ve
door verwijderd Sep 8, 2006 om 17:26
Huishouden & energie

Dé manier om een dekbed in de dekbedhoes te krijgen

Ik wil graag advies of eigenlijk tips over wat de beste manier is om een dekbed in een dekbedhoes te krijgen.

Onlangs zijn wij overgestapt van 2 éénpersoonsdekbedden (1.40 x 2.00m) naar 1 lits-jumeaux (2.40 x 2.20m). Elke week ben ik vreselijk aan het worstelen om het dekbed in de hoes te krijgen.

Wie weet een handige manier om dit wat minder stress voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

31824 19 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Sep 8, 2006 om 17:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Er zijn dekbedovertrekken in de handel met 'handgaten' in de punten zodat je meer houvast aan het dekbed hebt .
Als u handig bent me de naaimachine kunnen dit soort gaten ook in de bestaande overtrekken gemaakt worden, in de punten aan de zijkanten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 8, 2006 om 17:37
16860 Antwoorden / 202 Vragen

m.i. is er maar één manier en dat is de uiteinden van het dekbed in de overtrek naar de punten/hoofduiteinde brengen. Dan die punten vasthouden, uiteraard met de punten van het dekbed en dan vanuit het hoofdeinde opschudden tot het dekbed in de hoes zit. Kost mij weinig moeite en zeker geen geworstel.

el
door elrojo - Sep 8, 2006 om 17:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

Keer de hoes binnenstebuiten. Ga met je armen naar binnen en pak de punten. Pak tegelijkertijd de punten van het dekbed vast en schud de hoes over het dekbed. Heel makkelijk en zo klaar.

mw
door mwillems - Sep 8, 2006 om 18:01
17 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn man en ik nemen elk een punt van het dekbed en stoppen dit in het dekbedovertrek. Daarna nemen we elk 1 punt van dekbed met overtrek en schudden het overtrek over het gehele dekbed heen. Daarna evt. nog de andere 2 punten vasthouden en nogmaals schudden en klaar is het.

Mijn armen zijn te kort om in mijn eentje zo'n groot dekbed van 2.40m vast te houden. Dus altijd met hulp!

libra15
door libra15 - Sep 8, 2006 om 22:20
116 Antwoorden / 6 Vragen

Beste.

Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld, maar heb de manier gevonden!! Je dekbedhoes binnenste buiten keren, pak aan de binnenkant de punten van de hoes tussen je vingers EN de punten van het dekbed. Trek het geheel door de hoes en je zult zien, hij glijdt feilloos om het dekbed.

Veel succes, libra

ma
door mandoline_1 - Oct 13, 2006 om 06:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe de hoeken van het dekbed in de hoeken van de hoes en zet het vast met wasknijpers, ook aan de zijkant kun je wasknijpers doen en zo kan ik gemakkelijk alleen de hoezen verwisselen.

fr
door frans5 - Nov 3, 2006 om 21:33
18 Antwoorden / 1 Vragen

meest makkelijke manier is even werk maar je hebt er veel plezier van

maak met naald en draad een stukje veter of biais band vast aan de hoeken van het dekbed eventueel nog 1 in het midden van de bovenkant , maak een contra stukje band in de hoken van je dekbedovertrekset (*aan de binnenkant) las je je dbo wast moet dit toch binnenstebuiten je legt het dbo tegen je dekbed aan knoppt de veters aan elkaar en je kunt vrij makkelijk het dbo over het dekbed heen trekken het zou evt ook kunnen met klittenband aleen dit is wat stugger en dat voel je meer tijdens het slapen

veel succes

door 1953 - Dec 1, 2014 om 01:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mandoline schreef op vrijdag 13 okt 2006, 06:30]ik doe de hoeken van het dekbed in de hoeken van de hoes en zet het vast met wasknijpers, ook aan de zijkant kun je wasknijpers doen en zo kan ik gemakkelijk alleen de hoezen verwisselen.

'k weet het, haal nu zelf een oude koe van ruim 8 jaar opgevist!

Worstel elke keer weer met de dekbedhoes aanbrengen. Naast de tip van grote of reuze knijpers, kan ook mogelijk de doe-het-zelf-klemmen worden gebruikt.

"Luctor et emergo"! In dit geval met het dekbedhoes.

pe
door pebk - Dec 1, 2014 om 12:44
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 1 dec 2014, 01:59]Naast de tip van grote of reuze knijpers, kan ook mogelijk de doe-het-zelf-klemmen worden gebruikt.

Of er gewoon grote veiligheidsspelden doorheen prikken. Blijft het dekbed ook goed op zijn plek binnen het overtrek ;)

ru
door rurijk - Dec 1, 2014 om 13:11
11 Antwoorden / 7 Vragen

er zijn op internet en bij postordershops knopepen te koop warme de hoes tijdelijk kan vastzetten in de punten kan men ook doen met grote plastieken knijpers net zo makkelijk en nog voor andere doeleinde te gebruiken.

fotoflex
door fotoflex - Dec 1, 2014 om 13:17
67 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk deze eens:
https://www.youtube.com/watch?v=okrhaW5PuAU#t=117

chielcremers
door chielcremers - Dec 1, 2014 om 13:37
16 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo,

Er is wel een eenvoudige manier, maar dan moet even je overtrek bewerken.
Even op een lange zijde van het overtrek de naad loshalen.
Drukknopen plaatsen of laten plaatsen om de 20 cm.
Even wat werk, maar daarna ben je er jaren blij mee.

Ik leg mijn overtrek op bed: sla ene zijde open; dekbed erop en vervolgens overtrek weer dichtslaan en de drukknopen dichtklikken.
En klaar!

groetjes Chiel

di
door digioma - Dec 1, 2014 om 15:02
646 Antwoorden / 29 Vragen

Een topic van bijna 9 jaar geleden... hoe vind je het!
Afgelopen week bij dat TV-programma over uitvindingen; één zijkant van je hoeslaken opentornen en er een lange rits in zetten.
Lijkt mij een overbodige klus en veel werk maar 't kan. Ik gebruik gewoon de wasknijpertruc.

na
door nammko - Dec 1, 2014 om 15:23
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp je vraag heel goed, want ik heb zelf een ontzettende hekel aan het verwisselen van zo'n groot dekbedovertrek. Jaren geleden hadden we het er op de sportclub een keer over en iemand vertelde, dat ze het op de volgende manier oploste. Ze gebruikte gewoon een groot laken en legde daarop het dekbed in een overtrek, als een soort deken. Het laken kun je dan zo vaak verschonen als je wilt en het dekbed + overtrek hoeft op die manier veel minder vaak verschoond te worden. Scheelt een hele hoop werk!

door 1953 - Dec 1, 2014 om 17:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fotoflex schreef op maandag 1 dec 2014, 13:17]Kijk deze eens:
https://www.youtube.com/watch?v=okrhaW5PuAU#t=117

De link naar waar u verwees.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 1, 2014 om 19:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bij de bouwmarkt koop je voor een paar euro twee lijmklemmen.
Of je hebt ze al in huis.
Dat zijn klemmen die je open en dicht kunt draaien door middel van een schroefdraad.
Stop het dekbed een stukje in de hoes.
Maak met de lijmklemmen hoes en dekbed vast aan het voeteneind.
De klemmen bevestig je aan de punten linnks en rechts.
Strek het dekbed uit in volle lengte.
Trek de hoes daarna omhoog om het dekbed.
Bron : Wimmipedia

richard83
door richard83 - Dec 1, 2014 om 19:18
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb er geen moeite mee. Ik draai de hoeslaken binnes buiten om. En dan pak ik alle bij de kant de dekbed en schud de hoeslaken er om heen.

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2014 om 19:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 1 dec 2014, 01:59]
'k weet het, haal nu zelf een oude koe van ruim 8 jaar opgevist!

Voortaan maar geen commentaar meer leveren op anderen die op oude topics reageren!

door 1953 - Dec 2, 2014 om 03:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 1 dec 2014, 19:05]Bij de bouwmarkt koop je voor een paar euro twee lijmklemmen.
Of je hebt ze al in huis.
Dat zijn klemmen die je open en dicht kunt draaien door middel van een schroefdraad.
Stop het dekbed een stukje in de hoes.
Maak met de lijmklemmen hoes en dekbed vast aan het voeteneind.
De klemmen bevestig je aan de punten linnks en rechts.
Strek het dekbed uit in volle lengte.
Trek de hoes daarna omhoog om het dekbed.
Bron : Wimmipedia

De lijmklemmen of klemmen die als een soort knijper fungeren bedoelde ik dus.