je
door jeroen2406 Jan 13, 2015 om 20:02
Computers & telefonie

Contract ontbinden

Hallo,

Ik zit inmiddels al 6 weken zonder internet van online. Dit nadat online een storing had. De klantenservice neemt mijn klacht niet serieus en ik word verder ook niet geholpen. Kan ik nu mijn lopende contract ontbinden wegens het niet leveren van de diensten die ik afneem?

bedankt voor de reactie

5267 15 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 13, 2015 om 20:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, althans nog niet. Eerst zul je ze in gebreke moeten stellen, geef hier 'n termijn van bijvoorbeeld 4 weken dat ze het nog op kunnen lossen.
Hierna, wanneer ze dit niet doen, kun je het contract ontbinden.

Echter zullen ze 'n incassobureau inschakelen, maar deze kun je gewoon volledig negeren.

door 1953 - Jan 13, 2015 om 22:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Stel online.nl schriftelijk (aangetekend) in gebreke en dat u compensatie + schadeloosstelling eist voor derving van niet-genot van uw internetaansluiting.

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 00:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet inderdaad een ingebrekestelling sturen, waarin u Online een termijn geeft waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost, doe dit per mail en tevens per aangetekende brief. Benoem de problemen. Als na die termijn de problemen nog niet zijn verholpen, dan (zo stelt u) heeft u het recht uw contract op te zeggen.
Tevens kunt u in uw brief/mail een schadevergoeding vragen (prijsvermindering van uw abonnement) voor de afgelopen 6 weken

Verzoek om een schriftelijke reactie binnen bijv. 10 dagen.

Dateer mail en brief. Vergeet niet uw klantnummer te vermelden.

U zult zien dat ze u ineens heel serieus gaan nemen.

re
door red1 - Jan 14, 2015 om 10:45
329 Antwoorden / 1 Vragen

Wel eens gehoord over WANPRESTATIE ?? Slinger ze daar mee om hun oren !!!!

pv
door pvanbaak - Jan 14, 2015 om 10:59
17 Antwoorden / 1 Vragen

Heb dit een aantal jaren terug hetzelfde gehad met KPN.
Na diverse keren bellen werd er totaal geen actie ondernomen.
Heb toen het contract schriftelijk opgezegd wegens wanprestatie.
Toen wilden ze plotseling wel alles er aan doen en kreeg ik een schadeloos stelling.
Contract was toen direct verbroken.

h19l49
door h19l49 - Jan 14, 2015 om 12:28
121 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik jaren geleden, door een verhuizing, problemen gehad met UPC die ontstaan zijn door fouten bij UPC, ik was toen 7 dagen afgesloten van alles.
Gelukkig had ik nog veel belminuten te goed op mijn GSM abb., dus bellen kon ik.
Ik heb toen een overzicht gemaakt van de belkosten over die 7 dagen en dat opgestuurd naar UPC, met het verzoek om dit te vergoeden.
Dit is toen netjes en royaal afgewerkt, dus zo kan het ook.

uwjurist
door uwjurist - Jan 14, 2015 om 14:52
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 00:11] ... dan (zo stelt u) heeft u het recht uw contract op te zeggen. ...

U moet niet schrijven dat u het recht heeft uw contract op te zeggen, maar dat u het recht heeft uw contract te ontbinden en dat u dat 'reeds nu voor alsdan' doet. Als u 'opzeggen' gebruikt gaat het fout.
Dus: 'Indien u niet binnen de gestelde termijn voldoet aan mijn sommatie ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.'
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 14:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=uwjurist schreef op woensdag 14 jan 2015, 14:52][quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 00:11] ... dan (zo stelt u) heeft u het recht uw contract op te zeggen. ...

U moet niet schrijven dat u het recht heeft uw contract op te zeggen, maar dat u het recht heeft uw contract te ontbinden en dat u dat 'reeds nu voor alsdan' doet. Als u 'opzeggen' gebruikt gaat het fout.
Dus: 'Indien u niet binnen de gestelde termijn voldoet aan mijn sommatie ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.'
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ja, dat is correct.

pe
door peterkeller - Jan 14, 2015 om 15:31
66 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op de klachtensites kijkt zal je zien dat ze bol staan van de klachten en ze hebben overal scheit aan.

Dat blijkt ook wel uit uw klacht. En na KPN en Postnl staan zij dus met stip op 3 bij Klachtenkompas. Met ruim 2200 klachten hebben ze natuurlijk absoluut geen tijd om klachten te behandelen. Alleen maar geld binnenharken.

U heeft al 6 weken liggen aanmodderen met Online en enig zicht op een effectieve oplossing lijkt niet waargenomen te kunnen worden. Enig zicht op effectieve communicatie lijkt ook niet waarneembaar.

Dan rest u gewoon niets anders dan dat de overeenkomst per DIRECT ingaande wordt beëindigd wegens wanprestatie.

Het beste kunt u ze een mailbericht sturen waarin in meedeelt de overeenkomst per direct te beëindigen wegens wanprestatie ……………………………………. wat er gebeurd is.

Verder zou u kunnen aangeven, dat u verder geen enkele betaling meer zult doen en de eventueel automatische incasso heeft stopgezet. En incassobrieven zullen worden gedumpt in de bak oud papier.

Handig is om uw mailbericht OOK aan UZELF te verzenden. Als uw mailbericht na verzending bij u aankomt is die natuurlijk ook bij hen aangekomen. Zet in de mail bovenaan met grote letters en VET MET BEWIJS VAN ONTVANGT.

Dan mogen ze concluderen dat u bewijs heeft van ontvangst. Het is voor hen dan ondoenlijk aan de rechter uit te leggen, dat zij uw bericht NIET zouden hebben ontvangen.

Aangetekende brieven van klanten gooien ze ook gewoon weg en kost weer (onnodig) € 7,95.

En nog eens 4 weken wachten is natuurlijk ook onzin. U wilt ook wel eens uw pc kunnen gebruiken waarvoor u hem heeft aangeschaft.

Op internet natuurlijk tal van informatiebronnen. Dit is een voorbeeld

http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat-zijn-de-mogelijkheden/

Hoewel de wet slechts een paar gevallen opnoemt, kan het ook zo zijn dat naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid geen ingebrekestelling nodig is voor verzuim. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer al vaak geklaagd is over het product of wanneer de schuldenaar met opzet niet correct nakomt.

Echt een drama dus Online

http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2014/opvallend-veel-klachten-over-online-nl/

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 15:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou toch eerst voor een ingebrekestelling gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Aangetekende brieven kunnen ze gerust weggooien, maar je hebt zelf wel bewijs van verzenden en aankomst. Na die termijn kun je met een gerust gevoel van Online af.

Het is toch beter het hoofd koel te houden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 15:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Veel beter gebruik je hun contactformulier als het goed is krijg je hiervan ook een bevestiging, gratis.

De kas onnodig van PostNL spekken moet je niet willen. Nog afgezien dat aangetekende post, pas bij de rechter enigszins zinvol wordt.

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 16:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie dat Online een contactforumulier heeft klik HIER

Meestal krijg je na het opsturen van een contactformulier een bevestiging van ontvangst. Dat is dan de goedkoopste manier om een ingebrekestelling te versturen. Dan is een aangetekende brief niet nodig.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2015 om 17:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u wat u op het contactformulier gemeld heeft niet kunt printen of downloaden maak er dan een screenprint van.

gamy
door gamy - Jan 14, 2015 om 17:58
13 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Jeroen,

ik heb zelf ook Online, nog nooit last van. Een keer storing geweest en toen opeens kan geen internetten. Toen het is opgelost dan kan ik toch gewoon internetten moet je wel iets doen, het gaat niet vanzelf maar moet je wel even modem resetten dan dat helpt wel. Hoop bij jou ook.

pi
door pieterwolters - Jan 14, 2015 om 18:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je 100% zeker bent dat het probleem niet bij jou ligt, dan leveren ze een wanprestatie en kan je van je contract af. Maar controleer eerst nog eens heel erg goed of er niet een ander probleem is. Je zou de eerste niet zijn waar bijvoorbeeld een gebruikte kabel een defect heeft.