la
door lanoes54 Nov 18, 2015 om 21:59
Elektronica & tv

Defect espressoapparaat

heb nu espresso apparaat voor de 4de keer weg gebracht naar de mediamarkt als ik de zetmodule wil reinigen moet ik een schuifje aan de kant schuiven dit schuifje springt dan in of uit het apparaat waardoor ik de zetmodule er niet uit kan halen en geen koffie meer kan zetten .. dit is voor de 4de keer hetzelfde probleem de winkel weigert mij een nieuw apparaat of tegoedbon te geven

463 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2015 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wordt dat apparaat wel elke keer gerepareerd?

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2015 om 23:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft gewoon recht op een nieuw apparaat.
Zet uw klacht op klachtenkompas.nl vergeet niet te vermelden bij welke MM u dit waardeloze ding heeft gekocht.

door 1953 - Nov 19, 2015 om 00:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij de vierde garantieaanspraak mag u de koopovereenkomst eenzijdig van rechtswege doen ontbinden en uw aankoopbedrag (volledig) terugvragen. Staat in de wet.

Een tegoedbon moet u sowieso niet accepteren.

door 1953 - Nov 19, 2015 om 00:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als uw apparaat van het merk Bosch/Siemens/Neff is, dan kunt daarvoor ook terecht in Tiel bij het servicecenter van BSH voor kosteloos herstel binnen de wettelijke garantietermijn. Daar kennen ze de reputatie van de Media Markt al en staan zij de consument gaarne ter wille.

In mei jl. daar ook geweest, werd ter plaatse gelijk hersteld. Ook kunnen zij het apparaat bij u thuis komen ophalen en weer terugbezorgen na het herstel aldaar.

door 1953 - Nov 19, 2015 om 00:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zetmodule is een bekend probleem o.a.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 06:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer klik.
U kunt ook telefonisch contact opnemen met Consuwijzer .

crewmember
door crewmember - Nov 19, 2015 om 10:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 19 nov 2015, 00:36]Bij de vierde garantieaanspraak mag u de koopovereenkomst eenzijdig van rechtswege doen ontbinden en uw aankoopbedrag (volledig) terugvragen. Staat in de wet.

Er staat niks in de wet over het preciese aantal keer dat de verkopende partij mag repareren.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Echter wordt er door bedrijven, consumenten en rechters vaak een max van 3-4 keer aangehouden voor consumentenelectronica.

Leg je verhaal rustig uit aan de bedrijfsleider en neem die pagina van consuwijzer mee. Zeg hem duidelijk dat u nu na 4 keer het vertrouwen in de mogelijkheid tot reparatie en de kwaliteit van het product opgeeft en uw geld terug wil.

Ik heb zelf jaren electronica verkocht (niet MM), de bedrijfsleider weet ook heel goed dat 4 keer repareren de druppel is. En dat hij geen poot heeft om op te staan als het tot een rechtzaak zou komen.