Defect espressoapparaat
heb nu espresso apparaat voor de 4de keer weg gebracht naar de mediamarkt als ik de zetmodule wil reinigen moet ik een schuifje aan de kant schuiven dit schuifje springt dan in of uit het apparaat waardoor ik de zetmodule er niet uit kan halen en geen koffie meer kan zetten .. dit is voor de 4de keer hetzelfde probleem de winkel weigert mij een nieuw apparaat of tegoedbon te geven
U heeft gewoon recht op een nieuw apparaat.
Zet uw klacht op klachtenkompas.nl vergeet niet te vermelden bij welke MM u dit waardeloze ding heeft gekocht.
Bij de vierde garantieaanspraak mag u de koopovereenkomst eenzijdig van rechtswege doen ontbinden en uw aankoopbedrag (volledig) terugvragen. Staat in de wet.
Een tegoedbon moet u sowieso niet accepteren.
Als uw apparaat van het merk Bosch/Siemens/Neff is, dan kunt daarvoor ook terecht in Tiel bij het servicecenter van BSH voor kosteloos herstel binnen de wettelijke garantietermijn. Daar kennen ze de reputatie van de Media Markt al en staan zij de consument gaarne ter wille.
In mei jl. daar ook geweest, werd ter plaatse gelijk hersteld. Ook kunnen zij het apparaat bij u thuis komen ophalen en weer terugbezorgen na het herstel aldaar.
[quote=1953 schreef op donderdag 19 nov 2015, 00:36]Bij de vierde garantieaanspraak mag u de koopovereenkomst eenzijdig van rechtswege doen ontbinden en uw aankoopbedrag (volledig) terugvragen. Staat in de wet.
Er staat niks in de wet over het preciese aantal keer dat de verkopende partij mag repareren.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Echter wordt er door bedrijven, consumenten en rechters vaak een max van 3-4 keer aangehouden voor consumentenelectronica.
Leg je verhaal rustig uit aan de bedrijfsleider en neem die pagina van consuwijzer mee. Zeg hem duidelijk dat u nu na 4 keer het vertrouwen in de mogelijkheid tot reparatie en de kwaliteit van het product opgeeft en uw geld terug wil.
Ik heb zelf jaren electronica verkocht (niet MM), de bedrijfsleider weet ook heel goed dat 4 keer repareren de druppel is. En dat hij geen poot heeft om op te staan als het tot een rechtzaak zou komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer