wy
door wyty1990 Sep 10, 2014 om 14:45
Computers & telefonie

Defecte laptop

15 januari Heb ik een Laptop gekocht ( een lenovo y510p ) voor € 1033,-, deze laptop heb ik gekocht bij Norrod en afgehaald in groningen.
Voor 6 week terug heb ik problemen gekregen met de laptop. Ik heb de laptop voor reparatie opgestuurd. Het probleem was opgelost toen ik hem terug kreeg leek het. Na 2 dagen had ik weer hetzelfde probleem. Hier uit maak ik op dat norrod of lenovo het probleem niet kan oplossen. Ik heb gebeld met norrod. In dit telefoon gesprek heb ik gezegd dat ik nog een keer open sta voor een reparatie op de voorwaarde dat wanneer hetzelfde probleem zich voor doet er een verglijkbaar vervangend product word geleverd. Deze voorwaard wilde ze niet mee akkoord gaan. Dit snap ik niet vanwege het feit dat de vorige reparatie ook niet heeft geholpen. Is het bedrijf dit verplicht te doen? Want ik zit nu wel in totaal 12 week zonder de laptop die ik wel nodig heb. Hier word geen compensatie voor gegeven of een product wat ik zo lang kan gebruiken. Graag wil ik weten wat jullie vinden van deze situatie.

635 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2014 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens klik hier wat de Consuwijzer over garantie zegt.

zoekster
door zoekster - Sep 10, 2014 om 15:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Gaat hij nu dan weer voor 6 weken in de reparatie? Twaalf weken zonder laptop is veel te lang. Lees dit klik HIER

Wat is gebaseerd op het volgende wetsartikel

art. 7:21 lid 3 BW

3 De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

De zaak is uw laptop.

lid 1 is vervanging of herstel. Dat moet dus binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Anders kunt u de overeenkomst ontbinden. Norrod zou blij moeten zijn dat u nog een keer tot reparatie wilt overgaan. Een vervangende laptop zou nu al heel redelijk zijn. Maar een volgende keer hetzelfde gebrek is het over en uit. Dan mag u gewoon een andere laptop krijgen.

wy
door wyty1990 - Sep 20, 2014 om 19:59
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja Ik ben nu weer Zes week in reparatie.
Ze mogen blij zijn. Wel heb ik vast laten leggen dat mocht hetzelfde probleem weer voor komen het product vervangen word zelfs buiten de garantie.
Ze hebben geen leen laptops zeggen ze dus kan ik de komende 5 week nog niks.
Ik begin sterk mijn twijfels te krijgen aan de kundigheid van Norrod en Lenovo

alfatrion
door alfatrion - Sep 20, 2014 om 22:33
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik adviseer u om een brief te sturen waarin u aangeeft de overeenkomst wegens non-conformiteit te ontbinden. Neem hierin op dat u het betaalde bedrag graag uiterlijk binnen veertien dagen terug wilt en de verkoper anders in gebreke is. Indien er niet binnen veertien dagen is betaald dan stuurt nog een brief en deze keer verhoogt u de kosten met 15%. Als het een zaak wordt dan heeft u op deze manier 154,95 euro extra die u kunt gebruiken om de kosten van juridische bijstand deels te dekken.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2014 om 22:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:33]Ik adviseer u om een brief te sturen waarin u aangeeft de overeenkomst wegens non-conformiteit te ontbinden. Neem hierin op dat u het betaalde bedrag graag uiterlijk binnen veertien dagen terug wilt en de verkoper anders in gebreke is. Indien er niet binnen veertien dagen is betaald dan stuurt nog een brief en deze keer verhoogt u de kosten met 15%. Als het een zaak wordt dan heeft u op deze manier 154,95 euro extra die u kunt gebruiken om de kosten van juridische bijstand deels te dekken.
Dat is het probleem, mensen hebben geen zin in een gang naar de rechter. En de verkoper heeft het geld, dus die kan lekker op zijn achterwerk blijven zitten tot de klant beweegt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer