Contract ontbinden
Hallo,
Ik zit inmiddels al 6 weken zonder internet van online. Dit nadat online een storing had. De klantenservice neemt mijn klacht niet serieus en ik word verder ook niet geholpen. Kan ik nu mijn lopende contract ontbinden wegens het niet leveren van de diensten die ik afneem?
bedankt voor de reactie
Nee, althans nog niet. Eerst zul je ze in gebreke moeten stellen, geef hier 'n termijn van bijvoorbeeld 4 weken dat ze het nog op kunnen lossen.
Hierna, wanneer ze dit niet doen, kun je het contract ontbinden.
Echter zullen ze 'n incassobureau inschakelen, maar deze kun je gewoon volledig negeren.
Stel online.nl schriftelijk (aangetekend) in gebreke en dat u compensatie + schadeloosstelling eist voor derving van niet-genot van uw internetaansluiting.
U moet inderdaad een ingebrekestelling sturen, waarin u Online een termijn geeft waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost, doe dit per mail en tevens per aangetekende brief. Benoem de problemen. Als na die termijn de problemen nog niet zijn verholpen, dan (zo stelt u) heeft u het recht uw contract op te zeggen.
Tevens kunt u in uw brief/mail een schadevergoeding vragen (prijsvermindering van uw abonnement) voor de afgelopen 6 weken
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen bijv. 10 dagen.
Dateer mail en brief. Vergeet niet uw klantnummer te vermelden.
U zult zien dat ze u ineens heel serieus gaan nemen.
Heb dit een aantal jaren terug hetzelfde gehad met KPN.
Na diverse keren bellen werd er totaal geen actie ondernomen.
Heb toen het contract schriftelijk opgezegd wegens wanprestatie.
Toen wilden ze plotseling wel alles er aan doen en kreeg ik een schadeloos stelling.
Contract was toen direct verbroken.
Zelf heb ik jaren geleden, door een verhuizing, problemen gehad met UPC die ontstaan zijn door fouten bij UPC, ik was toen 7 dagen afgesloten van alles.
Gelukkig had ik nog veel belminuten te goed op mijn GSM abb., dus bellen kon ik.
Ik heb toen een overzicht gemaakt van de belkosten over die 7 dagen en dat opgestuurd naar UPC, met het verzoek om dit te vergoeden.
Dit is toen netjes en royaal afgewerkt, dus zo kan het ook.
[quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 00:11] ... dan (zo stelt u) heeft u het recht uw contract op te zeggen. ...
U moet niet schrijven dat u het recht heeft uw contract op te zeggen, maar dat u het recht heeft uw contract te ontbinden en dat u dat 'reeds nu voor alsdan' doet. Als u 'opzeggen' gebruikt gaat het fout.
Dus: 'Indien u niet binnen de gestelde termijn voldoet aan mijn sommatie ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.'
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
[quote=uwjurist schreef op woensdag 14 jan 2015, 14:52][quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 00:11] ... dan (zo stelt u) heeft u het recht uw contract op te zeggen. ...
U moet niet schrijven dat u het recht heeft uw contract op te zeggen, maar dat u het recht heeft uw contract te ontbinden en dat u dat 'reeds nu voor alsdan' doet. Als u 'opzeggen' gebruikt gaat het fout.
Dus: 'Indien u niet binnen de gestelde termijn voldoet aan mijn sommatie ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.'
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ja, dat is correct.
Als je op de klachtensites kijkt zal je zien dat ze bol staan van de klachten en ze hebben overal scheit aan.
Dat blijkt ook wel uit uw klacht. En na KPN en Postnl staan zij dus met stip op 3 bij Klachtenkompas. Met ruim 2200 klachten hebben ze natuurlijk absoluut geen tijd om klachten te behandelen. Alleen maar geld binnenharken.
U heeft al 6 weken liggen aanmodderen met Online en enig zicht op een effectieve oplossing lijkt niet waargenomen te kunnen worden. Enig zicht op effectieve communicatie lijkt ook niet waarneembaar.
Dan rest u gewoon niets anders dan dat de overeenkomst per DIRECT ingaande wordt beëindigd wegens wanprestatie.
Het beste kunt u ze een mailbericht sturen waarin in meedeelt de overeenkomst per direct te beëindigen wegens wanprestatie ……………………………………. wat er gebeurd is.
Verder zou u kunnen aangeven, dat u verder geen enkele betaling meer zult doen en de eventueel automatische incasso heeft stopgezet. En incassobrieven zullen worden gedumpt in de bak oud papier.
Handig is om uw mailbericht OOK aan UZELF te verzenden. Als uw mailbericht na verzending bij u aankomt is die natuurlijk ook bij hen aangekomen. Zet in de mail bovenaan met grote letters en VET MET BEWIJS VAN ONTVANGT.
Dan mogen ze concluderen dat u bewijs heeft van ontvangst. Het is voor hen dan ondoenlijk aan de rechter uit te leggen, dat zij uw bericht NIET zouden hebben ontvangen.
Aangetekende brieven van klanten gooien ze ook gewoon weg en kost weer (onnodig) € 7,95.
En nog eens 4 weken wachten is natuurlijk ook onzin. U wilt ook wel eens uw pc kunnen gebruiken waarvoor u hem heeft aangeschaft.
Op internet natuurlijk tal van informatiebronnen. Dit is een voorbeeld
http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat-zijn-de-mogelijkheden/
Hoewel de wet slechts een paar gevallen opnoemt, kan het ook zo zijn dat naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid geen ingebrekestelling nodig is voor verzuim. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer al vaak geklaagd is over het product of wanneer de schuldenaar met opzet niet correct nakomt.
Echt een drama dus Online
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2014/opvallend-veel-klachten-over-online-nl/
Ik zou toch eerst voor een ingebrekestelling gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Aangetekende brieven kunnen ze gerust weggooien, maar je hebt zelf wel bewijs van verzenden en aankomst. Na die termijn kun je met een gerust gevoel van Online af.
Het is toch beter het hoofd koel te houden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer