an
door annemietje Jul 21, 2015 om 16:07
Geldzaken & recht

Creditcard betaling zonder random reader

Bij een creditcard betaling via internet, werd na het invoeren van de creditcard gegevens, gevraagd om middels de pincode en random reader de betaling te bevestigen. Ik had destijds de random reader niet bij me, waardoor ik de betaling afbrak. Toch is er geld van mijn creditcard rekening afgeschreven. Dan vind ik dat de organisatie, in dit geval vliegtickets.nl geen mogelijkheid moet bieden om via random reader de betaling af te ronden, want zo wordt gesuggereerd dat er een pincode nodig is om de betaling af te ronden. In dit geval kan iedereen, die mijn creditcard heeft, een vliegticket kopen. Zijn er meer ervaringen met betrekking tot dit soort handelingen van een organisatie?

12938 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo annemietje,

Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat er een betaling uitgevoerd is zónder pincode?
Dat kan natuurlijk niet.
Nog nooit meegemaakt.

..... In dit geval kan iedereen, die mijn creditcard heeft, een vliegticket kopen......
Als de pincode van de creditcard bekend is, anders niet dus.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vreemd dat dit zou kunnen. Heeft u al geklaagd bij de website en bij uw creditcardmaatschappij? Zo ja, hoe werd er gereageerd?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ING creditcard, Mastercard. Ik boek ook vaak vliegtickets online maar behalve mijn creditcardnummer, vervaldatum en cvc code (allemaal op de kaart te vinden) hoef ik niets in te vullen.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelezen op CreditCart Vergelijking.nl

Voor de creditkaarten bestaan twee soorten pincodes. Er is de code die u gebruikt bij het opnemen van geld, en bij het betalen bij de winkelier, die over het algemeen uit 4 cijfers bestaat. Daarnaast bestaat er ook een speciale pincode voor betalingen online. Deze code bestaat uit 3 cryptogrammen die zich op de achterzijde van uw kaart bevinden.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Monique, direct heb ik vliegtickets.nl en de Rabobank gebeld. De Rabobank was al bekend met deze werkwijze. Ik heb na 3 maanden vanuit vliegtickets.nl het geld vh vliegticket eindelijk teruggekregen, telefoon-, boekings- en creditcard kosten heb ik niet vergoed gekregen, terwijl ik geen transactie had begaan, want ik had geen random reader bij me. Vandaag heb ik een klacht ingediend bij de Rabobank dat zij met deze werkwijze akkoord gaan en dat zij naar dit proces gaan kijken. Ik heb ondertussen contact gehad met de Rabobank, vanuit hen heb ik de creditcard- en telefoonkosten vergoed gekregen en er wordt naar het proces gekeken.
Vliegtickets.nl biedt de boeker de optie aan om met de random reader te betalen, zorg dan ook dat het werkt zoals het hoort. Daarom heb ik ook bij vliegtickets.nl een klacht ingediend omtrent hun werkwijze. Van hen heb ik nog niets vernomen

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Jugendstil: nadat de creditcard gegevens (creditcardnummer, naam cardhouder, vervaldatum en het 3 cijferige getal van de achterkant) was ingevoerd, werd er naar de 4 cijferige pincode gevraagd,om middels de random rea?er de betaling te bevestigen. Aangezien ik de random reader niet bij de hand had, heb ik de betaling afgebroken (naar mijn idee was de betaling beeindigd, waarom wordt er anders gevraagd naar de pincode?)

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick ja dat klopt, zonder pincode toch betaling. Bij mijn weten gebeurt dit wel vaker, maar is er geen optie om daarna te "betalen met random reader".