop is beter dan en All-IN-One-PC?
Zelf zou ik een desktop kiezen, of anders een laptop.

Of iets beter of slechter is moet je echter toch altijd voor jezelf beslissen!
Als je het gewicht geen bezwaar vindt en het spiegelende scherm ook prima vindt en je minstens 3 jaar garantie krijgt, dan is de All-in-one zeker een optie.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 16:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@gsm. Daar de All-in-one moeilijker te repareren is -en dát is wat ik al vermoedde- lijkt het mij geen vooruitgang na de laptop. Ik ga dan toch voor een desktop. Bij mijn weten werkt het niet ten voordele van een apparaat als er veel functies in een systeem ondergebracht zijn. Heb je misschien nog een tip voor de keuze van een desktop (of moet dat een nieuwe vraag worden) misschien?

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 16:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@druifje: wel handig om dan een maximale prijs te geven incl of excl. monitor. Je hebt p.c.'s van 300,- tot 3.000,- namelijk.

En waarvoor gebruik je de p.c.? Alleen voor mailen, internetten, af en toe een briefje en pps-je bekijken?

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 17:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Birdies. Ik heb even geneusd bij de Bobshop en denk dat ik met € 800 wel een redelijke bovengrens stel voor een goede desktop. Deze is voor het dagelijkse gebruik en een website en voor het opslaan van mijn geschreven werk bedoeld. Met foto's en spelletjes ben ik niet in de weer.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 17:10
1712 Antwoorden / 140 Vragen

N.B. De genoemde grens hierboven moet incl.toetsenbord en scherm zijn.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 17:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dan is 800,- meer dan voldoende. Toetsenbord + muis zit standaard bij een p.c. bijgeleverd. Een goede monitor, afhankelijk o.a. natuurlijk van gewenste grootte, heb je voor 150,-/200,- euro.

Koop in ieder geval geen Packard Bell (Hell). Alhoewel er over Acers laptops veel klachten zijn (alhoewel ik meerdere mensen ken die een jaar of 5 zonder enig probleem een Acer laptop hebben gebruikt) zijn er relatief weinig klachten over Acer desktops, terwijl deze toch ontzettend veel gekocht worden.

Ik werk al jaren met het merk Dell, lees je ook veel klachten over, maar zelf nooit problemen gehad, ook niet met service/aftersales.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 17:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bij Acer was ik inmiddels ook uitgekomen. Ik heb wel de wens dat het een snelle computer moet zijn. Op welke waarden moet ik hiervoor letten?

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 18:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dan moet je letten op de processor die er in zit en de grootte van het geheugen. Voor een processor zou ik in jouw geval kiezen voor een Core i3 en grootte van het geheugen 3072MB of 4096MB.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 18:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Birdies. Bedankt voor de aanwijzing.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 18:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Druifje, als je snel kunt beslissen, heeft Wehkamp een leuke Acer aanbieding t/m morgen (op het web niet goedkoper gevonden) *klik*

Ben eigenlijk niet zo'n liefhebber om dit soort zaken daar te kopen, maar scheelt toch 40-50 euro met andere webshops. Mocht je hem daar kopen, accepteer alleen een ongeschonden doos! Mocht je onverhoopt na in gebruikname persoonlijke zaken tegen komen, meteen Wehkamp bellen voor retour.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 18:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Oeps! Dezelfde Acer nog 100,- euro goedkoper gevonden (dus 549,- euro) dan bij Wehkamp: *klik*

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 19:00
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Birdies. Heel fijn, dat scheelt weer een hoop zoek en vergelijkwerk. Dan moet er nog een monitor bij Zijn daar nog keuzevoorwaarden voor?

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 19:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zondag 30 jan 2011, 19:00]@Birdies. Heel fijn, dat scheelt weer een hoop zoek en vergelijkwerk. Dan moet er nog een monitor bij Zijn daar nog keuzevoorwaarden voor?

Hoeveel inch moet de monitor zijn? Voorbeeld: 21 inch = 2,54 x 21 = 53,30 cm diagonaal gemeten.

Nog even verder gekeken, maar die 549,- is echt de allerlaagste prijs, heb je een mooi dingetje aan.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 19:20
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Birdies, Ik zag bij Wehkamp een scherm dat indruk maakt: Acer S191 HQLBD. Dat lijkt mij wel wat. Alleen is deze zwart i.t.t. de aanbevolen desktop. Ik zal nog naar een zwarte desktop zoeken. Lastig dat dat zo verschilt.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 19:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zondag 30 jan 2011, 19:20]Birdies, Ik zag bij Wehkamp een scherm dat indruk maakt: Acer S191 HQLBD. Dat lijkt mij wel wat. Alleen is deze zwart i.t.t. de aanbevolen desktop. Ik zal nog naar een zwarte desktop zoeken. Lastig dat dat zo verschilt.

Zet je de p.c. ook op het bureau dan? Oftewel: komt het naast elkaar te staan?

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 19:31
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zal de desktop onder de werktafel zetten. Je bedoelt dat het dan niet uitmaakt? Inderdaad, daar heb je gelijk in. En hoeveel inch voor het scherm? Gewoon iets groter een laptopscherm. Ik ken de gangbare maten (nog) niet.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 19:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Gangbaar is tegenwoordig toch wel 21-24 inch. Maar wat gangbaar is, hoef je je niks van aan te trekken. Zelf vind ik een groot scherm prettig, maar als jij 19 voldoende vindt, prima toch.

Er zijn trouwens wel zilverkleurige (of zilver met zwart) schermen o.a. van HP en Dell als je zilverkleurig mooier vindt. Deze bijvoorbeeld: *klik*; die site is trouwens ook betrouwbaar en het is een mooie prijs en het is een mooie monitor).

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 19:50
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Birdies, bedankt voor de persoonlijke service. Ik ben op aandachtspunten gewezen waar ik rekening mee te houden heb. Alleen om deze reden heb ik eertijds voor het gemak en dus een laptop (van Wehkamp) gekozen. Maar nu kon ik de nodige keuzerituelen toch niet meer ontlopen.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 19:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@druifje: graag gedaan, voor meer advies kun je me eventueel ook mailen, zie mijn profiel.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 19:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je bent er nog! Ik vond het gekozen scherm wel mooi, maar zal met de gegeven verwijzingen nog even verder kijken.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 20:02
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Heb even gekeken maar de Acer S191 HQLBD (zwart) vind ik bijzonder mooi, heeft goede reviews. Het voorbeeld dat je geeft (Misco) mist stijl. De prijs vind ik niet zo belangrijk. Betaal altijd graag voor heus design.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 20:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je zocht een zilverkleurige monitor, dus vandaar. De Acer S191 is het goedkoopste bij BCC, zag ik: 92,39 euro.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 20:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je hebt mij ergens verkeerd begrepen of de communicatie liep langs elkaar heen. Desalniettemin, mijn waardering voor je inspanningen. Wie weet spreek ik je nog een keer aan.

mienkereltie
door mienkereltie - Jan 31, 2011 om 13:18
11 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk eens bij www.Norrod.nl, heb ik vorige week een desktop gekocht met 2 TB WD
harde schijf, een quatro processor, 4 x 3 ghz, 4 gb 1333 mhz ddr geheugen , windows 7, office word en excel legitiem, virusscanner, goede video kaart, 7.1 geluidskaart, NEC DVD brander, enz. voor € €549,---

qp
door qpc - Jan 31, 2011 om 13:20
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ja sorry dat ik me er even mee bemoei hoor, maar de kleur en de grootte van een beeldscherm is op zich helemaal niet zo belangrijk.... Is het niet verstandiger om het eerst eens te hebben over de beeldresolutie, kijkhoek, contrastverhouding, aansluitmogelijkheden, LED en zo?????? Pas dan kan je iemand een goed advies geven.

ch
door chevyrolf - Jan 31, 2011 om 13:48
60 Antwoorden / 12 Vragen

kies een desktop , heb altijd een gehat nu een laptop , maar de desktop befiel beter koelde beter onderdelen makelijk te vervangen,ed,veel stabieler,dus veel voordelen , ook kwa scherm ed, de laptop is dual core en de videokaart geschikt voor 3 d , en de desktop was p4, 2,4 met kleinere video kaart, maar veel stabieler, en de garantie, pfffffffffffff heb die van samsung pik en return nooit weer he, ze komen niet, en als het aan je zelf licht word het betalen maar, de beelden zijn trager vooral met msn slaat het beeld fast, ook sommige youtube filmpjes , met de desktop nooit geen problemen mee gehad, heb samsung r730

erik008
door erik008 - Jan 31, 2011 om 13:53
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je moet de koop afstemmen op wat je er mee gaat doen.
Ik koop nooit een kant en klare pc, maar stel hem samen met de componenten
die ik belangrijk vind. Op deze wijze heb ik de meeste waar voor mijn geld.
Zo besteed ik extra aandacht aan het stil krijgen van een pc

Als we het over monitoren hebben, Een Eizo ColorEdge CG221-K vind ik een mooie monitor.
Helaas bezit ik deze monitor niet.

audb
door audb - Jan 31, 2011 om 14:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het voordeel van een desktop is dat de componenten (onderdelen) makelijk te vervangen zijn.
Een videokaart, harddisk of geheugen is dan makkelijk zelf te vervangen.

Een all-in-one is meestal van het type alles zit al op het moederbord en is vervanging van de onderdelen dus moeilijk dan wel niet mogelijk.

En een computer hoeft heus niet van een merk te zijn.

Die van een computer zaak kan zelfs nog beter zijn dan van een "grote" merk.

Tevens bepaald u welke onderdelen er in gaan en niet de firma die zelfs voor een standaard geheugen van 1 gigabyte € 75 euro vraagt die in de shop voor nog geen € 29 te koop is......

marann
door marann - Jan 31, 2011 om 14:13
38 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou geen computer of laptop bij Wehkamp kopen. Heb er nare ervaringen mee. Ik heb 2.1/2 jaar geleden een laptop bij Wehkamp gekocht en toen deed de camera het niet. Ik heb daarop Wehkamp gebeld, maar kreeg van een "dame"de ene na de andere grote mond. En of ik nu tegen haar zei dat zij het in orde moesten maken beweerde zij van niet. Ik moest me maar bij Fujitsu vervoegen en heb dat gedaan. De meneer die mij daar hielp zei dat ik in mijn recht stond en dat Wehkamp de laptop terug had moeten nemen of er voor zorgdragen dat alles het goed deed. Ook zei hij dat ze dit spelletje steeds speelden en Fujitsu er voor kon zorgen dat alles het goed deed. Fujitsu heeft mij uiteindelijk prima geholpen.

qp
door qpc - Jan 31, 2011 om 15:03
203 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee of je hier 'reclame' mag maken voor een ander forum, maar als ik de topic starter was, dan zou ik mijn vraag op dit forum stellen. Hier worden dagelijks systemen op papier in elkaar gezet voor mensen die een nieuwe pc zoeken.
Er zit heel veel kennis op dit forum en men zoekt altijd de beste balans voor de prijs/kwaliteit/prestatie bij elkaar.

th
door theodorusme - Jan 31, 2011 om 15:44
111 Antwoorden / 7 Vragen

Na alle voorgaande reacties heb ik toch ook nog een tip: ALDI heeft op 5 feb. a.s. een Medion Akoya desktop in de aanbieding voor eur 499,- en 2 LED monitoren van 20" en 22" voor resp. eur 119 en 169.
zie hier...
Uit eigen ervaring kan ik ze zeer aanbevelen. Vanwege de kwaliteit en de 3 jaar garantie. Nu zal er weer een storm van reacties komen over de ALDI computers, maar neem maar van me aan de je A-merk kwaliteit krijgt.

re
door rengers - Jan 31, 2011 om 17:35
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een jaar prima ervaringen met een All-in-one-computer van Medion (gekocht bij de ALDI). Het is een voorloper van wat men nu aanbiedt:

http://www.medion.com/nl/electronics/cat/All-in-one+computers/all_in_one_pc_14

Af en toe blijkt de techniek wat te hooggegrepen als je analoge TV kijkt en allerhande toepassingen uitvoert. Vooral het managen van het geluid is dan lastig uit elkaar te houden. Maar dat ligt meer aan het management van Windows Media Center.

Vooral omdat alle draden aan de monitor zitten, maakt dat alle aansluitingen erg overzichtelijk. Men heeft de techniek van laptops toegepast. Zonder ventilator ontstaat er geen warmte.

kleinepier
door kleinepier - Feb 1, 2011 om 13:37
42 Antwoorden / 0 Vragen

goedendag ik heb hier n hele mooie monitor van hp en dat is de hp 2310 i 23 inc
echt met een prachtig beeld was € 169 staat overal voor € 200 ook bij bol ik vind die zaak nog al duur kijk ook eens bij paradigit die is ook heel goed

druifje01
door druifje01 - Feb 3, 2011 om 12:23
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bedankt allemaal. Het is de Acer Aspire 7741G geworden, een maxi-laptop.